افزایش ظرفیت تامین مالی اسلامی از طریق فین تک

شرکت فین تک “گلدمانی” کانادا اعلام کرد از این پس محصولات مالی مبتنی بر طلای خود را مطابق با شریعت ارایه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، این یکی از آخرین اقدامات در راستای پیوستن به فن آوری بلاک چین برای افزایش تقاضا از سوی سرمایه گذاران اسلامی است و نشان می دهد چگونه شرکت های فین تک که از فن آوری نوآورانه برای به روز رسانی خدمات بانکی استفاده می کنند، حوزه فعالیت خود را برای ورود به بازارهای تأمین اسلامی در خاورمیانه و جنوب شرق آسیا گسترش می دهند.

شرکت گلدمن محصولات مالی را ارایه می دهد که از پشتوانه کامل ذخایر طلا برخوردار است و با دستورالعمل سازمان حسابداری و حسابرسی مؤسستان مالی اسلامی در بحرین مطابقت دارد.

الاسدایر مکلود رییس بخش تحقیقات گلدمانی با بیان اینکه محصولات این شرکت از مدیریت ثروت تا بازار حواله را در بر می گیرد، گفت: ما از مارس سال گذشته تحقیق در مورد تطابق با شریعت را آغاز کردیم. همچنین با توجه به افزیش تقاضا از سوی کشورهای مسلمان دریافتیم که تطابق با شریعت به طور قابل توجهی وجهه ما در این بازار مهم را بالا خواهد برد.

شرکت گلدمن بیش از ۱,۳ میلیون کاربر در ۱۵۰ کشور دنیا دارد و ۱.۷ میلیارد دلار از دارایی مشتریان خود را اداره می کند.

تکنولوژی بلاک چین یا "زنجیره بلوک" که برای اولین بار به طور گسترده در بیت کوین مورد استفاده قرار گرفت، شامل یک دفتر الکترونیکی مشترک است که اجازه می دهد تا طرفین بدون نیاز به تأیید شخص سوم، از طریق یک شبکه امن، اطلاعات را ردیابی کنند.

تأمین مالی اسلامی با پیروی از مبانی مذهبی مثل ممنوعیت قمار تا کنون بر خدمات سنتی بانکداری خرده فروشی متمرکز بوده اما فین تک می تواند به افزایش کارآمدی بانکداری اسلامی و گسترش حوزه فعالیت آنها کمک کند.

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  8