قالیباف:نقش مهم بانکداری الکترونیک در بورس

مدیرعامل بورس اوراق بهادار در گفتگوی اختصاصی مطرح کرد:

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت:بخشی از فعالیت هایی که ما در بازار سرمایه انجام می دهیم ارتباط تنگاتنگی با فعالیت هایی که بانک ها انجام می دهند دارند که در اینجا نقش بانکداری الکترونیک غیر قابل انکار است.

حسن قالیباف مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران در نشست مطبوعاتی که امروز در نمایشگاه بین المللی بورس،بیمه و بانک برگزار شد در گفتگوی اختصاصی با بانکداری الکترونیک درباره وابستگی تنگاتنگ بورس با حوزه بانکداری الکترونیک گفت: بخشی از کارهایی که ما در بازار سرمایه انجام می دهیم، دریافت و پرداخت  است که ارتباط مستقیمی با  حوزه بانکی دارد و ما در ای حوزه ها قاعدتا با آنها ارتباط داشته ایم .مثلا در دسترسی آنلاین که به صورت خودکار از حساب برداشت می شود اگر می فروشد و پول به حساب واریز می شود این ها همه کمک هایی است که بانکداری الکترونیک به بورس کرده است.

وی افزود: بازار سرمایه و بازار پول (بانک ها) به نوعی دو بال اقتصاد هستند که با هم رشد می کنند، بخشی از فعالیت هایی که ما در بازار سرمایه انجام میدهیم ارتباط تنگاتنگی با فعالیت هایی که بانک ها انجام می دهند دارند که در اینجا نقش بانکداری الکترونیک غیر قابل انکار است.

قالیباف با اشاره به اینکه عدم ارائه گزارش به بازار تنها تخلف به شمار آمده و باعث بسته شدن آن نمی شود گفت: شرکتی که براساس ifrs گزارشش را به بازار نمی دهد باعث بسته شدن نماد آن نمی شود بلکه تخلفی است که  در واحد تخلفات به آن رسیدگی می شود.

وی افزود :بسته شدن نماد برخی بانک ها به دلیل عدم ارائه گزارش بر اساس  ifrs به بازار نبوده بلکه اینها گزارشات خود را به بازار نداده بودند گزارشاتی که بر اساس دستورالعمل افشا آمده در حالی که ifrs بر اساس دستورالعمل افشا نیامده است ،ifrs بخشنامه ای را بر اساس دستورات سازمان صادر کرده است که قاعدتا این شرکت ها باید به آن مقید باشند و عدم رعایت آن تخلف محسوب می شود ولی باعث بسته شدن نماد نمی شود.
مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران بسته بودن نماد برخی بانک ها را ناشی از ضعف مدیریتی آن ها خواند و اذعان کرد : بانک صادرات باید اطلاعات خود را به بازار ارائه دهد تا نمادش را در بورس باز شود و تا زمانی که این اطلاعات را ندهد از دست کسی کاری بر نمی آید و این بانک باید برای باز بوذن نمادش مدیریتش را بیشتر کند.

وی در انتها از حاضر شدن گزارش طبقه بندی شرکت ها تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: تا پایان اردیبهشت ماه گزارش طبقه بندی شرکت ها را آماده می کنیم و پیشنهادی را به هیات پذیرش می دهیم و این هیات بر روی آن تصمیم گیری کرده که و پس از تهیه گزارش شرکت های برگزیده مشخص می شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  −    =  57