فریب ویژگی تشخیص چهره Galaxy S8 سامسونگ تنها با یک عکس

به تازگی سامسونگ از آخرین نسخه تلفن‌های هوشمند خود Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus با ویژگی‌های جدید رونمایی کرده است. اما به نظر می‌رسد این ویژگی‌ها به راحتی و تنها با یک تصویر قابل دور زدن است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به گفته سامسونگ این دو ویژگی جدید تشخیص چهره و IRIS (اسکن عنبیه چشم) به کاربران برای باز شدن قفل تلفن هوشمند و نیز وارد شدن به وب‌سایت‌ها کمک خواهند کرد. کاربران تنها کافی است به‌راحتی تلفن همراه خود را در مقابل چشمان و یا صورت خود گرفته تا قفل آن را باز کنند.

در واقع می‌توان گفت شرکت‌های فناوری با ادغام فناوری بیومتریک با دستگاه‌های خود درصدد بهبود امنیت مشتریان خود هستند. در این فناوری از مشخصه‌های منحصربه‌فرد کاربران مانند اسکن عنبیه چشم، اثرانگشت و یا DNA برای شناسایی استفاده می‌شود.

اما متأسفانه گزارش‌هایی وجود دارد که در گذشته سیستم‌های امنیتی بیومتریک هک شده‌اند. این موارد به‌نوعی نشان می‌دهد که اسکنر اثرانگشت و IRIS ایمنی پایین‌تری نسبت به کدهای عبور داشته و می‌تواند به‌راحتی توسط هر شخصی و با استفاده از حتی عکس کاربر شکسته شود.

در همین راستا به نظر می‌رسید که استفاده سامسونگ از این ویژگی در نسخه‌های جدید منتشرشده، کمی نگران‌کننده باشد تا اینکه ویدیویی در یوتیوب منتشر و در آن نشان داده‌شده قفل Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus به‌راحتی با عکس صاحب دستگاه باز می‌شود.

البته در فیلم منتشرنشده به وضوح عکس مورداستفاده نسبت به چهره واقعی، فاصله عکس تا دوربین و زاویه قرارگیری عکس برای شناسایی اشاره نشده است؛ اما مطلبی که مشخص است آن است که در این سیستم جدید امنیتی شناسایی چهره سامسونگ مشکل جدی وجود دارد. از آن مهم‌تر و نگران‌کننده‌تر اخبار جدیدی است که بیانگر استفاده سامسونگ از این ویژگی برای پرداخت‌های تلفن همراه در ماه‌های آتی است.

درهرصورت به دارندگان این نسخه تلفن همراه پیشنهاد می‌شود تا برطرف شدن این مشکل از کدهای رمز عبور برای قفل‌کردن دستگاه خود استفاده کنند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

92  ⁄    =  23