چگونه شرکتهای کوچک پولدار می شوند؟

تبدیل صاحبان مشاغل خرد به وام دهندگان آنلاین

صاحبان مشاغل خرد به طور فراینده ای در حال تبدیل شدن به وام دهندگان آنلاین شده اند تا بتوانند نیازهای مالی خود را برطرف سازند. طبق اعلام یکی از بانکهای فدرال رزرو در ایالات متحده در سال 2013 از هر پنج شرکت خواهان اعتبار یکی از آنها تبدیل به یک وام دهنده آنلاین شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از خبرگذاری اینترپرنئور، یکی از محققان در زمینه مشاغل خرد اعلام کرده که وامدهی آنلاین یکی از بازارهایی است که رشد آن سرعت چشمگیری داشته است، وامدهی آنلاین برای شرکتهای کوچک ابهامات زیادی از لحاظ مالی، قانونی و سیاست گذاری دارد اما چرا شرکتهای کوچک تبدیل به صندوقهای وامدهی می شوند؟

پاسخ این سوال «راحتی» است!

وامدهی آنلاین یا به اصطلاح نظیر به نظیر نوعی وامدهی است که در ایالات متحده بسیار مرسوم شده است. شرکتهای وامدهی آنلاین در حقیقت وام دهنده را به وام گیرنده از طریق وبسایت خود متصل می کنند. بدین ترتیب این شرکتها برای ارائه وام نیاز به سرمایه زیادی ندارند و در حقیقت تنها نقش یک واسطه را بازی می کنند.

دلیل علاقه مردم به وام دادن به دیگر افراد در ایالات متحده این است که پول وام داده شده علاوه بر این که مشمول مالیات نمی شود بلکه یک سود ماهیانه نیز برای فرد وام دهنده به همراه دارد که بیشتر از سودیست که بانکها به آن اختصاص می دهند و نرخ این سود توسط وام دهنده تعیین می شود. لذا بسیاری از افراد مایل به قرض دادن پولهایی هستند که در حساب بانکی خود دارند.

البته این وامها برای وام دهنده دارای ریسک بالایی هستند. تضمین اینگونه وامها اغلب جواهرات، آثار هنری نفیس، کلکسیون ها، خودروهای لوکس و غیره هستند همچنین ورشکستگی شرکت وام دهی آنلاین نیز می تواند سرمایه شخص وام دهنده را مورد خطر قرار دهد زیرا این شرکتها تحت نظر دولت و مراجع قانونی قرار ندارند و با ورشکستگی آنها وام دهنده عملاً راه به جایی نمی برد.

وامهایی که از طریق اینترنت ارائه می شوند سود بیشتری نسبت به وامهایی که بانک به مردم می دهند دارند. سود وامهای انلاین معمول طبق محاسبات بانک فدرال ایالات متحده تغریبا دو برابر سود وامهایی است که از طریق بانکداری سنتی به مشتریان ارائه می شود.

مردم ترجیح می دهند که از شرکتهای وام دهنده آنلای وام بگیرند زیرا آنها به افراد جوان تر و با ریسک اعتباری بالا و رتبه اعتباری پایین راحت تر وام می دهند و مانند بانکها در خصوص اعتبار سنجی اشخاص سخت گیری نمی کنند.

طبق آمار منتشر شده از بانک فدرال ایالات متحده، 39 درصد از وامهای پرداخت شده توسط وامدهی آنلاین، 59 درصد از طریق بانکهای کوچک و 45 درصد وامدهی از طریق بانکهای بزرگ صورت گرفته که این رقم برای شرکتهای کوچک وامدهی آنلاین میزان قابل توجهی است.

شرکتهای کوچک به این دلیل تبدیل به وامدهندگان آنلاین شده اند که تقاضای مشتریان آنها با نحوه تامین مالی این شرکتها همخوانی بهتری دارد.

امروزه بیشتر شرکتهای کوچک مجبور به ارائه وامهای سنگین و دراز مدت نیستند بلکه آنها وامهای کوچک با دوره پرداخت کم برای نیازهای ضروری مشتریان به آنها ارائه می دهند. اینگونه وامدهی کاملا برای شرکتهای کوچک مناسب است یعنی مبلغ وامها کم و دوره پرداخت آنها کوتاه است.

بسیاری از وام دهندگان آنلاین بر اساس مبلغ اقساط سقف وامدهی را تعیین می کنند و این هم یکی از روشهای تامین مالی است که به افزایش جریان نقدینگی کمک می کند.

وام گرفتن از شرکتهای وامدهی آنلاین آسان و سریع است. طبق یک نظر سنجی از وام گیرندگان، اکثر غریب به اتفاق آنان عقیده داشتند که وام گرفتن از بانکها بسیار مشکل و وقت گیر است و تمایل کمتری به وام گرفتن از بانک نشان می دادند.

وام دهندگان آنلای تمام فرمها و مدارک را از طریق آنلاین دریافت می کنند و این برای مشتریان بسیار راحت و سریع تر است. طبق محاسبات وام گرفتن از بانک 50 برابر کندتر از یک شرکت وامدهی آنلاین صورت می گیرد بنابر این برای افرادی که به صورت اضطراری نیاز به پول دارند وام گرفتن آنلاین ارجحیت بیشتری نسبت به وام گرفتن از بانک دارد.

شرکتهای وام دهی آنلاین ظرف یکی دو ساعت قبول یا رد درخواست وام را اعلام می کنند در حالی که این پروسه در بانکها هفته ها به طول می انجامد.

بسیاری از صاحبان این مشاغل عقیده دارند که سرمایه آنها وقت آنهاست نه پولی که به عنوان تامین مالی به مردم ارائه می دهند. گاهی اوقات زمان گرفتن وام بسیار برای وام گیرنده مهم است و نقشی حیاتی در سرمایه گذاری او ایفا می کند در این موارد زمان است که ثروت را می خرد و نه پول!

وامدهی آنلاین به سرعت در حال رشد است زیرا بسیاری از مردم حاضرند سود بالاتری پرداخت کنند تا زودتر به سرمایه مورد نیازشان دست یابند.

مترجم: شکوفه برزگر ملکی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  +    =  68