فرمان رهبر کره‌شمالی به فرماندهان نظامی درباره آماده‌سازی ارتش برای جنگ

رهبر کره شمالی در نشست توجیهی درباره طرح‌های آزمایش موشکی نزدیک «گوآم» به فرماندهان نظامی این کشور دستور داد ارتش را برای حمله در صورت لزوم آماده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پیونگ‌یانگ بامداد امروز سه‌شنبه اعلام کرد، «کیم جونگ اون»‌ رهبر کره شمالی در جریان طرح‌ها برای آزمایش موشکی نزدیک گوآم قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش، خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش کرده است که رهبر کره شمالی در جریان این جلسه توجیهی گفته است که آمریکا باید «تصمیم درست» را برای جلوگیری از وقوع درگیری میان دو کشور اتخاذ کند.

وی همچنین به فرماندهان نظامی کره شمالی دستور داد تا ارتش این کشور را برای حمله در صورتی که ضرورت این اقدام احساس شود، آماده کنند.

رهبر کره شمالی علاوه براین گفته است، می‌خواهد مدت بیشتری نظاره‌گر اقدامات آمریکایی‌ها باشد قبل از آنکه برای حمله تصمیم بگیرد.

کیم جونگ اون گفته است: «آمریکا که نخستین کشوری بود که تجهیزات هسته‌ای راهبردی خود را نزدیک ما مستقر کرد، باید اول تصمیم درست بگیرد و با اقداماتش نشان دهد که مایل به رفع تنش‌ها در شبه‌جزیره کره است و در نهایت از وقوع یک درگیری خطرناک نظامی جلوگیری کند».

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  4  =