ماجرای گرفتن وام مسکن یکی از ثروتمند ترین مردم جهان

وی معتقد است با خرید مسکن از طریق وام شما هم می توانید از تورم فرار کنید و همچنین اگر سود بانکی بالا رود بر روی خرید شما تاثیری ندارد پس وام مسکن ابزاری مناسب برای خانه دار شدن است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  وارن بافت،‌ مدیر عامل شرکت خدمات مسکن برکشایر هاتاوای یکی از ثروتمند ترین مردان جهان به تازگی ویلای ساحلی خود در کالیفرنیا را به قیمت ۱۱ میلیون دلار برای فروش گذاشت.

او ۱۵۰ هزار دلار نقدا در سال ۱۹۷۱ پرداخت کرد که تقریبا با دلار امروز ۹۰۰ هزار دلار ارزش دارد. چیزی که تعجب آور است این است که یکی از پولدارترین مردم جهان ویلای ۶ اتاق خوابه با ۷ سرویس بهداشتی خود را که در بهترین نقطه ساحلی قرار دارد با یک وام مسکن سی ساله خریداری کرد.

بافت می گوید: وقتی که من می خواستم ۱۵۰ هزار دلار برای ویلای خود بپردازم، از وام صندوق قرض الحسنه استفاده کردم. من تقریبا ۳۰ هزار دلار در آن صندوق سرمایه گذاری کرده بودم که از طریق آن ۱۲۰ هزار دلار وام گرفتم، این تنها وامی بود که طی ۵۰ سال گذشته گرفتم.

بافت افزود، من فکر کردم که به جای راکد گذاشتن پول خود با خرید ویلا،‌ می توانم وام بگیرم و با مابقی سرمایه فعالیت های بهتری انجام دهم.

بنابر این بافت ویلای خود را خریده بود و ۱۲۰ هزار دلار پول نقد هم در دست داشت که با آن سهام شرکت برکشایر را خریداری که در آن زمان سهام آن ۴۰ دلار برای هر سهم بود.

بافت می گوید: من باید ۳۰۰۰ سهم از برکشایر را خریداری می کردم که ارزش این سهام با دلار امروز تقریبا معادل ۷۵۰ میلیون دلار است.

برای اکثر افراد، مسکن گرانترین سرمایه گذاری است که تا به حال داشته اند و بافت بر این باور است که وام مسکن سی ساله بهترین سرمایه گذاری برای خانواده هایی است که می خواهند سالها در یک مکان اقامت داشته باشند، با خرید مسکن از طریق وام شما هم می توانید از تورم فرار کنید و همچنین اگر سود بانکی بالا رود بر روی خرید شما تاثیری ندارد پس وام مسکن ابزاری مناسب برای خانه دار شدن است.

بافت می گوید: من در خانه ای که در سال ۱۹۵۸ خریداری کردم زندگی می کنم و قصد فروش آن را هم ندارم.

مترجم: شکوفه برزگر ملکی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  ⁄    =  4