طلا در آستانه ۱۸۰۰ دلار/بازار منتظر قیمت ۱۸۰۵ دلار

طلا به افزایش بهای خود در این هفته هم به علت تداوم بحران اقتصادی در ایتالیا و یونان ادامه میدهد و امروز در آستانه رسیدن به 1800 دلار است. همچنین معاملات فلزات گرانبها در بورس نیویورک در حالی پایان یافت که قیمت طلا در مقایسه با روز گذشته بیش از هجده دلار افزایش یافت.

به گزارش بلومبرگ این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که نخست وزیر ایتالیا به علت بدهی های ایتالیا به صندوق پولی اروپا تحت فشار است و در همین راستا هم نخست وزیر یونان با اتخاذ سیاست های خود سطح نقدینگی را در اروپا مورد هدف قرار داده است. اتخاذ چنین تصمیماتی از طرف این دو نخست وزیر باعث افزایش میزان ریسک در بازارهای جهانی شده است.

سایت اسدی نیا نیز نوشت:پیش بینی دیروز قیمت طلا کاملا به وقوع پیوست و طلا توانست خود را به مرز 1800 دلار یعنی 1799 دلار برساند و هم اکنون هر اونس طلا در حال معامله شدن روی قیمت 1791 دلار است. به گزارش بینا، دیروز اعلام شد که تریدرها ممکن است نگاهشان از یونان به ایتالیا جلب شود که دقیقا همین اتفاق افتاد و باعث شد طلا به یکباره تا 1800 دلار بالا برود.

شش برابرشدن واردات طلای چین
این سایت دو خبر  مهم بازار طلای امروز را اینطور گزارش کرد:صندوق اسپایدر دیروز 10 تن طلا به ذخایر خود افزود.همچنین واردات طلای چین از طریق هنگ کنگ در ماه سپتامبر 6 برابر شده است.

برای امروز از منظر تحلیل تکنیکال که به چارت طلا نگاه کنیم می بینیم که اکثر نشانگرهای چارت همچنان افزایش قیمت را برای امروز نشان می دهند. فقط نشانگر استوک در منطقه بیش خرید قرار دارد که این شاید باعث کمی فروش در بازار جهانی طلا شود.

خبر بسیار مهمی که در آسیا وجود دارد این است که اکثر تریدرها منتظر قیمت 1800 تا 1805 دلار هستند تا طلای خود را بفروشند و این تریدرهای آسیایی اعتقاد دارند امروز در  بازار اروپا یا امریکا این اتفاق خواهد افتاد.

افزایش 18 دلاری

در همین حال روزگذشته معاملات فلزات گرانبها در بورس نیویورک در حالی پایان یافت که قیمت طلا در مقایسه با روز گذشته بیش از هجده دلار افزایش یافت.

به گزارش  شبکه تلویزیونی یورونیوز، همزمان با پایان معاملات فلزات گرانبها در بورس نیویورک، هر اونس طلای زرد که در پایان روز گذشته حدود هزار و هفتصد و هفتاد و چهار دلار داد و ستد شده بود، امروز با بیش از هجده دلار افزایش به هزار و هفتصد و نود و دو دلار و چهل و پنج سنت رسید.

همچنین در این بازار قیمت هر اونس نقره روز گذشته با بهای سی و چهار دلار و هشتاد و چهار سنت معامله شد که در مقایسه با روز گذشته تغییر چندانی نداشت.

هر اونس پلاتینیوم نیز هزار و ششصد و پنج و پنج دلار و پنج سنت به فروش رفت که در مقایسه با روز گذشته بیش از یک دلار افزایش یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  −    =  67