شفاف‌سازی نوبخت درمورد واریز درآمد هدفمندی یارانه‌ها به خزانه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور با رد ادعای واریز نشدن درآمدهای ناخالص ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها توسط برخی نمایندگان مجلس، جزئیات حساب‌های مربوط به واریز این درآمدها را اعلام كرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدباقر نوبخت در جلسه علنی نوبت شب مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نمایندگانی كه مدعی واریز نشدن درآمدهای مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها به خزانه شدند، گفت: درآمد شركت پالایش و پخش به شماره حساب ۱۲۷۱، درآمد شركت گاز به شماره حساب ۱۷۰ و درآمد شركت برق به شماره حساب ۲۲۸ واریز شده است.

وی افزود: این شركت‌ها هر آنچه كه از ناحیه نفت سفید، بنزین، گاز و برق به‌دست آورده‌اند به شماره حساب‌های مذكور كه همگی شماره حساب خزانه كل كشور است، واریز کرده‌اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان كرد: دولت روزانه ۷۴ میلیون لیتر بنزین می‌فروشد كه ۶۸ میلیون لیتر به صورت عادی و بقیه بنزین سوپر است. آیا این فروش به خزانه می‌رود یا خیر؟ بنده این مسأله را به‌جای فردا، همین امشب روشن می‌كنم. شركت‌های گاز، آبفا و توانیر هرچه فروختند به حساب خزانه واریز كردند؛ حتی در برخی ماه‌ها قبل از تاخیر شركت‌های فوق، از اختیار خزانه استفاده كردیم و پول این شركت‌ها را از طریق خزانه بلوكه كردیم و برای پرداخت یارانه‌ها اختصاص دادیم.

نوبخت با تاكید بر اینكه “گزارشی که امشب ارائه می‌کنم، رسمی است”، ادامه داد: در افكار عمومی به گونه‌ای سخن گفته می‌شود كه منجر به تحریك مردم می‌شود، در حالی كه این سخنان واقعیت ندارد.

وی ادامه داد: شركت‌های پالایش و پخش، گاز و برق هرچه فروختند به سه شماره حساب فوق واریز كردند. ۲۴۵ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی كشور و در كنار آن ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه شركت‌های دولتی است. این اعداد هر كدام به تناسب به عنوان درآمد شركت‌های مذكور منظور می‌شود. به شما عرض می‌كنم بخشی از ۸۰ هزار میلیارد تومان درآمد ناخالص یارانه‌ها مربوط به شركت‌های توانیر، گاز و پالایش و پخش است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به گزارش دیوان محاسبات درخصوص درآمد هدفمندسازی یارانه‌ها، گفت: دیوان محاسبات اعلام كرد ۲۲۰۰ میلیارد تومان از این درآمد از درآمد شركت توانیر محاسبه شده است در حالی كه این شركت مستحق پرداخت مبلغ مذكور نبود، چراكه هر كیلووات برق تولیدی برای توانیر ۸۳ تومان هزینه دارد ولی این شركت برق را به مردم ۶۳ تومان می‌فروشد.

نوبخت با اشاره به درآمد ۳۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت از مجل هدفمندسازی یارانه‌ها، گفت: ما با توجه به محاسبات انجام شده ۳۱ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان را محاسبه كردیم اما فصل‌الخطاب را گزارش دیوان محاسبات قرار می‌دهیم. اگر دیوان محاسبات مورد تایید نمایندگان منتقد نیست كمیته‌ای ۴ – ۵ نفره با حضور آقایان تشكیل شود تا حرف دولت و نمایندگان منتقد را بررسی كند، هر آنچه این كمیته اعلام كرد همه آن را قبول كنیم و به این حاشیه‌ها پایان دهیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  32  =  40