بلاکچین تنها منحصر به بانکداری نیست… صنعت بیمه نیز خواهان این سیستم است

بیمه در غُل و زنجیر بلاکچین

در طی چند سال گذشته درباره توانایی فناوری بلاکچین برای تبدیل صنعت خدمات مالی و فراتر از آن، مذاکرات بسیار زیاد، گزارشات معتبر و مناظرات جالبی وجود داشته است. مجمع جهانی اقتصاد، بلاکچین را به عنوان یکی از 6 تحول بزرگ اقتصادی شناسایی کرده است.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک-سعیده فتحی- در طی چند سال گذشته درباره توانایی فناوری بلاکچین برای تبدیل صنعت خدمات مالیو فراتر از آن، مذاکرات بسیار زیاد، گزارشات معتبر و مناظرات جالبی وجود داشته است.مجمع جهانی اقتصاد، بلاکچین را به عنوان یکی از 6 تحول بزرگ اقتصادی شناسایی کرده است.

اما تنهاچیزی که در حال حاضر مشخص است، این است که هنوز برای اینکه جنبه های استفاده آنتکمیل و متغیرهای نظارتی آن یا موانع مشخص شود و همچنین موسسات و کارمندان دربارهاین فناوری و توانایی آن آموزش داده شوند، کار زیادی در پیش است. تا همین اواخر،اکثر بحث ها و آزمایش ها روی بانکداری متمرکز شده بودند.

شاید بهطور غیر منصفانه ای، همیشه بخش های تکنولوژی دیرتر شناخته می شوند. از این رو، شرکتهای بیمه در حال حاضر نگاه جدی به سمت فناوری بلاکچین اتخاذ کرده اند و اینکه اینفناوری چگونه می تواند کارایی صنعت را در برخی حوزه های کلیدی بهبود بخشد. اطلاعیههای اخیر درباره پیشگامی بلاکچین در صنعت بیمه (B3i) و همچنین در گروه تجارت لندن نشان می دهد که تحقیق و پژوهشدرباره کاربرد این فناوری به سرعت در میان صنعت بیمه و زنجیره ارزش بیمه ای نفوذکرده است.

قطعاً استارتآپ ها در حال وراد کردن فناوری برای تولید محصولات و خدمات هستند که راهکار مبتنیبر بلاکچین را به صنعت بیمه ای و بیمه اتکایی ارائه می دهند. بعنوان نمونه قراردادهایهوشمند پتانسیل این را دارند که تغییر شکل سیستم ها و پشتیبانی خودکار فرآیندمطالبات را انجام دهند. در نتیجه هم در هزینه های شرکت بیمه صرفه جویی می شود و همبه طور ویژه، تجربیات بهتری برای مشتریان به ارمغان می آورد. خودکار بودن سیستم بهمشتری این اطمینان را می رساند که پرداخت مطالبات یا پرداختی های خاص دیگر نیاز بهتصمیمات شرکت بیمه ندارد و می توانند از آغاز ، به طور خودکار به صورت قراردادانجام گیرد انجام دهند.

این فرصتبرای کاهش کلاه برداری، بر یک بنیان گسترده و دائمی ساخته شده است که در فناوریجاسازی شده و توانسته است به جای واکنشی بودن، آن را پویا تر و محرمانه تر کند.فناوری بلاکچین زیرساخت مناسبی برای بهبود امنیت سایبری ایجاد می کند. کاهش هزینهها و بهبود وضعیت امنیتی، انگیزه روشنی برای یک صنعت بیمه ای است که امروزه باچالش های هزینه های بالا، نرخ پایین سود و تهدید در حال رشد از فناوری های جدیددیگر در فضای بیمه است.به هر حال چالش ها و موانع باقی می مانند، اما حداقل تغییراتسازمانی در داخل و در بین شرکت های بیمه نیاز است.

ترجمه: سرویس بین الملل پایگاهخبری بانکداری الکترونیک

منبع: bankingtech

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  3