واکنش متفاوت بازارهای بورس آسیا به کاهش قیمت نفت/ طلا گران شد

بازارهای بورس آسیا در روز دوشنبه در پی اظهارات وزیر انرژی عربستان و کاهش قیمت نفت واکنش های متفاوتی داشتند در حالی که طلا نیز بعد از چندین ماه روند کاهشی، گران شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وزیر انرژی عربستان دیروز (یکشنبه) گفت که تعادل بین عرضه و تقاضای نفت خام در سال ۲۰۱۷ میلادی تثبیت خواهد شد حتی اگر کشورهای تولید کننده در مورد کاهش حجم تولید خود به توافق نرسند.

وی همچنین با بیان اینکه سطح کنونی تولید نفت خام توجیه پذیر است، تأکید کرد، از آنجایی که اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) هنوز در بین خود در مورد سطح تولید نفت به توافق نرسیده اند، کشورش به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان در نشست روز دوشنبه با کشورهای غیر اوپک شرکت نخواهد کرد.

این اظهارات موجب نگرانی سرمایه گذاران و در نتیجه کاهش قیمت نفت شده است.

اما واکنش بازارهای بورس آسیا به این اتفاقات متفاوت بود به طوری که بورس چین به دلیل ادامه کاهش ارزش یوآن و انتشار آمار سود صنایع این کشور، رشد کرد و شاخص سهام شانگهای ۰,۴۶ درصد افزایش را نشان داد. بورس هانگ سنگ هنگ کنگ نیز ۰.۵۷ درصد رشد کرد.

با وجود این نیکی ژاپن ۰,۸۴ درصد و اس اند پی استرالیا ۰.۳۸ درصد افت داشتند.

طلا نیز بعد از چندی ماه روند کاهشی، به دلیل کاهش ارزش دلار، گران شد.

دلار که در هفته گذشته به بالاترین ارزش خود در ۱۴ سال گذشته رسیده بود، امروز با کاهش ۰,۶۷ درصدی ارزش خود روبرو شد و قیمت طلای جهانی نیز بعد چندین ماه، یک درصد گران شد.

بدین ترتیب قیمت لحظه ای طلای جهانی با ۰,۹۲ درصد افزایش ۱ هزار و ۱۹۳ دلار و ۸۰ سنت در هر اونس اعلام شد.

طلای آمریکا نیز با ۱,۳ درصد افزایش، ۱ هزار و ۱۹۳ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس معامله شد.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  5  =