ساختمان‌های ناایمن را بیمه نمی‌کنیم/ تاسیس دومین بیمه تخصصی زندگی

مدیرعامل بیمه ملت:

مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به اظهارات یکی از مسئولان شهرداری مبنی بر وجود ۳ هزار پلاسکو در شهر تهران گفت: با توجه به ریسک بالای بناهای ناایمن، ما هرگز وارد این ساختمان‌ها نخواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ابراهیم‌پور در نشست خبری که پس از افتتاح اولین شعبه بیمه ملت برگزار شد در خصوص مدیریت مطالبات معوق این شرکت گفت: برای ساماندهی مطالبات معوق مدیریت وصول مطالبات تشکیل شد و به صورت سازمان‌یافته و با دسته بندی مطالبات اقدام به وصول مطالبات کرد.

وی افزود: بخشی از مطالبات شرکت وصول شده و 2 مورد از پرونده‌ها به مشکل حقوقی برخورد کرده و برای سایر مطالبات هم در حال مذاکره هستیم. تا 6 ماه آینده وضعیت مطالبات معوق شرکت به نقطه بهینه خواهد رسید.

مدیرعامل بیمه ملت در پاسخ به این سوال که حجم مطالبات معوق این شرکت چقدر است؟ گفت: هم‌اکنون 80 میلیارد تومان است که حدود 40 میلیارد تومان آن مربوط به یک شرکت هواپیمایی است. در خلال مذاکرات با این شرکت به توافق رسیدیم و به زودی مطالبات شرکت از هواپیمایی آسمان وصول می‌شود.

وی در خصوص علل تغییر متعدد مدیران پس از شکل‌گیری مدیریت جدید گفت: به طور طبیعی هر وقت که مدیریت کلان یک نهاد تغییر می‌کند سایر مدیران هم تا حدودی تغییر می‌کنند که معمولاً این اقدام به دلایل مختلف انجام می‌شود.

ابراهیم‌پور ادامه داد: برخی به دلیل همسویی جایگزین می‌شوند و برخی به دلیل عدم تمایل به ادامه همکاری از ادامه فعالیت در آن پست صرف‌نظر می‌کنند اما یکی از اهداف تغییر مدیران اجرای استراتژی توسعه‌ شرکت بیمه ملت بود.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه هزینه احداث شعب در تمام استانها چگونه تأمین خواهد شد و آیا این اقدام هزینه جاری شرکت را افزایش نمی‌دهد، گفت: بنا نداریم در همه استان‌ها شعبه بزنیم زیرا هدف‌گذاری ما تأسیس شعبه در 10 استان است که نیروهای آن از کارمندان خود شرکت انتخاب می‌شوند و همچنین از این 10 استان در 5 استان ساختمان آن هم‌اکنون وجود دارد بنابراین هزینه زیادی به شرکت تحمیل نمی‌شود.

مدیرعامل بیمه ملت از برنامه این شرکت برای تأسیس شرکت تخصصی بیمه زندگی با مشارکت 4 سهامدار دیگر خبرداد و اظهارداشت: طبق ضوابط بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه حداکثر 20 درصد سهم می‌توانند داشته باشد بنابراین با 4 شرکت دیگر در این زمینه مذاکره کرده‌ایم که از جمله این شرکت‌ها می‌توان به بانک رفاه و صندوق تأمین اجتماعی اشاره کرد.

وی افزود: اگر این برنامه نهایی شود ما دومین شرکت تخصصی بیمه زندگی را راه‌اندازی می‌کنیم.

ابراهیم‌پور افزایش سهم بیمه ملت از پرتفوی صنعت بیمه، افزایش سرمایه از 285 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان تا پایان امسال و اجرای 2 طرح بیمه همراه خیرین و توسعه بیمه مستمری زنان خانه‌دار را از برنامه‌های در دست اقدام این شرکت عنوان کرد.

ابراهیم‌پور در خصوص بیمه آتش‌سوزی و بیمه ساختمان‌ها گفت: پس از حادثه پلاسکو تقاضای زیادی برای خرید بیمه‌نامه وجود داشت اما پس از چند روز افت کرد زیرا جامعه ما تا حدودی احساسی رفتار می‌کند.

مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به اظهارات یکی از مسئولان شهرداری مبنی بر وجود 3 هزار پلاسکو در شهر تهران گفت: با توجه به ریسک بالا بناهای ناامین، هرگز وارد این ساختمان‌ها نخواهیم شد. ما ساختمان‌هایی را بیمه می‌کنیم که به نکات ایمنی توجه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیمه ساختمان‌هایی که به نکات ایمنی توجه نمی‌کنند اشتباه است، گفت: اگر مسئولان ساختمان پلاسکو به گزارش‌های ارائه شده توجه و نکات ایمنی را رعایت می‌کردند حادثه پلاسکو رخ نمی‌داد. باید مساله ایمنی به طور جدی مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد و به صرف بیمه حادثه، مساله‌ای را حل نمی‌کند.

تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄    =  5