قاچاق مواد مخدر به شکل چای و لوبیا / کشف ۸۰ بطری مشروبات الکلی

در بازرسی‌های هفته گذشته گمرک کشف شد

در جریان بازرسی‌های گمرک جهموری اسلامی ایران در هفته گذشته کشفیاتی از سوی این بازرسان انجام شده که مهم ترین آن کشف دو کیلوگرم تریاک به شکل لوبیا چیتی و چای آغشته به تریاک بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکقاچاقچیان ماود مخدر و سایر کالاها همواره به دنبال یافتن راه های جالب و جدید برای گمراه کردن بازرسان مرزی هستند تا بتوانند مواد مخدر و سایر کالاهای قاچاق را به ایران وارد کنند، اما با این حال در هفته گذشته ماموران گمرک های سراسر کشور در جریان بازرسی های خود کشفیات جالب و جدیدی را داشته اند.

کشف دو کیلو تریاک به شکل چای و لوبیا چیتی

در جریان بازرسی ماموران گمرک در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ۹۰۷ گرم تریاک کشف و ضبط شد. این مواد مخدر در قالب چای آغشته به تریاک بود که توسط ماموران گمرک شناسایی و ضبط و فرد مظنون به ماموران پلیس مواد مخدر تحویل داده شد.

همچنین در یک بازرسی دیگر حدود ۹۱۰ گرم تریاک که به شکل لوبیا چیتی درآمده بود، توسط ماموران گمرک شناسایی شد. فرد مظنون، تریاک را به شکل ماهرانه ای به شکل لوبیا چیتی درآورده بود، اما ماموران گمرک به وی مشکوک شدند و بعد از انجام بازرسی متوجه شدند که بار فرد مواد مخدر تریاک است.

مأموران حوزه سه گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) ظرف ماه گذشته موفق به کشف شش کیلوگرم تریاک، پنج کیلوگرم شیشه و ۶۰۰ عدد قرص روان‌گردان که به طرز ماهرانه‌ای در بسته‌های مختلف پستی جاسازی شده بود، شدند.

تخم شاهدانه نیز ماده مخدر دیگری بود که طی روزهای اخیر توسط پرسنل حوزه سه گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) کشف و ضبط شد.

کشف بذر شاهدانه در استان فارس

در ادامه کشفیات مواد مخدرتوسط گمرک، مقادیری بذر شاهدانه توسط ماموران گمرک استان فارس کشف شد. این بذر در سه بسته به تعداد ۲۵ عدد به وزن ۱۸ گرم است که در قالب یک فقره بسته پستی جاسازی شده بود و توسط ماموران گمرک شناسایی و ضبط شد.

کشف مواد مخدر از بسته پستی در گمرک مشهد

مأموران گمرک امانات پستی مشهد نیز از یک بسته پستی، ۸۷ گرم تریاک کشف کردند. این مقدار ماده مخدر در داخل یک بسته پستی حاوی زعفران، اسپند، آجیل و لباس نوزاد به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود.

کشف ۲۳ بذر مواد مخدر

گمرک فرودگام امام خمینی(ره) در جریان بازرسی یک فرد مشکوک، ۲۰ بذر مواد مخدر را کشف و ضبط کرد. به دنبال این جریان فرد مظنون برای انجام تشریفات قانونی تحویل دایره مواد مخدر پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) شد. از سوی دیگر از فرد دیگری در همین فرودگاه سه بذر مواد مخدر کشف شد.

علاوه بر کشف انواع مواد مخدر توسط گمرک، مشروبات الکلی و کالاهای قاچاق نیز سایر مواردی بود که گمرک در هفته گذشته کشف و ضبط کرده است.

کشف کالای آمیخته به مشروبات الکلی در گمرک امانات پستی چهارمحال و بختیاری

مأموران گمرک امانات پستی شهرکرد در بررسی یک محموله پستی ورودی، تعداد چهار بسته شکلات کاکائو آمیخته به مشروبات الکلی را کشف و ضبط کردند. براساس این گزارش با توجه به اینکه کالای کشف شده جزو کالاهای ممنوعه شرعی است، محموله فوق برای طی مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

کشف کالای قاچاق در گمرک نوردوز

با هوشیاری مأموران گمرک نوردوز مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق کشف و ضبط شد. این مقدار کالای قاچاق شامل ۱۶۲۵ کیلوگرم مواد خوراکی، ۱۵۰ کیلوگرم لوازم آرایشی و ۸۰ بطری انواع مشروبات الکلی بود که به طرز ماهرانه‌ای در داخل اتوبوس‌های ورودی به کشور جاسازی شده بود و مأموران گمرک نوردوز به هنگام بازرسی آن ها را کشف کردند و در این زمینه پرونده‌ای تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  26  =  31