بازار طلا متلاطم می شود

یش‌بینی مرد طلایی ایران از قیمت طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن تشریح وضعیت جهانی بازار طلا گفت: کاهش قیمت طلا موقت خواهد بود و این احتمال وجود دارد مجددا شاهد نوسان در قیمت‌های اعلام شده باشیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد کشتی‌آرای  ادامه داد: باید تا اعلام شاخص‌های اقتصادی آمریکا در پایان هفته منتظر بمانیم و به طور مشخص‌تری شاهد تبعات انتخابات انجام شده در آمریکا بر بازار جهانی طلا باشیم. طی چند روز پس از انتخابات وضعیت بازار ثبات بیشتری پیدا کرد و امروز نیز هر اونس طلای جهانی با کاهش ۹ دلاری روبرو بوده است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به وضعیت قیمت طلای جهانی قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خاطرنشان‌ کرد: قبل از انتخابات هر اونس طلای جهانی قیمتی معادل ۱۲۸۵ دلار داشت اما به یک‌باره در زمان انتخابات با افزایش ۵۰ دلاری روبرو شد و به قیمتی معادل ۱۳۲۵ دلار رسید.

کشتی‌آرای افزود: بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مجددا قیمت جهانی طلا کاهش یافت و به پله اول و رقمی معادل ۱۲۸۵ دلار رسید و به مرور این قیمت پایین‌ آمد تا امروز به مرز ۱۲۲۰ دلار به ازای هر اونس طلای جهانی برسد.

وی با بیان اینکه صحبت‌های ترامپ قبل از انتخابات بازار جهانی طلا و ارز را تحریک کرد، گفت: این صحبت‌ها در آن مقطع زمانی موجب تحریک بازار جهانی شد اما پس از انجام انتخابات و صحبت‌هایی که در جهت آْرامش شرایط سیاسی این کشور و همکاری‌ با سایر کشورها مطرح شد از التهاب ایجاد شده کاست تا شاخص‌ها به صورت تقریبی به وضعیت قبلی بازگردد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به اینکه همچنان موضوع انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بر بازار جهانی طلا و ارز اثرگذار است، گفت: باید تا پایان هفته جاری صبر کنیم و پس از اعلام شاخص‌های اقتصادی آمریکا تبعات اصلی اتفاقات رخ داده در چند وقت اخیر را شاهد باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  +    =  20