نوآوری دوبی در فین تک

مرکز خدمات مالی دبی، اداره کننده مالی مستقل مرکز مالی بین المللی دبی، نوعی گواهینامه محدود برای ترویج فناوری نو آورانه مالی، با عنوان مجوز تست نوآوری معرفی کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،

 مرکز خدمات مالی دبی (DSFA) اداره کننده مالی مستقل مرکز مالی بین المللی دبی، نوعی گواهینامه محدود برای ترویج فناوری نو آورانه مالی، با عنوان مجوز تست نوآوری معرفی کرد.

 این مجوز به متقاضیان این امکان را می دهد تا در خصوص درک طرح کسب و کار و ایجاد کنترل لازم برای ایمنی مشتریان به صورت موردی اقدام کنند و دیگر نیازی به عبور از مراحل قانونی زمان بر و طولانی سابق نیست.

شرکتهای فین تک قادر به استفاده از این گواهینامه برای تست پروژه های نوآورانه یا خدمات به مدت 6 الی 12 ماه هستند. مرکز خدمات مالی دبی می تواند مدت این مجوز را در موارد خاص افزایش دهد.

 این ابتکار برای گسترش فناوری مالی و سرعت بخشیدن به این گسترش به کار رفته است و هدف آن جمع کردن مدیران و کارآفرینان به منظور ایجاد رقابت و رشد خدمات مالی صنعت با بهره گیری از راه حل های نوآورانه فناوری، در بسیاری از بخشها از جمله تامین مالی تجاری، تامین مالی جایگزین و خدمات مبتنی بر شریعت است.

مرکز خدمات مالی دبی همچنین در سدد رسمی ساختن اهدافی در زمینه ایجاد نرم افزار پلت فرم مبتنی بر وام و سرمایه گذاری به صورت سهامی عام است. (به این صورت که افراد زیادی مبلغی پول به یک شرکت معتبر در ازای تعهدات قانونی لازم پول قرض می دهند و شرکت در فواصل تعیین شده مبلغ را به اضافه سود پول و یا سود سهام به افراد برگرداند) سرمایه گذاری مردمی مبتنی بر وام منبع ارزشمند تامین مالی برای شرکت های کوچک در حوزه های قضایی متعدد است و این رویه باعث فراهم آوری وجوه بالا با نرخ بهره پایین در مقایسه با وام های بانکی سنتی است.

 

هدف مرکز خدمات مالی، همتراز با مرکز استراتژی ملی نوآوری امارات متحده عربی است که در سال 2014 توسط شیخ محمد راشد آل مکتوم برای پرورش اکوسیستم مناسب برای ایجاد نو آوری ایجاد شد، است. چالش حمایت از ترویج نو آوری، چالشی است که مسئولین مالی تمامی کشورهای جهان امروزه با آن دست و پنجه نرم می کنند. این مسئولین سعی می کنند تا جایی که ممکن است قوانینی وضع کنند تا با کمترین ریسک بالاترین منافع را برای کشور به ارمغان آورد.

 

مترجم شکوفه برزگر ملکی

منبع www.opengovasia.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  41  =  49