کارت بانکی خودرا در اختیار دیگران قرار ندهید!

رئیس پلیس فتا استان خوزستان:

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با بیان اینکه قراردادن کارت‌ بانکی به همراه رمز به دیگران زمینه وقوع برداشت غیر مجاز بانکی است، گفت: این بی توجهی باعث شده تا هر روز شاهد حضور افراد مختلفی در پلیس فتا باشیم که در پی توجه نکردن آنها به هشدار پلیس از حساب بانکی آنها برداشت غیر مجاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ حسنوند اظهار کرد:شخصی با دردست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و بیان داشت فردی ناشناس از حساب بانکی وی مبلغی را به صورت غیر مجاز برداشت نموده است.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و در بررسی‌های به عمل آمده از حساب شاکیه مشخص گردید متهم طی چندین مرحله اقدام به خرید کالا نموده است.

سرهنگ حسنوند ادامه داد: در ادامه تحقیقات در خصوص پرونده شاکیه با مشاهده مستندات، به شخصی مظنون گردید که با شناسایی عامل برداشت کننده پول و همچنین طی مکاتبات انجام گرفته با مقام محترم قضایی دستور جلب متهم صادر گردید.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از بازجویی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته توسط افسران این پلیس و با مشاهده ادله و مستندات، متهم چاره‌ای جز اعتراف نداشت و بیان نمود با توجه به اینکه با شاکیه ارتباط داشتم از اعتماد وی سوء استفاده کرده و با برداشتن کارت عابر بانک وی نسبت به فعال نمودن رمز دوم  اقدام و در یک فرصت مناسب خریدهای خود را انجام دادم.

سرهنگ حسنوند در ادامه ضمن اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان رمز بانکی خود را به دیگران نگویند و همواره به صورت ماهانه رمز بانکی خود را تغییر دهند.

وی در خصوص انتخاب رمز بانکی نیز گفت: از گذاشتن رمزهایی مثل تاریخ تولد و شماره شناسنامه که قابل حدس زدن است خودداری کنید.

رئیس پلیس فتای استان خوزستان در پایان گفت: پليس فتا از هموطنان درخواست مي‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمي به ما اطلاع دهند و هشدار‌هاي پليس را جدي بگيرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  4