آگاهی ،حلقه مفقوده استارت‌آپ‌ها درباره فیلترینگ

یک فعال فینتکی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک:

یک فعال فینتکی علت اصلی فیلترینگ استارت‌آپ‌ها را عدم شفافیت قوانین دانست و عنوان کرد: به نظر می‌‌رسد که بیشتر استارت‌آپ‌ها از گواهینامه‌ها یا لیسانس‌های لازم برای جلوگیری از فیلترینگ بی‌خبر بوده‌اند و این عدم آگاهی در فیلترینگ نقش کلیدی داشته است.

امین دولتی مدیر توسعه کسب و کار پین تا پین در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک گفت: به نظر می‌رسد دلیل اصلی فیلترینگ استارت‌آپ‌ها عدم شفافیت در قوانین بوده باشد. این احتمال وجود دارد که استارت‌آپ‌ها نمی‌دانستند چه گواهینامه‌ها یا لیسانس‌هایی را باید کسب کنند تا فیلتر نشوند. در نتیجه می‌توان یکی از دلایل فیلترینگ استارت‌اپ‌ها توسط بانک مرکزی را عدم آگاهی آنان عنوان کرد.  

او با بیان اینکه اکوسیستم استارت‌اپ‌ها یک صنعت بی ریشه و نوپا است، اظهار کرد: نمی‌توانیم بگوییم قوانین مدونی برای این صنعت تدوین شده؛ چرا که بسیاری از ارگان‌ها و نهادها با یکدیگر موازی کاری می‌کنند.

مدیر توسعه کسب و کار پین تا پین برای صنعت فین‌تک ایران ابراز امیدواری کرد و گفت: نگاه مثبت به استارت‌آپ‌ها از طرف دولت و بانک مرکزی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد مسئولان به دلیل دغدغه‌ها و مشغله‌های فراوان نتوانستند جزئیات فعالیت استارت‌آپ‌ها را بررسی کنند و شرایط کنونی ایده‌آل نیست، اما در آینده‌ای نزدیک شرایط خوبی برای فعالیت استارت‌آپ‌ها فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه پین تا پین دو سال پیش با 9 نفر فعالیت خود را در صنعت گردشگری آغاز کرد، گفت: هدف اصلی پین تا پین این بود که به بزرگترین مرجع گردشگری خاورمیانه تبدیل شود. ما ابتدا فعالیت اولیه خود را با رزرو آنلاین هتل‌های ایرانی شروع کردیم؛ به این صورت که موضوعات مربوط به صنعت گردشگری را به صورت محتوا طراحی کردیم و در کنار آن هتل‌ها را برای اقامت به مشتریان معرفی کردیم. به طور کلی پین تا پین این امکان را فراهم کرد که مسافران بتوانند تا 70 درصد هتخفیف هتل‌های موردنظرشان را رزرو کنند.

او در ادامه افزود: پرداخت‌های مربوط به این حوزه به صورت آنلاین روی وب‌سایت از درگاه چند بانک مختلف اتفاق می‌افتد؛ به این صورت که کاربر می‌تواند در کمتر از پنج دقیقه وب‌سایت را بررسی کرده و هتل‌ها، امکانات و قیمتشان را با یکدیگر مقایسه کند. در نهایت اتاق موردنظر را رزور و با درگاه مبلغ را پرداخت کند. امنیت پرداخت‌ها از سوی بانک‌ها تامین می‌شود و پین تا پین هیچ دخالتی در پرداخت‌ها ندارد و تمام تراکنشی که انجام می‌شود از طریق سرویس شتاب صورت می‌گیرد.

مدیر توسعه کسب و کار پین تا پین با اشاره به فیلتر نشدن پین تا پین گفت: به دنبال آن هستیم که تمام مجوزهای لازم را بگیریم تا هیچگاه درگیر فیلترینگ نشویم. شاید دلیل اینکه فیلتر نشدیم این باشد که ما تمام فعالیت‌هایمان رسمی بوده است.
انتهای پیام

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  −    =  86