کوین بیس، صرافی ارزهای دیجیتالی

کوین‌بیس یک شرکت تبادل دارایی دیجیتال واقع در سن‌فرانسیسکو، کالیفرنیا، است. این شرکت بیت‌کوین، لیت‌کوین و سایر دارایی‌های دیجیتالی را با ارزهای رایج در ۳۲ کشور مبادله می‌کند. به علاوه معاملات بیت‌کوین و ذخیره‌سازی را در ۱۹۰ کشور در سراسر دنیا انجام می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این استارت‌آپ در ژوئن سال ۲۰۱۲ توسط برایان آرمسترانگ و فرد اهرسام راه‌اندازی شد. این استارت‌آپ در برنامه انکوباتور استارت‌آپی وای کامبینیتور ۲۰۱۲ ثبت‌ نام کرده بود. در اکتبر همان سال، این شرکت خدماتی را برای خرید و فروش بیت‌کوین از طریق انتقالات بانکی راه‌اندازی کرد.
در ماه مه ۲۰۱۳، این شرکت در دور اول جذب سرمایه مبلغی معادل با ۵ میلیون دلار از شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر یونیون اسکوئر ونچرز دریافت کرد. در دسامبر ۲۰۱۳، کوین‌بیس از سایر سرمایه‌گذاران خود، از قبیل اندرسن هوروویتز و ریبیت کپیتال، ۲۵ میلیون دلار سرمایه دریافت کرد.
یک سال بعد، این شرکت یک میلیون کاربر پیدا کرد و خدمات اکسپلورر بلاک‌چین به نام بلاکر (Blockr) و شرکت نشانک‌گذاری وب کیپت (Kippt) را خریداری کرد. با این اقدام، ارزش بیت‌کوین ذخیره‌ شده در سرورهای آنها تحت پوشش بیمه قرار گرفت و سیستم ذخیره‌سازی بین‌کوین ایمنی راه‌اندازی شد. در طول سال ۲۰۱۴، این شرکت با اوراستاک، دل، اکسپدیا، دیش نتورک، تایم و ویکی‌پدیا شراکت کرد تا پرداخت‌های بیت‌کوین را تقویت کند. به علاوه کوین‌بیس قابلیت پردازش پرداخت بیت‌کوین را به شرکت‌های پرداخت سنتی مانند استرایپ، برین‌تری و پی‌پال اضافه کرد.
در ژانویه ۲۰۱۵، از سوی دراپر فیشر، بورس نیویورک و چندین بانک مبلغی معادل با ۷۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد. این در ظاهر اولین باری بود که موسسات مالی سنتی در یک شرکت بیت‌کوین سهام مستقیم داشتند. پس از مدتی، شرکت یک بورس بیت‌کوین واقع در آمریکا برای تجار حرفه‌ای راه‌اندازی کرد و آن را کوین‌بیس اکس‌چینج نامید.
کوین‌بیس ابتدا در سال ۲۰۱۵ خدمات خود را در کانادا ارائه داد، اما در جولای ۲۰۱۶ و پس از تعطیل‌شدن ارائه‌دهنده خدمات پرداخت آنلاین وُگوگو در کانادا، اعلام کرد که ارائه خدمات خود را در ماه آکوست متوقف خواهد کرد.
در ۲۶ مارس ۲۰۱۶، شرکت ریچ‌توپیا در آمریکا کوین‌بیس را در لیست ۱۰۰ سازمان بلاک‌چین کارآمد برتر در رتبه دوم قرار داد. پس از آن کوین‌بیس نام بورس خود را به گلوبال دیجیتال اَسِت اکس‌چینج (GDAX) تغییر داد.
در ۱۷ ژانویه ۲۰۱۷، کوین‌بیس که یک شرکت موفق در حوزه بورس دیجیتال است، بیت‌لایسنس را از دپارتمان خدمات مالی ایالت نیویورک، که به این شرکت اجازه ادامه عملیات‌های ارزی مجازی را در نیویورک می‌دهد، خریداری کرد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  −    =  16