چگونه اطلاعات دستگاه‌های متصل به اپل ID خود را روی آیفون مشاهده و ارتباط آن‌‌ها را قطع کنید

به تازگی در آخرین نسخه iOS 10.3 شما می‌توانید اطلاعات تمام دستگاه‌های متصل به اکانت اپل خود را روی آیفون مشاهده و اگر بخواهید آن‌ها را حذف کنید. گفتنی است در این نسخه می‌توانید از اطلاعاتی همچون وضعیت Find My Phone، عملیات iCloud backup، مدل، ورژن و شماره سریال دستگاه‌های متصل به آیفون خود مطلع شوید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تمام این اطلاعات می‌تواند در کنار هم برای مدیریت دستگاه‌های متصل به آیفون، به شما کمک کند. برای دسترسی به این منوی جدید، ابتدا باید از قسمت Setting وارد حساب خود شوید.در طراحی جدید Setting، منوی مورد نیاز ما روبه‌رو و در مرکز واقع‌شده است. بر روی لینک پروفایل خود در بالای صفحه کلیک کرده تا وارد منوی Apple ID شوید.

در این قسمت یعنی منوی Apple ID به سمت پایین اسکرول کنید. در انتها تمام دستگاه‌های متصل به‌حساب کاربری اپل خود را مشاهده خواهید کرد. این دستگاه‌ها شامل تمام سیستم‌های iOS و کامپیوترهای مجاز می‌باشند. در اینجا برای توضیح بیشتر از بین دستگاه‌های متصل، دستگاه iPad انتخاب شده است.

در این قسمت می‌توانید انواع اطلاعات موردنیاز در مورد این دستگاه را مشاهده کنید.

اطلاعاتی مانند Find My iPhone، iPad function و وضعیت iCloud backup در تصویر قابل مشاهده است. البته توجه کنید درصورتی‌که هرکدام از این گزینه‌ها را روی دستگاه متصل فعال نکرده نباشید، هیچ کدام از آن‌ها را در این قسمت مشاهده نخواهید کرد.

به‌علاوه همان‌طور که در تصویر مشخص است، شما می‌توانید مدل، نسخه iOS و همچنین شماره سریال دستگاه را مشاهده کنید. توجه کنید این اطلاعات در زمان استفاده از گارانتی یا مواردی مشابه که دستگاه در دسترس نیست می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین درصورتی‌که روی دستگاه شما Apple Pay با یک کارت اعتباری خاصی پیکربندی‌شده باشد، می‌توانید کارت‌های شخصی را از این منو حذف کنید.

در خاتمه و از همه مهم‌تر شما می‌توانید دستگاه متصل را از حساب کاربری خود به‌طور کامل حذف کنید. این کار از طریق آخرین گزینه در انتهای منو Remove From Account انجام می‌شود. با انتخاب این گزینه و تائید آن دستگاه حذف خواهد شد.

درواقع با حذف این دستگاه‌ها هرگونه دسترسی به سرویس‌های iCloud/Apple قطع شده و هیچ‌گونه خریدی با حساب شما و از طریق دستگاه‌های متصل صورت نخواهد گرفت.

همچنین باید بدانید از این طریق، نمی‌توانید اطلاعات دستگاه متصل به آیفون خود را پاک1کنید. برای پاک کردن دستگاهی از راه دور، لازم است گزینه Find My روی آن دستگاه فعال باشد و قبل از حذف دستگاه از منوی ذکر شده اول اطلاعات آن را پاک‌کنید.

لازم به ذکر است تمام دستگاه‌های حذف‌شده از منو را می‌توانید دوباره به کنترل پنل Apple ID خود بازگردانید.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  18