بیش از ٧٠ درصد مبلغ قراردادها به ایرانی‌ها واگذار می‌شود

وزیر نفت اعلام کرد بیش از ٧٠ درصد مبلغ قراردادها به ایرانی‌ها واگذار می‌شود و تاکنون صلاحیت ١١ شرکت ایرانی برای انعقاد قرارداد تأیید شده است. «بیژن نامدارزنگنه» درباره قراردادهای نفتی افزود: این فرصت طلایی برای ایجاد اشتغال، کار، ثروت و توانمندی فنی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، زنگنه تأکید کرد همه تلاش وزارت نفت استفاده از ظرفیت شرکت‌های ایرانی است و ادامه داد: به‌طورحتم از ظرفیت شرکت‌های ایرانی به‌عنوان پیمانکار اصلی و به‌ویژه پیمانکار دست دوم که باید عملیات اجرائی قراردادها و کارهای ساخت تجهیزات و امکانات را انجام دهد، استفاده می‌شود.

وزیر نفت افزود: ما تلاش می‌کنیم ایرانی‌ها از این ظرفیت استفاده کنند و اگر شرکتی خارجی وارد ایران شود، باید از یک شرکت ایرانی به‌عنوان شریک استفاده کند که در جریان این قراردادها شرکت‌های نفتی ایرانی به وجود آیند، قوی شوند و در آینده بتوان از آنها استفاده کرد. او یادآوری کرد: درباره چارچوب قراردادهای جدید نفتی مدت‌ها با مجلسِ گذشته و مجلس کنونی جلسه تشکیل شد و اکنون چارچوب کلی آن قطعی شده و به تأیید رئیس مجلس رسیده است. دو هفته پیش با ستاد اجرائی فرمان امام(ره) قراردادی برای میدان‌های یاران شمالی و جنوبی، مارون منگستان، کوپال آسمانی و منگستان منعقد شد که HOA یا عناوین اصلی قراردادها به امضا رسید. زنگنه ادامه داد: اعلام عمومی برای شرکت‌های خارجی صورت گرفته است و شرکت‌هایی که به فعالیت تمایل دارند باید رزومه خود را برای تأیید صلاحیت ارسال کنند و پس از آن براساس درخواست‌ها برای حضور در میدان‌ها، مناقصه‌ها اعلام می‌شود.

منبع:شرق

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄    =  2