۹۹ درصد از سهم تعداد تراکنش های موبایلی در تهران

بیشترین تراکنش های انجام شده روی پایانه موبایلی در استان تهران گزارش شده است که هم از نظر تعداد تراکنش های انجام شده و هم مبلغ تراکنش ها، بیشترین میزان را در سطح کشوری کسب کرده است که به ترتیب 99/54 و 98/28 درصد از سهم تعداد و مبلغ تراکنش استان ها را شامل می شود. استان های اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و کرمان نیز ارزش تراکنش بالایی را در مقایسه با سایر استان ها نشان دادند.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک-سعیده فتحی مغانلو- تراکنش های انجام شده روی پایانه موبایلی در مهر ماه سال جاری نشان می دهد که استان تهران با 113 میلیون تراکنش، 99/54 درصد از سهم کل تراکنش های انجام شده در کشور را به خود اختصاص داده است. سهم سایر استان ها حدود 0/46 درصد گزارش شده است که استان های هرمزگان، اصفهان، خراسان رضوی با تعداد 282، 95 و 26 هزار تراکنش بالاترین سهم را در بین سایر استان ها به خود اختصاص داده اند. در مقابل، استان های خراسان جنوبی (563)، بوشهر (507)، کهکیلویه و بویراحمد (473)، ایلام (371) و سیستان و بلوچستان (263) کمترین تعداد تراکنش از پایانه موبایل را نشان دادند (نمودار 1). (به دلیل تعداد تراکنش های بالا در استان تهران، سهم تراکنش این استان در نمودار گنجانده نشده است).

 

نمودار 1: تعداد تراکنش های انجام شده روی پایانه های موبایلی به تفکیک استان در مهر ماه 1395

بالاترین مبلغ تراکنش های انجام شده روی پایانه موبایلی در استان تهران به میزان 5598 میلیارد ریال بوده و سهم آن از کل تراکنش های کشور 98/28 درصد گزارش شده است. پس از استان تهران، سهم سایر استان ها حدود 1/72 درصد می باشد که استان های اصفهان، هرمزگان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و کرمان به ترتیب با 28، 12، 9، 6 و 5 میلیارد ریال تراکنش، بالاترین مبلغ تراکنش ها را به خود اختصاص داده اند. در مقابل، استان های سمنان (226 میلیون ريال)، بوشهر (222 میلیون ريال)، ایلام (164 میلیون ریال)، خراسان جنوبی (111 میلیون ريال) و سیستان و بلوچستان (93 میلیون ريال) کمترین مبلغ تراکنش های انجام شده روی پایانه موبایل را داشتند (نمودار 2). (به دلیل مبلغ تراکنش های بالا در استان تهران، سهم تراکنش این استان در نمودار گنجانده نشده است).

 

نمودار 2: مبلغ تراکنش های انجام شده روی پایانه های موبایلی به تفکیک استان در مهر ماه 1395 (میلیون ریال)

نمودارهای 1 و 2 نشان می دهد که ارزش تراکنش های انجام شده روی پایانه موبایل در استان اصفهان بیشتر از استان هرمزگان می باشد با اینکه استان هرمزگان رتبه دوم کشوری را از نظر تعداد تراکنش های انجام شده پس از استان تهران داشته است. این امر نشان می دهد که سرانه مبلغ تراکنش ها در استان اصفهان به طور قابل توجهی بیشتر از استان هرمزگان است (سرانه مبلغ تراکنش ها در اصفهان 300 هزار ریال و در هرمزگان 43 هزار ریال به ازای هر تراکنش می باشد). استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و کرمان نیز ارزش تراکنش بالایی را نشان دادند. استان اردبیل از نظر تعداد تراکنش، رتبه ششم کشوری را داشت اما از نظر مبلغ تراکنش انجام شده، در انتهای جدول قرار دارد که نشان دهنده پایین بودن سرانه مبلغ تراکنش در این استان است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  4  =