بانک صادرات حساب مشتریانش را مسدود کرد/مشتریان برای رفع انسداد با مدارک شناسایی به شعب مراجعه نمایند

برای تکمیل اطلاعات،

مدیرکل روابط عمومی بانک صادرات ضمن عذرخواهی از کلیه مشتریانی که حساب‌های آنان دراین بانک مسدود شده است، خاطرنشان ساخت: انسداد حسابهای برخی از مشتریان صرفاً در راستای حفظ منافع آنان بوده است. بین دو تا سه میلیون حساب بانک صادرات کشور از صبح شنبه به دلیل مغایرت مشخصاتی و داشتن اطلاعات غلط توسط سیستم مرکزی این بانک مسدود شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران ، مجید ابوالفتحی مدیرکل روابط عمومی این بانک با اشاره به اینکه تعدادی از حسابهای مشتریان این بانک بدلیل نقص در مدارک هویتی صاحبان آنان مسدود شده است، یادآور شد: بانک صادرات ایران در راستای اجرای بخشنامه‌های صادره از سوی مراجع ذیصلاح همچون سایر بانکها و بمنظور حفظ حقوق مشتریان و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی نسبت به انسداد حسابهای مورد نظر اقدام نموده است.

وی با عذرخواهی بدلیل وقوع این امر، خاطر نشان ساخت: مشتریانی که حسابهای آنان مسدود شده است، با مراجعه به شعب خود و ارائه اصل مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی می‌توانند نسبت به رفع انسداد حساب خود اقدام نمایند.

گفتنی است صدای سپهر بانک صادرات از طریق شماره تلفن 5 رقمی 09602 آماده جوابگویی به سئوالات مشتریان بانک در این خصوص و ارائه هرگونه راهنمایی لازم می‌باشد.

مسدود شدن 2 تا 3 میلیونحساب

در همین حال مهر گزارش داد که بانک صادرات بین دو تا سه میلیون حساب مشتریان خود را  از صبح شنبه به دلیل مغایرت مشخصاتی و داشتن اطلاعات غلط توسط سیستم مرکزی این بانک مسدود کرده است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، تمامی حسابهای بانک صادرات در کشور از صبح روز 21 آبانماه بنا به دلایلی مسدود یا راکد است و وقتی مراجعان برای برداشت پول به خودپردازها مراجعه  می کنند، با این پیغام روی صفحه مانیتور دستگاه روبرو می شوند که "حساب شما مسدود یا راکد است؛ لطفا به شعبه افتتاح حساب خود مراجعه کنید"!این امر که باعث تشویش افکار و نگرانی مردم در سراسر کشور شده است، سیل جمعیت را به سوی شعب بانک صادرات  روانه کرده که این شعب خود به خود در شهرستانهای کوچک و حتی کلانشهرها، به دلیل کمبود شعبه با مشکل مواجهند  و اکنون نیز با شلوغی بیش از حد به دلیل این پیغام خودپردازها، با مشکل جدی تری مواجه شده اند.
کارت ملی و  شناسنامه همراهتان باشد

زمانی که افراد به بانکهای مذکور مراجعه می کنند، از آنها کارت ملی و اصل شناسنامه استرداد می شود تا اصلاحاتی از قبیل ثبت کد ملی و سریال شناسنامه صاحبان حساب در فرمهای مخصوص اینترنتی پر شود و این در حالی است که زمان افتتاح حساب وقتی فرمها توسط مشتریان پر می شود، تمام مشخصات ثبت شده است.

خبرنگار مهر برای پیگیری این ماجرا با تلفنهای ارتباط مردمی بانک صادرات کشور تماس گرفت ولی اپراتور این مرکز اظهار بی اطلاعی کرد و موضوع را به صدای سپهر(مشاوره بانکی، پاسخگویی به سئوالات، پیشنهاد و انتقاد) با شماره تماس 09602 ارجاع داد.

گفتگوی خبرنگار مهر با بخش راهنمایی صدای سپهر به این نتیجه رسید که بین دو تا سه میلیون حساب بانکی مردم در بانکهای صادرات سراسر کشور دچار این مشکل هستند.

راهنمای صدای سپهر به خبرنگار مهر گفت: بین دو تا سه میلیون حساب بانکی، مغایرت مشخصاتی  و اطلاعات غلطی دارند که سیستم مرکزی آنها را مسدود کرده است.

وی ادامه داد: مردم باید به شعبه بانک افتتاح کننده حساب مراجعه کرده و با ارائه اصل یا کپی شناسنامه و کارت ملی، مشخصاتشان را اصلاح و رفع ابهام کنند.این راهنمای صدای سپهر تصریح کرد: شعب موظفند در همان لحظه مراجعه مردم به شعب، مشخصات مورد نیاز را ثبت و اصلاح کنند.

وی افزود: حسابهای بانک صادرات به صورت سراسری در حال مکانیزه شدن است تا بتوان با استفاده از کد ملی، شماره سریال شناسنامه و مشخصات فردی دیگر، به اطلاعات دقیق حسابها دسترسی یافت.

در حالی که راهنمای صدای سپهر مدعی است که فقط بین دو تا سه میلیون حساب بانکی دچار چنین مشکلی هستند اما مشاهدات خبرنگار مهر حاکی از آن است که بیشتر مراجعه کنندگان به عابر بانکها یا کارتخوانهای موجود در منازل و اماکن تجاری و اداری با چنین مشکلی مواجه هستند و همین امر باعث شده تا در مقابل باجه های بانکهای صادرات، صفهای گسترده ای تشکیل شود.

در همین حال  در میان مردمی که به بانکها مراجعه می کنند زمزمه های درگوشی است که این امر به دلیل تخلف مالی بزرگ سه هزار میلیارد تومانی صورت گرفته است؛ آنها می گویند شاید به دلیل این تخلف بزرگ، بانک صادرات تدابیر امنیتی بهتری برای کنترل حسابها اندیشیده است و به نوعی می خواهند جبران مافات این تخلف مالی بزرگ شود.تمام این شایعات و زمزمه ها در حالی است که هیچ گونه اطلاع رسانی گسترده و دقیقی از سوی بانک صادرات مرکزی و شعب بانکها در این خصوص نشده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ⁄    =  3