تمدید تحریم ایران توسط آمریکا خلف وعده، پشت پا زدن به تعهد بین‌المللی و نقض حقوق ملت ایران است/ انتظار می رود اوباما وتو کند

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت:‌ تمدید تحریم ایران پیمان‌شکنی، خلف وعده و نقض حقوق بشر ملت ایران است چراکه هر گونه تحریمی که بخواهد اعمال شود قطعا آثارش به ملت ایران وارد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، الهام امین‌زاده دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی و معاون سابق حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در واکنش به تمدید تحریم 10 ساله ایران توسط آمریکا اظهارداشت: سال گذشته که برجام نهایی شد طرفین قرار را بر این گذاشتند تعهداتشان را مرحله به مرحله انجام دهند.

وی افزود: قرار بر این شد هر مرحله‌ای که جمهوری اسلامی ایران از تعهداتش را انجام می‌دهد طرف مقابل نیز مرحله به مرحله در کاهش تحریم‌ها تعهدات خودشان را انجام دهند. براساس آنچه که توافق شد ما فعالیت‌ هسته‌ای‌مان را براساس فرمول و برنامه‌ای که در برجام آمده است آن را مسدود کنیم و طرف مقابل نیز تحریم‌های ما را کاهش دهند و به کلی از بین ببرند.

امین‌زاده خاطرنشان کرد: منتهی با توجه به اینکه تمدید تحریم 10 ساله در زمان اوباما که خودش و دولتش درگیر برجام بوده است، دارد اتفاق می‌افتد و با حد نصابی هم که در مجلس سنای آمریکا رای آورد، انتظار می‌رود وتو از طرف رئیس‌جمهور فعلی آمریکا انجام شود.

دستیار رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی افزود: رویکرد نمایندگانی که در آمریکا هستند پشت پا زدن به یک تعهد بین‌المللی است که نتیجه نهایی‌اش نقض حقوق بشر ملت ایران است. علاوه بر این موضوع، نقض یک تعهد بین‌المللی است.

وی تصریح‌کرد: همچنین تمدید تحریم ایران  علاوه بر پیمان‌شکنی، خلف وعده و نقض حقوق بشر ملت ایران است چراکه هر گونه تحریمی که بخواهد اعمال شود قطعا آثارش به ملت ایران وارد خواهد شد حال چه تحریم انرژی باشد چه تحریم صنایع هوایی.

امین‌زاده تأکید کرد: ما هر نوع تحریمی را نقض حقوق بشر ایران می‌دانیم، نقش تجارت آزاد بین‌المللی می‌دانیم. حق تجارت و حق رفاه مردم یک حقی است که در اعلامیه جهانی حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است و به نظر نمی‌‌آید دولت آمریکا بخواهد ناقض حقوق بشر در صحنه بین‌المللی به شمار آید و شناخته شود و باید رفتار خودش را اصلاح کند.

فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄  12  =