آیا پوند و یورو مساوی می‌شوند؟

رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت:«ارزش پوند یک سال قبل و پیش از برگزاری همه پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا، ۱.۲۵ یورو بود. برخی کارشناسان انتظار دارند تا پایان سال جاری میلادی، ارزش پوند و یورو مساوی شود.»

 

علی شمس اردکانی،رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران در پاسخ به سوال آیا پوند و یورو مساوی می شوند؟ گفت:«در حالی که پوند انگلستان در مقابل دلار عملکرد خوبی از خود نشان می دهد، رفتارش در مقابل یورو متفاوت است. در این هفته ارزش پوند در برابر دلار آمریکا به ۱.۳۰ دلار رسید، که از ارزش ۱.۲ دلاری آن در آغاز سال ۲۰۱۷ به مراتب بهتر است. اما این بهبود لزوما به خاطر امیدواری به آینده اقتصاد بریتانیا نیست، بلکه برخی سرمایه گذاران درباره رفتارهای آمریکا با شک و تردید روبرو هستند.»

او ادامه داد:« بریتانیا یک شاخص ترکیبی دیگر برای سنجش واحد پول ملی خود نیز دارد که بر اساس میزان تجارت خارجی آن تعریف می شود. علی رغم افزایش ارزش پوند در برابر دلار آمریکا، شاخص تراز شده تجاری پوند به کمترین میزان خود از زمان بحران های اقتصادی رسیده است.»

رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران افزود:«در این شاخص، دلار ۲۰درصد وزن را به خود اختصاص میدهد، و سهم یورو ۵۰درصد است. پوند انگلستان در برابر یورو به پایین ترین ارزش خود یعنی ۱.۰۸ یورو در طی هشت سال گذشته رسیده است.»

او عنوان کرد:«ارزش پوند یک سال قبل و پیش از برگزاری همه پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا، ۱.۲۵ یورو بود. برخی کارشناسان انتظار دارند تا پایان سال جاری میلادی، ارزش پوند و یورو مساوی شود.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  3  =