صبح از خواب بیدار شدیم فیلترمان کرده بودند!

یک فعال فینتکی مطرح کرد

مدیر روابط عمومی شرکت زرین پال در گفت و گو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک با بیان اینکه محدودیت‌هایی برای فین‌تک در ایران وجود دارد، گفت: فیلتر کردن باعث دفع شدن شرکت‌های دانش بنیان از فعالیت می‌شود؛ در حالی که همه ما به دنبال جذب مردم به سمت پرداخت‌های الکترونیک هستیم. همیشه به دنبال تعامل و همکاری بودیم، اما ناگهان یک روز از خواب بیدار می‌شویم و می‌بینیم فیلتر شده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد عباسی فرد اولین حضور زرین پال در نمایشگاه الکامپ امسال را مثبت ارزیاب کرد و اظهار داشت: مهمترین محصولی که زرین پال در نمایشگاه امسال ارائه کرد سرویس پرداخت آنلاین کرایه تاکسی بود که با استقبال خوبی هم رو به رو شد. برای همه ما پیش آمده که سوار تاکسی شده‌ایم و پول خرد نداشته‌ایم. در این سرویس ما برای هر راننده کد یا url در نظر می‌گیریم که مسافر با استفاده از آن می‌تواند کرایه تاکسی را پرداخت کند و برای راننده هم پیام واریز(Notification) ارسال شود. این سرویس بیشتر برای تاکسی‌های فرودگاه که مقدار زیادی پول نقد طلب می‌کند بیشتر کاربرد دارد.

او خاطرنشان کرد: برای نمایشگاه امسال فقط محصول پرداخت آنلاین کرایه تاکسی را در نظر گرفتیم اما سرویس آسان پرداخت، لینک شخصی، اپلیکیشن زرین پال بعدا رونمایی می‌شود. البته روی سرویس دنگی دونگی نیز تمرکز کردیم که در آینده نزدیک بیشتر از آن می‌شنوید. همچنین چند ماهی است روی مسیردهی‌های هوشمند متمرکز شده‌ایم؛ به این دلیل که بسیاری از مردم از ساز و کار آنها باخبر نیستند. اگر از زرین پال درگاه تهیه کنید در واقع از چند psp درگاه گرفته‌اید و در بازه‌های زمانی مختلف کاربر را به درگاهی متصل کرده‌اید که درصد موفقیت آمیز بودن تراکنش در آن بسیار بالااست. بعضی اوقات psp قطع می‌شود، اما زرین پال بلافاصله تراکنش را به psp دیگری پرت می‌کند.

عباسی فرد گفت: ما دو سرویس دیگر برای طراحی کرده‌ایم که آماده ورود به بازار است، اما با توجه به حساسیت‌هایی که روی فین‌تک‌ها هست نمی‌توانیم به خوبی فعالیت کنیم. فیلتر کردن باعث دفع شدن شرکت‌های دانش بنیان از فعالیت می‌شود؛ در حالی که همه به دنبال جذب مردم به سمت پرداخت‌های الکترونیک هستند. همیشه به دنبال تعامل و همکاری بودیم، اما ناگهان یک روز از خواب بیدار می‌شویم و می‌بینیم فیلتر شده‌ایم. فیلترینگ همواره به فناوری‌ها و پرداخت‌های الکترونیک ضربه زده است؛ هم زرین پال و هم آن 20 هزار کسب و کاری که در این میان از سیستم‌های پرداخت  استفاده می‌کنند، از فیلترنیگ آسیب دیدند.

مدیر روابط عمومی زرین پال با اشاره به اینکه حساسیت بانک مرکزی طبیعی است عنوان کرد: به نظر می‌رسد حساسیت بیش از حد روی پرداخت‌های الکترونیک به دلیل آن است که این حوزه با پول مردم سر و کار دارد و همواره امکان پولشویی و دورزدن‌ها وجود دارد. به عبارت ساده‌تر امنیت پرداخت‌های الکترونیک بانک مرکزی را نگران کرده که می‌توانیم به آنها حق بدهیم. بخش دیگر قضیه فین‌تک‌ها هستند که باید اعتماد بانک مرکزی را جلب کنند.

او اینطور ادامه داد که در دو هفته اخیر همواره با بانک مرکزی تعامل داشتیم و گفت و گو کردیم که امیدواریم نتیجه آن به یک اتفاق خوب منجر شود؛ اتفاقی که نه تنها زرین پال بلکه فین‌تک ایران یا هر کسی که در شرکت‌های دانش بنیان فعالیت می‌کند از آن منتفع شود. ما شب و روز برای جلب اعتماد بانک مرکزی و افزایش امنیت پرداخت‌ها تلاش می‌کنیم؛ به طوری که در زرین پال هفت ارزش بنیادی وجود دارد که اولین و مهمترین آن امنیت پرداخت‌هاست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  −    =  27