مدیرعامل ایران ارقام از قبل انتخاب شده بود

امیرحسین فتاحی مطرح کرد

یکی از اصلی‌ترین دلایل برکناری امیر حسین فتاحی، مدیرعامل قبلی شرکت ارقام زیانی سنگین حاصل از فروش هزار دستگاه خودگرداز به شرکت پست بانک بود عنوان شده بود. آیا این موضوع همه آنچیزی است که ایران ارقام گفته است؟ آیا هیات مدیره می‌‎خواست هزار خودپرداز را به بهانه‌ای برای برکناری فتاحی تبدیل کند؟ پاسخ همه این سوال‌ها در گفت و گو با فتاحی روشن می‌شود. همچنین حدود 60درصد خودپردازها نصب شده و تا باقی نیز به زودی نصب خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،یکی از اصلی‌ترین دلایل برکناری امیر حسین فتاحی، مدیرعامل قبلی شرکت ایران ارقام زیانی سنگین حاصل از فروش هزار دستگاه خودپرداز به شرکت پست بانک بود عنوان شده بود. آیا این موضوع همه آنچیزی است که ایران ارقام گفته است؟ آیا هیات مدیره می‌‎خواست هزار خودپرداز را به بهانه‌ای برای برکناری فتاحی تبدیل کند؟ پاسخ همه این سوال‌ها در گفت و گو با فتاحی روشن می‌شود.

 

بسیاری از افراد معتقدند شما زیان زیادی را در برنده شدن مناقصه هزار خودپرداز متحمل خواهید شد. بر اساس چه نوع تحلیل هایی  توانستید با رقم پایین در این مناقصه  شرکت کنید ؟

ما از جی آر جی یک تخفیف خوب گرفتیم در عین حال  یک خط اعتباری شش میلیون دلاری دریافت کردیم. در نتیجه هزینه‌های ما  به میزان  قابل ملاحظه‌ای برای خرید هر خودپرداز کاهش یافت. بر همین اساس معتقدم  زیان‌دهی اشتباه است. کدام یک از رقبای ما توانستند چنین کاری کنند؟ باید بگویم پروژه‌های آتیه رقم متفاوتی با آنچه که عده‌ای خطی محاسبه کردند، دارد. تخفیفی که ما از جی آر جی گرفتیم بسیاری از هزینه‌ها و خرج‌های ما را کاهش داد.

این مسائل بهانه را به هیات مدیره داد تا شما از ایران ارقام بروید یا جو بازار باعث شد؟

بله بهانه بود. ما یک مدلی را در این تجارت خلق کرده بودیم که برای بسیاری غیرقابل تحمل بود. نمی‌توانستند ببینند من اینطور کار می‌‎کنم. تیمی که در ایران ارقام داشتم همه جوان و هم باتجربه و با دانش بودند، اما تیم قدیمی نمی‌توانستند تحمل کنند. واقعیت این است که در ایران اگر شخصی بیاید و هزینه‌های شرکت را کاهش دهد و سبک تجارت را تغییر دهد او را تحمل نمی‌کنند. خلاقیت در ایران مرگ است و همه دوست دارند شبیه هم باشند. به عبارت دقیق‌تر فکر کردن و نوآوری در ایران سرنوشت پر هزینه‌ای دارد. اگر مدیرعاملی بودم که دست به سیاه و سفید نمی‌زدم قطعا سالها در ایران ارقام می‌ماندم. از دو ماه پیش مدیرعامل انتخاب شده بود و اگر این اتفاق نمی‌افتاد بهانه جدیدی پیدا می‌کردند تا من بروم.

 

وقتی به ایران ارقام آمدید اوضاع چطور بود؟

آن زمان ایران ارقام نزدیک 40 میلیارد تومان مطالباتی داشت که هنوز هم وصول نشده است. از زمانی که وارد ایران ارقام شدم به قدری مشتریان ناراضی بودند که اصلا نمی‌توانستم با آنها صحبت کنم. اکثر مشتریان عصبانی بودند. بروید وضعیت سوئیچ بانک‌‍‌های سپه، قوامین، تجارت و سرمایه را بررسی کنید که در شبکه بانکی چقدر بهبود پیدا کرده است. خسارتی که عدم سرویس ایران ارقام به شبکه بانکی وارد کرده چقدر بوده است؟ سهامدارانی در ایران ارقام هستند که هیچ ربطی به آن ندارند. برای مثال صندوق ذخیره فرهنگیان برای وزارت آموزش و پرورش است هیچ ارتباطی به ایران که ارقام 99 درصد فعالیتش بانکی است، ندارد.

عده‌ای به دوره مدیریت شما انتقاد دارند. نظرتان چیست؟

اگر بررسی کنید، تاکنون شرکتی نتوانسته ظرف یک ماه و نیم 500 خودپرداز در نقاط خاص حمل و نصب کند؛ ایران ارقام این اقدام را انجام داد. در حال حاضر 60 درصد خودپردازهایی که تحت قرارداد با پست بانک بود نصب شده‌اند. هزار خودپرداز را از جی آر جی خریداری کردیم و یک محموله دیگر هم خریدیم که بخشی از آنها برای مشتریان ثابت و بخشی دیگر برای مشتریان خرد است. هزار خودپرداز برای جی آر جی عدد بزرگی است. همکاران ما در ایران ارقام از خرداد امسال تا امروز 450 خودپرداز را حمل و نصب کرده‌اند.

 

هزینه‌های ایران ارقام چطور بود؟ کاهش داشت یا افزایش؟

به طور کلی در هزینه‌های شرکت‌هایی مانند ایران ارقام هزینه دریچه سازی و..در تهران و شهرهای بزرگ سنگین است. به این دلیل که اکثر خودپردازها در قسمتی از شیشه‌ میرال قرار می‌گیرند و باید یک بار برش داده شود و یک بار هزینه نصب. اما هزینه‌های ما در روستا به شدت پایین می‌آمد. به قدری استقبال روستاییان از خودپردازها زیاد بود که گاهی خودشان باعث کاهش هزینه‌های شرکت ‌می‌شدند. به عنوان مثال، ما برای نصب خودپرداز باید جرثقیل و ماشین‌های سنگین از شهر همراه خود می‌بردیم. به قدری روستاییان برای خودپرداز خوشحال بودند که به ما را در حمل با ماشین‌های سنگینی که داشتند، کمک می‌کردند. همچنین شرکت ایران ارقام زیرساخت‌های روستاها را فراهم کرده بود. به طوریکه بالای 50 درصد نصب های ما در روستا ما چاه ارت داشتند و لازم چاه حفر کنیم.

 

بانک‌ها چقدر برای کاهش هزینه‌هایتان همکاری کردند؟

شرکت‌هایی مانند ایران ارقام هزینه پشتیبانی بسیار بالایی دارند؛ به این دلیل که وقتی خودپردازی دچار مشکل می‌شود بانک با شرکت تماس می‌‎گیرد و شرکت مجبور است ایراد ساده و ابتدایی را در محل شعبه تعمیر کند. همین هزینه فرصت کارشناس ایران ارقام بر هزینه‌ها می‌افزود. ما آمدیم با بانک‌ها مذاکره کردیم که بانک‌ها اجازه دسترسی و مانیتورینگ به ما بدهند. اگر این اتفاق می‌افتاد بالای 50 درصد هزینه‌های شرکت‌هایی مانند ما کاهش پیدا می‌‎کرد. بالای 50 درصد مراجعات ما مراجعات نرم افزاری است. البته این 50 درصد عملا هزینه بانک است و بانک بعدا هزینه را به شرکت‌های پرداخت می‌کند. این اقدام باعث می‌شد هم هزینه بانک‌ها و هم هزینه شرکت کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  ⁄  7  =