کارهای فاضل لاریجانی را قبول ندارم

آیت‌الله آملی‌لاریجانی:

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور جزئیات دیدار روز یکشنبه تشکل‌های دانشجویی با رئيس قوه قضائیه را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدامین سلیمی، با اشاره به نظرات دانشجویان در این جلسه، گفت: «سؤال درباره عملکرد قوه قضائیه، مباحث فیش‌های نجومی، املاک شهرداری، بیان ایرادات قضات و دادستانی‌های استانی و ضعف عملکرد آنها، بحث شفاف‌نبودن برخی از پرونده‌ها و توجه‌نكردن قوه قضائیه به تبعات برخی از پرونده‌ها در جامعه، جزئیات پرونده‌هایی مانند محمود صادقی، لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد، مباحث ساختاری و ایرادات عملکردی، جزء مسائلی بود که در این جلسه بیان شد».

او افزود: «رئیس قوه قضائیه درباره بحث فیش‌های نجومی و املاک شهرداری تأکید كرد این موضوع با جدیت بررسی می‌شود و سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات هم این موضوع را پیگیری می‌کند؛ این وقفه‌ای که ایجاد شده به این دلیل است که دولت در این چند ماه در یک مورد اطلاعاتی را در اختیار قوه قضائیه نگذاشته و حتی گویا از سوی دادستانی هم مهلتی داده شده که دولت هرچه سریع‌تر اطلاعات را جمع‌آوری كند و به قوه قضائیه برساند. اگر دولت در حوزه فیش‌های نجومی با جدیت کار نكند، ما مستقلا این موضوع را پیگیری خواهیم کرد». سلیمی با اشاره به پاسخ آیت‌الله آملی‌لاریجانی درباره بررسی پرونده املاک شهرداری، گفت: «او معتقد است قوه قضائیه هیچ قصد و نیتی براي دفاع از شهرداری نداشته و چند نفری هم در این حوزه احضار شدند و موضوع در حال پیگیری است، حتی به قالیباف هم گفته شده این موضوع بدون ملاحظات جناحی و سیاسی بررسی خواهد شد و او هم گفته ما مطیع قانون هستیم».
او ادامه داد: «در حوزه عملکردی که به یکی از نزدیکان لاریجانی وارد بود، رئیس قوه قضائیه اذعان كرد مماشاتی در این حوزه وجود ندارد و تأکید داریم که باید به صورت قانونی پیگیری شود».

سلیمی با اشاره به تأکید رئیس قوه قضائیه بر روشنگری ابهامات موجود در پرونده فاضل لاریجانی گفت: «رئیس قوه قضائیه پیرامون پرونده فاضل لاریجانی گفت عملکرد فاضل را تأیید نمی‌کنم و قبول هم ندارم و به نظر من کار او اشتباه است، این موضوع را از قول من نقل کنید؛ قضات در حال پیگیری هستند و من هم بدون هیچ ملاحظه‌ای پیگیر این پرونده خواهم بود».

او با اشاره به ارتباط رئیس قوه قضائیه با فضای دانشگاه و دانشجویان عنوان کرد: «انتظار داریم که ایشان سالانه در جمع دانشجویان حضور پیدا کند، آیت‌الله آملی‌لاریجانی با توجه به اظهاراتی که داشتند بسیار مشتاق هستند در این جمع‌ها حضور یابند؛ ولی به دلیل کارها و مشغله‌ها این فعالیت کم‌رنگ شده است».

شرق

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

26  −  22  =