بررسی کاربردهای آی تی در شبکه هوشمند با حضور محققان ایران و فرانسه

سمینار فناوری اطلاعات در شبکه هوشمند، روز دوشنبه 16 اسفندماه با همکاری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه لیموژ فرانسه در تهران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دبیر سمینار فناوری اطلاعات در شبکه هوشمند روز یکشنبه درخصوص جزییات این رویداد تخصصی گفت: در راستای اجرای توافقات صورت گرفته در تفاهم نامه ای که چندی پیش میان دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و دانشگاه لیموژ منعقد شد، فعالیت های مشترک آموزشی و پژوهشی متعددی در رشته های مهندسی میان دو طرف آغاز شده است.
دکتر محمود احمدیان عطاری افزود: اعزام اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای حضور در کارگاه ها و سمینارهای آموزشی از دیگر مواردی است که در این تفاهم نامه، مورد تایید طرفین قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که استادان دانشگاه لیموژ در منطقه لیموزین فرانسه، در قالب پروژه های صنعتی، عهده دار اجرای بخش هایی از فرآیند برقراری شبکه توزیع برق شده اند و ما نیز تجربه انتقال اینترنت پهن باند را روی شبکه برق فشار ضعیف (شبکه توزیع برق) داریم، مقرر شد سمیناری برای تبادل تجربیات مشترک و استفاده از جدیدترین یافته های روز دنیا در این زمینه داشته باشیم.
احمدیان ادامه داد: از همین رو، سمینار یک روزه فناوری اطلاعات در شبکه هوشمند، فردا 16 اسفندماه با حضور سه عضو هیات علمی و یک دانشجوی دکتری از فرانسه و چهار عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر در دانشکده مهندسی برق برگزار خواهد شد.
وی بیان داشت: استادان و صاحبنظران حاضر در این سمینار علاوه بر معرفی فعالیت های پژوهشی خود در زمینه فنااوری اطلاعات و شبکه های هوشمند، یک نمونه عملیاتی شده از این فعالیت ها را تشریح خواهند کرد.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیر افزود: در این سمینار تخصصی شاهد چندین سخنرانی از سوی دکتر وحید مقدادی استاد دانشگاه لیموژ در زمینه کدگذاری در شبکه های انتقال برق، پروفسور چارلز بانتل استاد دانشگاه تولز در خصوص کانال مخابراتی شبکه برق، دکتر محمدتقی بطحایی استاد دانشگاه خواجه نصیر در زمینه انتقال اینترنت پهن باند در شبکه های توزیع برق، دکتر اسامه حبشی استاد تونسی الاصل دانشگاه لیموژ درباره کاربردهای مخابراتی شبکه فشار ضعیف، دکتر سمیه چمانی استاد دانشگاه خواجه نصیر درمورد مکان یابی شبکه های هوشمند و دکتر علیرضا فریدونیان مدیر اجرایی سمینار درخصوص تجزیه و تحلیل انتقال دیتا در شبکه های هوشمند خواهیم بود.

 

ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  81  =  85