بیشترین رشد بورس آسیا در دو هفته گذشته، افزایش اندک قیمت طلا

بازارهای بورس آسیا امروز (سه شنبه) بیشترین رشد را نسبت به دو هفته گذشته تجربه کردند در حالی که طلا نیز اندکی گران شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مارکت واچ، به نظر می رسد این رشد به دلیل مشخص شدن نتیجه همه پرسی اصلاحات قانون اساسی در ایتالیا و واکنش آرام جهانی نسبت به این اتفاق است.

بر همین اساس شاخص های بورس نیکی ژاپن ۰,۵ درصد، کاسپی کره جنوبی ۱.۲ درصد، اس اند پی استرالیا ۰.۸ درصد و Y۹۹۹۹ تایوان ۱.۰ درصد رشد را در روز سه شنبه نشان دادند.

در این میان بورس های مالی آسیا بیشترین رشد را در روز سه شنبه داشتند به طوری که شاخص‌های غول بانکی HSBC هنگ کنگ ۲,۷ درصد، هلدینگ نومورا ژاپن ۲.۹ درصد، گروه میتسوبیشی UFJ همین کشور ۱.۲ درصد و سهام بانک ملی استرالیا نیز ۰.۵ درصد صعود کردند.

کارشناسان معتقدند اکنون تمرکز بازار به سیاست بازآوری تورم و ارزیابی سال ۲۰۱۷ است.

همچنین بر اساس نظرسنجی‌ها، بیشتر مردم ایتالیا موافق عضویت در اتحادیه پولی اروپا هستند.

سرمایه گذارها نیز با توجه به وعده های دونالد ترامپ رییس جمهوری جدید آمریکا برای افزایش هزینه‌ها، کاهش مالیات شرکت‌ها و در نهایت افزایش رشد و تورم منتظر “تجارت بازآوری تورم” هستند.

این انتظارها با انتشار آمار دلگرم کننده اقتصادی آمریکا و چین در روزهای اخیر و همچنین توافق هفته گذشته کشورهای تولید کننده نفت برای کاهش تولید نفت خام جهانی و در نتیجه افزایش قیمت‌ها، بیشتر شده است.

اما قیمت جهانی طلا نیز بعد از اینکه به پایین ترین میزان خود در ۱۰ ماه گذشته رسیده بود، در روز سه شنبه اندکی افزایش یافت.

گفته می شود علت افزایش قیمت طلا، احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در هفته آینده است.

طلا امروز در بازارهای جهانی با ۰,۲ درصد افزایش به قیمت یک هزار و ۱۷۲ دلار و ۳۰ سنت در هر اونس معامله شد.

قیمت طلای آمریکا نیز یک هزار و ۱۷۳ دلار و ۹۰ سنت در هر اونس اعلام شد.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄  63  =