باید فضای سایبری را مدیریت و ساماندهی کنیم / نظارت بانک مرکزی بر عملیات بانکی الکترونیکی ارتقاء یابد

دادستان کل کشور در حاشیه دومین نشست پی جویی موثر و کارآمد جرایم سایبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

دادستان کل کشور با بیان اینکه بر فضای مجازی باید سازوکار ساماندهی و مدیریت لحاظ شود، گفت: دستگاه های مسئول باید با اهتمام بیشتری دراین حوزه ورود کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حجت الاسلام والمسلمین “منتظری” در حاشیه دومین نشست پی جویی موثر و کارآمد جرایم سایبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخورد با جرایم رایانه ای و مسائلی که مربوط به این حوزه است از وظایف خطیر پلیس فتا و دادستانی ها بوده که لازم است در راستای پیشبرد اهداف، هماهنگی های لازم بین این دو بخش صورت بگیرد و اطلاعات ، تبادل شود.

وی افزود: این دومین همایش مشترک پلیس و دادستانی بود که در این نشست معاونان دادستان ها در سراسر کشور که در حوزه برخورد با جرایم رایانه ای مسئول هستند به همراه مسئولین فتا در سراسر کشور در آن حضور داشتند. در این نشست مطالب پرباری از سوی فرمانده ناجا ارائه شد که استفاده کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اهمیت فضای مجازی خاطر نشان کرد: باید این فضا و بستر را مدیریت و ساماندهی کنیم و عمل به این وظیفه مهم مورد توجه دستگاه های مسئول قرار بگیرد. از فضای مجازی باید به نحو احسن استفاده شود و از آسیب ها جلوگیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: همچنین بانک مرکزی وظیفه دارد بر عملیات بانکی الکترونیکی نظارت بیشتری داشته باشد. البته در حوزه های مختلف سایبری با همکاری پلیس فتا و اقدامات این پلیس توفیقات خوبی حاصل شده است.
این مقام مسئول در خصوص استفاده از فیلتر شکن ها نیز توضیح داد: در رابطه با این موضوع از سوی وزارت ارتباطات تلاش های قابل قبولی صورت گرفته است اما کافی نیست و باید این اقدامات تقویت شود.

وی در خصوص جرایم مرتبط با فضای مجازی و سایبری اشاره کرد: متأسفانه جرایم به حدی رسیده که فریاد برخی از مسئولان و وزرا نیز بلند شده و ما انتظار داریم مسئولان ذیربط در این حوزه با اهتمام بیشتری ورود کنند.
دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: قطعا برگزاری چنین نشست هایی در حوزه برخورد با جرایم سایبری موثر و کارآمد خواهد بود.

وی در خصوص مجازات مدلینگ ها نیز گفت: در خصوص مجازات مدلینگ ها و کسانی که در فضای مجازی اعمال خلاف عفت انجام می دهند ما تابع قانون هستیم، هر آنچه را که قانون تصویب می کند برای مجرمان و متخلفان اعمال می کنیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  ⁄    =  23