کدام کشورها بیشترین استفاده از خودپرداز را دارند؟

اختصاصی/ بعد از 50 سال از تولد خودپرداز :

تنها 42% از مشتریان بریتانیا از خودپرداز استفاده می کنند، در حالی که این آمار در آلمان 48%، در اسپانیا 47%، و در فرانسه 40% است و این ممکن است به دلیل گستردگی روشهای جایگزین پرداخت های دیجیتالی باشد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در پنجاهمین سال تولدYouGov ، ATM طی یک نظر سنجی جهانی، 8000 مشتری خود پرداز را مورد بررسی قرار داد. همانطور که می دانید جهان به آرامی در حال تبدیل شدن به جامعه ای بدون پول نقد است و جالب است بدانیم روند این تبدیل در 50 سال گذشته به چه شکل بوده است و آیا زمان پایان دادن به استفاده از پول نقد رسیده یا خیر؟

این نظرسنجی نشان داد که تنها 42% از مشتریان بریتانیا از خودپرداز استفاده می کنند، در حالی که این آمار در آلمان 48%، در اسپانیا 47%، و در فرانسه 40% است و این ممکن است به دلیل گستردگی روشهای جایگزین پرداخت های دیجیتالی باشد. با این حال، با توجه به تحقیقات، مشتریان هنوز انتظار زیادی دارند تا نو آوری ها و امکانات جدیدتری در خودپردازها شاهد باشند و این دستگاه ها هر چه بیشتر کاربر پسند شوند. 29% از مشتریان در انگلستان، 31% از مشتریان در اسپانیا و 43% از مشتریان در ایتالیا به دنبال روشهای امن تر برای احراز هویت هستند.

 

به گفته لوزوراواسکی، مدیر EMEA در ACI Worldwide ، مشتریان امروزه برای دسترسی به حسابهای بانکی خود به سراغ تلفن همراه و تبلت خود می روند و یا با حرکت یک کارت اعتباری غیر لمسی به راحتی پرداختهای خود را انجام می دهند. این مشتریان از خودپردازها نیز همین انتظار را دارند. سازندگان خودپرداز نیز به سمت استفاده از چنین فناوری هایی در این دستگاهها پیش می روند.
خودپردازهای بدون کارت احتمالا آینده خودپردازهای امروزه هستند. بسیاری از بانکها از طریق فناوری های سنتی مانند رمز عبور مشتریان خود را احراز هویت  می کنند. لوزوراواسکی بازنشستگی خودپردازها را به این زودی پیش بینی نمی کند زیرا بسیاری از مردم هنوز برای کنترل خرج و مخارج خود ترجیح می دهند از پول نقد استفاده کنند.

جای تعجب نیست که خودپردازها هنوز طرفداران زیادی دارند، زیرا این دستگاه تکنولوژی موفقیت آمیزی محسوب می رود.نقش خود پرداز در روند صعود به بانکها بسیار موکد است علی الخصوص جهت برداشت پول نقد. درست است که انتظارات مشتریان از خدمات خودپردازها بالا رفته ولی این دستگاه همچنان در بین مردم محبوبیت دارد زیرا می تواند جهان را تبدیل به جهانی بدون پول کند. لوزوراواسکی گفت نقش خودپردازها به پرداخت وجه نقد معطوف نخواهد شد و من اعتقاد دارم که خودپرداز، زندگی طولانی و نوآورانه ای را پیش رو خواهد داشت.

مترجم شکوفه برزگر ملکی

پایان پیام

منبع www.forbes.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

37  −  34  =