پارسی همچنان بر تومان پیشتاز است

تعداد پاسخگویان در نظرسنجی بانک مرکزی از بیش از 48 هزار و 500 نفر شرکت کننده عبور کرد و همچنان پارسی با 46درصد آرا از تومان با 42درصد پیشتاز است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک براساس گزارش ایرنا از نتایج نظر سنجی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تاکنون 48 هزار و 584 نفر در نظر سنجی بانک مرکزی در خصوص حذف چهار صفر و تغییر نام پول ملی، شرکت کرده اند که 79درصد را مردان و 19 درصد را زنان به خود اختصاص داده اند.
همچنین تاکنون بیشترین پاسخگویان (62درصد) که در این نظرسنجی شرکت کردند در گروه سنی 25 تا 40 سال قرار دارند و 58 درصد پاسخگویان دارای مدرک فوق دیپلم، لیسانس و یا دانشجو هستند.

بر اساس نتایج این نظر سنجی،63 درصد پاسخگویان نخستین اولویت آنها در استفاده از ابزارهای پرداخت، ابزار الکترونیک، هفت درصد چک شخصی و 28 درصد اسکناس و مسکوک است.

همچنین 53 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی طی یک سال گذشته بیش از 30 درصد مبادلات پولی خود را نظیر پرداخت قبوض، خرید کالا و خدمات، حواله وجوه و برخی موارد دیگر از طریق ابزارهای الکترونیکی، انجام داده اند.

نتایج این نظرسنجی بر اساس نامگذاری پول فرعی جدید(سکه) نشان می دهد 22 درصد گزینه ریال و 40 درصد دریک را انتخاب کردند.
یادآوری می شود، سکه داریک به وسیله داریوش اول بین سالهای 466 -522 پیش از میلاد معرفی شده و ضرب آن با یورش اسکندر مقدونی در 330 پیش از میلاد پایان یافته است.

همچنین 32 درصد با افزایش سهم سکه در مبادلات مالی جامعه به جای اسکناس موافق و 67 درصد مخالف هستند.
نتایج این نظر سنجی نشان می دهد 34 درصد پاسخگویان برای پشت اسکناس چهره دانشمندان، نویسندگان و شعرای ایرانی را انتخاب کرده اند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  4