ماموریت مشترك Deliotte و IT VIEW در ایران

گفت‌وگو با فریبرز رحمانی، مدیرعامل آی‌تی‌ویو

در لیست رتبه‌بندی‌هایی كه در كشور پرتغال صورت گرفته است شركت دیلویت در جایگاه نخست قرار دارد، این رتبه‌بندی‌ها مربوط به ارائه خدمات حسابداری یكپارچه‌سازی سیستم‌ها، مشاوره فنی و مشاوره مالی به بیش از 250 عدد از بزرگ‌ترین كمپانی‌های ملی هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به جرات می‌توان گفت كه بسیاری از پروژه‌های كسب‌وكاری و فناوری اطلاعات در كشور شكست خورده‌اند یا اینكه عملا در ادامه راه از تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده بازمانده‌اند تنها به این دلیل كه از یك تیم مشاور متخصص و ناظر حرفه‌ای برخوردار نبوده‌اند. این درحالی است كه وجود یك تیم مشاوره خوب حرفه‌ای در جهان به یك امر بدیهی تبدیل شده است. چنین رویكردی باعث شده تا شركت آی‌تی‌ویو كه از سابقه طولانی در حوزه فناوری بانكی برخوردار است به سمت جذب یك شریك خارجی مشاوره گرایش پیدا كرده و درنهایت نمایندگی شركت دیلویت را اخذ كند. در همین رابطه فریبرز رحمانی، مدیرعامل شركت آی‌تی‌ویو تاكید می‌كند كه با قرار گرفتن در كنار یك شركت معتبر بین‌المللی بتوانیم از تجربیات و دانش این شركت بهره برده و ضمن فراگیری استانداردهای شركت دیلویت پایه‌گذار یك شركت مشاوره حرفه‌ای در سیستم بانكی كشور باشیم. گفت‌وگو با رحمانی در ادامه می‌آید.

 چرا دیلویت ؟
همان‌طور كه می‌دانید، شركت Deloitte یك برند جهانی است كه در 150 كشور دنیا در زمینه ارائه خدمات مشاوره حرفه‌ای به سازمان‌ها و شركت‌های بزرگ فعالیت می‌كند. این سازمان‌ها شامل بانك‌ها و موسسات مالی و اعتباری بزرگ در جهان نیز می‌شوند. شركت دیلویت دارای تجربیات منحصربه‌فردی در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ای، نظارتی، مالی و پیاده‌سازی پروژه‌ها است. این شركت به‌عنوان شركتی كه به‌طور مستمر در راستای بهتر شدن و منحصربه‌فرد بودن تلاش می‌كند، در دنیا شناخته می‌شود و تمركز این شركت روی استانداردهای خدمات به مشتریان است. شركت Deloitte جزء 5 شركت بزرگ دنیاست كه با حدود 225000 نفر نیروی كارشناس خبره در 150 كشور به ارائه خدمات خود می‌پردازد.
حقیقت این است كه Deloitte نه‌تنها به‌دلیل ایجاد علاقه و جذب مشتریان با توجه به گستردگی و عمق خدمات در تمامی بخش‌های بازار برای مشتریان بزرگ اولین انتخاب است، بلكه با الهام از شهرت، فرهنگ و تنوعی كه دارد برای افرادی كه در آرزوی داشتن استعداد و تجربه حرفه‌ای در سراسر جهان هستند نیز اولین انتخاب محسوب می‌شود.

جایگاه دیلویت در جهان چیست ؟
شركت Deloitte جزء 5 شركت بزرگ دنیاست كه با حدود 225000 نفر نیروی كارشناس خبره در 150 كشور به ارائه خدمات خود می‌پردازد. شركت دیلویت در این كشورها همگی از استانداردها و متدولوژی‌های یكسان پیروی می‌كنند البته تصمیم‌گیری‌های سیاسی و استراتژیك بسته به سیاستگذاری كشور موردنظر می‌تواند متفاوت باشد. تعهد شركت دیلویت این است كه استعداد‌ها را جذب سیستم خود كرده و حرفه‌ای بودن را توسعه دهد، همین موضوع تضمین‌كننده حضور این شركت در رتبه‌بندی مربوط به شركت‌های سرویس‌دهنده‌ای است كه در Fortune Global 500 تحسین شده‌اند. آمار نشان می‌دهد حدود 83 درصد شركت‌هایی كه در Fortune Global 500 لیست شده‌اند، به سمت سرویس‌های Deloitte آمده‌اند.
شركت دیلویت بیشتر از تمركز روی شركت‌های بزرگ و بخش‌های چندملیتی، تمركزی قوی روی شركت‌هایی با ابعاد متوسط داشته است. بررسی مالیات‌های بین‌المللی World Tax 2015 نشان می‌دهد دیلویت به‌عنوان مشاوره مالی درجه یك، در مقیاس جهانی بالاترین وجه تمایز را دارا است.
Gartner برای چهارمین سال متوالی شركت دیلویت را به‌عنوان رهبری جهانی در زمینه خدمات مشاوره، همچنین Deloitte Digital را به‌عنوان شركت پیشرو در زمینه خدمات CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) و تجربه مشتری، معرفی كرده است.
گروه مربوط به قیمت‌گذاری انتقال Deloitte توسط بررسی‌های مالیات بین‌المللی(ITR) در World Transfer Pricing 2014 به‌عنوان بهترین سرویس‌دهنده در زمینه قیمت‌گذاری انتقال شناخته شده است. Deloitte در 48 حوزه از 51 حوزه قضائی در صدر لیست رتبه‌بندی قرار داده شده است. همچنین برای 16امین سال پی‌درپی Deloitte به‌عنوان بهترین شركت برای كار توسط 500 Fortune Global معرفی شده است. علاوه بر این شركت Deloitte توسط Universum (جذاب‌ترین كارفرماهای دنیا در سال 2015) معرفی شده است كه در آن شاخص جذب استعداد جهانی بر مبنای تحقیقی است كه از نزدیك به 244 هزار كسب‌وكار و دانشجویان مهندسی سراسر دنیا انجام می‌شود. Deloitte در سال 2015 توسط Spark Agency به‌عنوان یكی از جذاب‌ترین شركت‌هایی كه در پرتغال فعالیت می‌كنند، شناخته شده است. این نتیجه بر مبنای تحقیقات انجام‌شده از بیش از 2500 دانش‌آموز به‌دست آمده است.
در لیست رتبه‌بندی‌هایی كه در كشور پرتغال صورت گرفته است شركت دیلویت در جایگاه نخست قرار دارد، این رتبه‌بندی‌ها مربوط به ارائه حسابداری یكپارچه، مشاوره و خدمات مشاوره مالی به بیش از 250 عدد از بزرگ‌ترین كمپانی‌های ملی هستند.
نحوه عملكرد شركت دیلویت در مسیر كسب‌وكار چگونه است؟
درباره نحوه عملكرد باید بگویم كه افراد حرفه‌ای دیلویت دانش كافی در مورد صنایع بزرگ دارند و به‌صورت مستقیم و نزدیك روند بازار را دنبال می‌كنند. در Deloitte تیم‌هایی تشكیل شده است كه تركیبی از متخصصان حرفه‌ای هستند، این تیم‌ها قادر به اجرای راهكارهای مناسب برای مشتریان هستند و ارزش افزوده‌ای برای سازمان خود محسوب می‌شوند. نزدیك‌شدن به مشتری و توانایی تجزیه و تحلیل نیازها و بازتاب و اجرای استراتژی ها، دارایی و روش اصلی شركت برای خدمت به مشتریان است.
مدیرعامل شركت آقای PunitRenjen می‌گوید: «رشد ما مستقیما به افراد حرفه‌ای شركت وابسته است، افرادی كه با فعالیت‌های با كیفیت و متمایز به مهم‌ترین سازمان‌های دنیا خدمت كرده و تاثیرات مهمی را روی مسائل می‌گذارند. شركت Deloitte افتخار این را دارد كه به‌عنوان سازمانی كه توانایی شناسایی، جذب و توسعه استعدادها را دارد، به رسیمت شناخته شود. كسانی‌كه با ما برخورد داشته‌اند به خوبی می‌دانند كه افراد ما صادق هستند و مطابق با استانداردهای اخلاقی عالی رفتار می‌كنند. كمال درستی و كیفیت پایه‌های فرهنگ ما هستند.»
چگونه آی‌تی‌ویو با دیلویت قرارداد بست و قرار است ذیل این همكاری چه خدماتی به بانك‌ها ارائه شود؟
براساس تجربیات 20 ساله ما در سیستم بانكی كشور و بیش از هزاران مذاكره و جلسات كارشناسی و مدیریتی با بانك‌ها و موسسات مالی طی این سال‌ها، دریافتیم كه بسیاری از پروژه‌های شكست‌خورده كسب‌وكاری و فناوری اطلاعات در كشور به‌دلیل عدم وجود یك مشاور متخصص و ناظر حرفه‌ای در این زمینه و بعضا تصمیم‌گیری‌های كارشناسی نشده و رابطه‌ای بوده و هیچ‌وقت بهایی جدی به بحث استفاده از شركت حرفه‌ای مشاور داده نشده است. این درحالی است كه بسیاری از بانك‌ها و سازمان‌های بزرگ دنیا بدون داشتن مشاوران متخصص یك قدم هم برنمی‌دارند و با استفاده از تجربیات مشاوران در زمینه‌های تخصصی موفقیت كسب‌وكار و پروژه‌های خود را تضمین می‌كنند. ما با این رویكرد و با توجه به نیاز به ارائه خدمات مشاوره حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف و به‌خصوص در زمینه فناوری اطلاعات به بانك‌ها و موسسات مالی تصمیم گرفتیم با همكاری یك شركت بزرگ بین‌المللی كه دارای تجربه كافی در این حوزه باشد به ارائه این خدمات بپردازیم.
بنابراین با برقراری ارتباط با شركت دیلویت پرتغال در همایش و نمایشگاه فرانكفورت آلمان كه در رابطه با همكاری شركت‌های بین‌المللی در بازار ایران برگزار شده بود توانستیم با این شركت به توافق اولیه همكاری برای ارائه خدمات ذكرشده در ایران برسیم و سرانجام پس از مذاكرات و ارزیابی‌های متعدد شركت دیلویت در سپتامبر امسال قرارداد ما به‌عنوان نماینده رسمی و انحصاری این شركت امضا شد.
اهم خدماتی كه ما با همراهی شركت دیلویت در بازار ایران ارائه می‌دهیم شامل مشاوره تكنولوژی و فناوری اطلاعات، مدیریت ریسك، تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات برای بانك‌ها، طراحی و برنامه‌ریزی تاسیس یك بانك از ابتدا، انتخاب و پیاده‌سازی نرم‌افزارهای بین‌المللی از جمله نرم‌افزارهای بانك‌مركزی، كربنكینگ و سوئیچ‌های بانكی، نظارت بر اجرای پروژه‌ها، مشاوره كسب‌وكار به بانك‌ها و آموزش استانداردهای بانكی به كارشناسان بانك‌هاست.

آیا با بانك‌ها و سازمان‌ها در كشور مذاكره‌ای هم داشته‌اید؟
بله، ما پس از عقد قرارداد با شركت دیلویت با یك برنامه‌ریزی منظم در ماه نوامبر مدیران این شركت را به ایران دعوت كردیم و طی چند روز حضور ایشان جلساتی را با امور بین‌الملل بانك‌مركزی و چندین بانك دولتی و خصوصی و چند سازمان غیربانكی در كشور برگزار كردیم كه بسیار مورد استقبال قرار گرفت و درحال حاضر درحال تهیه طرح‌های پیشنهادی برای فعالیت‌های موردنظر این مشتریان هستیم. سفر بعدی مدیران این شركت در اوایل ژانویه است كه جلسات دیگری نیز با برخی از بانك‌ها هماهنگ شده است و امیدواریم با این حركت یك روش استاندارد مشاوره‌ای بین‌المللی را در سیستم بانكی كشور جا بیندازیم.
چشم‌انداز همكاری آی‌تی‌ویو و دیلویت چیست؟
ما فكر می‌كنیم كه با به‌كارگیری و جذب بیشتر كارشناسان خبره و باتجربه داخلی در كنار مشاوران خبره شركت دیلویت تركیب مناسبی از تجربه بومی و تجربه بین‌المللی برای ارائه راهكارهای صحیح و كارآمد به مشتریان فراهم می‌شود. ما در ای‌تی‌ویو امیدواریم كه با قرار گرفتن در كنار یك شركت معتبر بین‌المللی بتوانیم از تجربیات و دانش این شركت بهره برده و ضمن فراگیری استانداردهای شركت دیلویت پایه‌گذار یك شركت مشاوره حرفه‌ای در سیستم بانكی كشور باشیم. همچنین با نشان دادن تجربیات و توانایی‌های شركت آی‌تی‌ویو به شركت Deloitte  در صورت برداشته‌شدن تحریم‌ها شركت دیلویت ایران را در آینده راه‌اندازی كنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  −    =  80