دریافت تندیس بلوغ هوش تجاری ایران کیش ؛اثبات حرکت درمسیر درست

در نخستین کنفرانس هوش‎تجاری کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد ، شرکت کارت اعتباری ایران کیش از میان تمام رقبا، سازمان ها ، بانک ها و شرکت ها موفق به دریافت تندیس بلوغ هوش تجاری شد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ه نقل از روابط عمومی ایرانکیش، اتفاقی که باتوجه به اهمیت این کنفرانس و حضور کارشناسان و همین طورشرکت و رقابت  سازمان های بزرگ دولتی و خصوصی بایکدیگر، از اهمیت خاصی برخوردار است .

برای همین به سراغ صادق فرامرزی مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش رفتیم و ازاو پرسیدیم که چرا تا این حد موضوع هوش‎تجاری مهم است ؟

فرامرزی گفت :” قبل از هرچیز به خاطر گرفتن این نشان ارزشمند باید  از تیم فعلی هوش‎تجاری  و همه دوستانی که در این راه زحمت کشیدند تشکر کنم .آن‎ها   افتخار بزرگی به دست آوردند  البته به طور خاص از مدیریت عامل قبلی شرکت آقای قادری که پایه  هوش‎تجاری در آن زمان استارت خورد نیز قدردانی می کنم ، هرچند به تبعه رشد و تغییر شکل ساختاری شرکت ، هوش‎تجاری  فعلی ، تغییرات  کلی و ماهوی با آنچه که در گذشته استارت آن خورده بود دارد . ولی باید از تیم قبلی پروژه هوش تجاری نیز قدردان بود “

وی گفت :” یکی از 10 بند نو آوری در سال 2016 ، بحث (دیتا ماینینگ)DATA MINING  است . شما نمی توانید در قالب تجاری   B2C, B2B,P2P  فعالیت کنید در صورتیکه به بحث “دیتا ماینینگ” توجه نداشته باشید. امروزه بدون توجه به داده ها نمی توانید قدمی  به پیش روید .

به ویژه که این روزها ، بحث مشعوف سازی مشتریان باید شرط اول هر سازمانی باشد . درکنار این موضوع باید  در مسیر پیش بینی رفتارسازمان و مشتریان  گام برداشت و لازمه این  پیش بینی ، داده کاوی و” دیتا ماینینگ “است . “

آرزوهای دیروز مطالبات طبیعی امروز

وی درباره اینکه جایگاه شرکت کارت اعتباری ایران کیش در بحث  هوش‎تجاری  را چگونه می بیند   گفت:” اگرچه هنوز با ایده آل ها فاصله داریم ولی باید توجه کنیم که  پیش بینی و دیتا ماینینگ به طور کامل هنوز در کمترین سازمانی اتفاق افتاده است.ولی هدف ما این است که در سالهای خیلی نزدیک به این مهم و ایده آل دست پیدا کنیم .”

فرامرزی گفت: ایران کیش با توجه به حجم داده ، تنوع تعداد بانک ها و موسساتی که باآن همکاری می کند ،تعداد فراوان پذیرنده و قدمت 13 ساله ای که دارد مملو ازدیتاهاست. این دیتاها باید حفظ شوند. به عبارتی دیگر  داده های بیش از چند میلیون MERCHANT  و پذیرنده را باید حفظ و بر طبق آن  تحلیل و ارزیابی داشت .”

مدیرعامل ایران کیش گفت:” حفظ دیتا و گزارش گرفتن از داده ها کارسختی است. اما این کار سخت  خوشبختانه در بحث هوش‎تجاری  شرکت انجام شده است .ولی  ما به دنبال اجرایی کردن فاز کامل  “دیتا ماینینیگ” برروی هوش تجاری هستیم که اگر این رویداد اتفاق بیافتد ،  یک جهش فوق العاده خواهیم داشت. در حال حاضر هرچند از  گزارش های متعدد و متنوع بانک ها و کارشناسان ومدیران داخلی برمیاییم و آن ها راحفظ و تحلیل می کنیم ولی کافی نیست  . “

فرامرزی خاطر نشان کرد:” البته این راهم باید گفت که  تا سه سال پیش داشتن چنین سیستم گزارش دهی که در حال حاضر از آن استفاده می کنیم ،  برای ما آرزو بود . ولی اکنون  میبنیم که این سیستم تبدیل به یکی از مطالبالت طبیعی ماشده است . ما سطح انتظار را در گزارش گیری به شدت بالا بردیم . یک زمانی  چون دیتای متمرکز نداشتیم گزارش های متفاوتی از یک موضوع دریافت می کردیم. اما در حال حاضر می دانیم که همه تعاریفمان مشخص شده است و براساس تعاریف واحد،  گزارش های یکسان و سریعی دریافت می کنیم . این در حالی است که هوش‎تجاری  فراتر از سیستم گزارش گیری است.”

به آن میبالم

صادق فرامرزی درباره اهمیت حضوردر اولین کنفرانس هوش تجاری ایران، که ایران کیش در آن موفق به کسب مقام اول شد  گفت : ” این جایزه از آن دست جوایزی نیست که برخی شرکت ها  به خاطر حضور در یک همایش یا اسپانسرینگ  به دست می آورند ! در ایران کیش افتخارات و جوایززیادی به دست آوردیم  که به خاطر تلاش ما در جهت رسیدن به یک اتفاق ویژه بوده است. جایزه هوش‎تجاری  نیز  از همان جوایزی است که ایران کیش در مقایسه و مقابله با رقبای قدرتمند و PSP  های توانمند و سازمان های بزرگ بدان دست یافته است . “

وی گفت :”خوشبختانه در فاز پیاده  سازی  هوش‎تجاری  از نظر تیم کارشناسی برگزار کننده نخستین کنفرانس هوش تجاری ایران،  به عنوان بهترین شرکت از میان شرکت های رقیب، سازمان ها و بانک های بزرگی انتخاب شده ایم و  من به این قضیه میبالم . “

فرامرزی در باره آینده هوش‎تجاری شرکت ایران کیش گفت : “بیش از همه باید به بخش سخت افزاری محصولمان توجه کنیم درست است که  هوش‎تجاری  یک محصول نرم افزاری است ولی ما در حوزه سخت افزاری آن توسعه خواهیم داشت تا راحت تر بتوانیم آن را پردازش بکنیم و اصراردارم و کمک خواهم کرد تا فاز سوم را پیاده سازی کنند. “

 

تداوم یک روند

دراین بین علی سیروس‎کبیری مدیر ارزیابی و بهبود عملکرد شرکت کارت اعتباری ایران کیش درباره فازسوم پروژه هوش‎تجاری در ایران‎کیش گفت: “فازسوم هوش‎تجاری هیچ‎گاه پایانی ندارد، این فازیک چرخه دائمی است. این چرخه دائمی باعث می‎شود تا ما هوشمندی هوش‎تجاری  و دقت گزارش‎ها را به طورمداوم بالاببریم. درحال حاضر درایران کیش هوش‎تجاری  را پیاده‎سازی کردیم ودرآینده می‎بایست هوشمندی سامانه خود را افزایش و برروی مشعوف‎سازی مشتریان کار کنیم که این امر مستلزم تقویت داده‎کاوی است.”

کبیری اما درباره نخستین کنفرانس هوش‎تجاری ایران و کسب رتبه اول ایران‎کیش درآن گفت: “در اولین کنفرانس هوش‎تجاری، شرکت‎های بسیار بزرگ و  بانک‎ها حضور داشتند وخوشبختانه ما ازمیان رقبای بسیاربزرگی به کسب رتبه اول و تندیس هوش‎تجاری رسیدیم.”

وی ادامه داد :”این کنفرانس قدم وانگیزه مثبتی برای پیشبرد هوش‎تجاری درایران است شرکت‎های بزرگ بیمه‎ای، بانک‎ها، سازمان‎ها و ارگان‎های مختلفی در آن حضور داشتند، استفاده از اساتید مجرب هوش تجاری کشور و خارج از کشور در برگزاری کلاس‎ها و کارگاه‎های آموزشی و سخنرانی‎های این کنفرانس، نیز نقطه مثبت دیگر این کنفرانس بود.”

مقاله برگزیده

اما در نخستین کنفرانس هوش‎تجاری، ایران‎کیش یک مقاله با عنوان “الزامات پیاده‎سازی سامانه هوش‎تجاری در شرکت‎های ارائه دهنده خدمات پرداخت” به نویسندگی علی‎اصغر جابری‎دوست و علی سیروس‎کبیری نیز ارائه داد که به عنوان مقاله برگزیده مورد تقدیر قرارگرفت، هم‎چنین تجربه پیاده‎سازی سامانه هوش‎تجاری به عنوان شرکت برتر توسط کبیری و جابری دوست صورت گرفت؛ کبیری در این ارتباط توضیح می‎دهد: “ارائه این تجربه با توجه به تجربیات ایران‎کیش در پیاده‎سازی هوش‎تجاری  در شرکت، به دوبخش زیرساخت و مقدمات پیاده‎سازی هوش‎تجاری  و بخش مربوط به داده‎کاوی تقسیم شد که بخش نخست را بنده و بخش دوم را جناب آقای جابری دوست ارائه دادیم که بسیار مورد توجه قرارگرفت.”

وی درباره این که کسب تندیس بلوغ هوش‎تجاری  تا چه اندازه می‎تواند برای  شرکت حائز اهمیت باشد پاسخ داد: “این جایزه درواقع مهرتاییدی بود براینکه ما در مسیردرستی برای پیاده‎سازی هوش‎تجاری حرکت می‎کنیم باتوجه به وسعت شرکت کنندگان در نخستین کنفرانس هوش‎تجاری، و دریافت این جایزه توسط ایران کیش می‎توان گفت اکنون از صحت مسیری که پای درآن گذاشتیم اطمینان پیدا کردیم.”

از 3 سال قبل شروع کرده بودیم

به سراغ علی اصغر جابری دوست کارشناس طراحی داشبوردهای اطلاعاتی ایران کیش هم می رویم کسی که این چندروز برای هماهنگی کارهای حضور در نخستین کنفرانس هوش تجاری خواب و خوراک نداشته است وی  درباره حضور در نخستین کنفرانس هوش تجاری اظهار کرد :” حضور در اولین کنفرانس تخصصی  هوش تجاری در کل ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همانطور که پیش بینی می کردیم بسیاری از شرکت های حمل ونقل ، خدماتی ، دارویی ، ارائه دهنده خدمات پرداخت ، بانک ها در آن حضور داشتند که خداراشکر توانستیم تندیس بلوغ هوش تجاری در بخش پیاده سازی را  به عنوان  بهترین شرکت در میان همه رقبا، به دست آوریم .”

وی گفت :”خیلی‌ ازاصولی که دراین کنفرانس گفته می شد مسائلی بود که ما در شرکت ایران کیش، از 3 سال قبل عملیاتی کردیم “

جابری دوست درباره مقاله ارائه شده ایران کیش نیز توضیح داد :” این مقاله درباره تجارب شرکت ایران کیش پیرامون  پیاده سازی هوش تجاری  در یک شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت   بود . پیاده سازی هوش تجاری  دارای یکسری کلیاتی است که ما آن را نخستین بار برای شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت،  سفارشی  کردیم  و برای این کار نیز چون هیچ منبع داخلی دردسترس نبود تماما از منابع روز دنیا بهره بردیم .”

جابری دوست نیز با کبیری هم عقیده است و مهمترین تاثیر دریافت تندیس هوش تجاری در نخستین کنفرانس تخصصی هوش تجاری  کشور  را بیانگر راه و مسیر درستی می داند که در حال طی شدن است وی گفت:” مشخص شد که  بر اساس تجربیات خودمان و براساس مسائل روز دنیا در این راه گام برداشتیم . اینکه استراتژی ها را درهوش تجاری  پیاده سازی کنیم ، گزارش ها را پروژه ای ببینیم ، خیلی از کارها مورد تایید قرار بگیرد، نشان می دهد که بایدهمین مسیر را با سرعت بیشتری طی کنیم . “

وی  خاطرنشان کرد :”نوع صنعتی که در آن فعالیت داریم  نیازمند یک سامانه خیلی قوی گزارش گیری است ، می توانیم بگوییم هیچ صنعت دیگرمثل صنایع بانکی یا صنایع پرداختی این حجم عظیم دیتا را ندارند . و این موضوع نقش هوش تجاری درشرکت را پررنگ تر می کند .”

به نظر می آید اکنون ایران کیش با دریافت رتبه نخست در اولین کنفرانس هوش تجاری کشور ، در مسیری دشوارتر نیز قرار گرفته است مسیری که تنها به ادامه روند گذشته برنمی گرددبلکه به دفاع از حیثیت امروزش برمی گردد که باید در آینده نیز از آن دفاع کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄  18  =