افتتاح همزمان دولت الکترونیک و همراه در هفته آینده

وزیر ارتباطات با اشاره به تصمیم اتخاذ شده برای افتتاح همزمان دولت الکترونیک و همراه در هفته آینده، گفت: وقتی در دنیا حرف از دولت الکترونیک به میان می آید منظور فقط خدمات قوه مجریه نیست و باید به این باور برسیم که این کار متعلق به کل حاکمیت است و با باور آن شاهد بلوغ، رشد و توسعه و منفعت مردم خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بعد از اعلام افتتاح فاز نخست دولت الکترونیک و دولت همراه در هفته آینده از سوی وزیر ارتباطات، سه شنبه جلسه ای به منظور هماهنگی میان دستگاه های اجرایی کشور برای ارایه خدمات الکترونیک در قالب دولت الکترونیک و همراه با حضور وزیر ارتباطات، رییس سازمان فناوری اطلاعات و نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار شد.

در این جلسه محمود واعظی با تاکید بر اینکه دولت الکترونیک و همراه مربوط به یک یا چند وزارتخانه نیست و همه دستگاه‌ها در آن شریک هستند، گفت: اگر هر کدام از دستگاه‌ها و سازمانها بر روی دولت الکترونیک نباشد و یا فعال نباشند، بخشی مردم از خدمات محروم می شوند.

وی افزود: ابتدا می خواستیم که دولت الکترونیک را به صورت مجزا افتتاح کنیم و با تاخیر چند ماهه دولت همراه نیز تکمیل و افتتاح شود، اما از آنجاکه امروز با تغییر شیوه زندگی، مردم می خواهند بدون مراجعه به مکان و زمان مشخصی در هر جایی امور خود را انجام دهند، تصمیم گرفتیم با انجام کارها و هماهنگی های فشرده و شبانه روزی تا هفته آینده زیرساخت دولت همراه را نیز به افتتاح برسانیم چراکه به نفع مردم است که ارایه خدمات در بستر قابل دسترسی تلفن همراه درسراسر کشور نیز باشد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه با ایجاد زیرساخت هایی که در دولت یازدهم انجام گرفته بعد از چند ماه خدمات کامل تر و پیشرفته تری در بستر دولت الکترونیک و همراه ارایه می شود، تصریح کرد: افتتاح دولت الکترونیک آخر خط نیست بلکه شروعی برای تکمیل یک کار بزرگ و بازافرین دولت است.

وی با بیان اینکه بعضی دستگاه‌ها در کشور وجود دارند که با ارایه سرویسی 40 میلیون از شهروندان آن را احساس می کنند، خاطر نشان کرد: خوشبختانه عزم جدی از سوی رییس جمهوری و هیات دولت مبنی بر ایجاد دولت الکترونیک وجود دارد و همه بر این باور هستیم که این کار باید انجام شود.

واعظی مفهموم دولت در دنیا را با دولت در ذهن عده ای متفاوت دانست و گفت: وقتی در دنیا می گویند دولت ایران، منظور آنها فقط قوه مجریه نیست و در دولت الکترونیک هم فقط منظور قوه مجریه نیست و قوه مقننه و قوه قضاییه نیز شامل آن می شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید با هماهنگی و اقدامات فشرده و تشکیل کارگروه هایی تمام کارهای لازم برای افتتاح را با دقت جلو ببرند، افزود: ایجاد دولت الکترونیک یکی از وعده های جناب آقای دکتر روحانی در ایام انتخابات برای جلوگیری از فساد و تبعیض بود که همواره مورد تاکید ایشان قرار داشت و اینک با اقدامات وسیعی که از سوی دستگاه های مختلف انجام شده، این آمادگی وجود دارد که با همدلی و باور اینکه دولت الکترونیک فقط از آن یک وزارتخانه یا دستگاه و سازمان نیست و متعلق به کل حاکمیت محسوب می شود، در هفته آینده اقدام به افتتاح فاز اول دولت الکترونیک و همراه کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار امیدواری کرد که به امید خدا و باهمگرایی ایجاد شده در دستگاه های اجرایی و زیرساخت هایی که با سرمایه گذاری گسترده وزارت ارتباطات فراهم شده،  فازهای بعدی دولت الکترونیک و همراه نیز با خدمات متنوع در دسترس مردم کشورمان و تمام کسب و کارها قرار می گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  −    =  59