اشتباهی که ترامپ را زمین زد

آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ چهارشنبه شب در دانشگاه نوادا در لاس وگاس برگزار شد. این مناظره که 18 روز قبل از انتخابات برگزار شد آخرین فرصت ترامپ برای جلوگیری از سقوط آزاد بود اما وی باز هم موفق نشد جلوی پیشروی های کلینتون را بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از عصر ایران آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری سال2016 میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ چهارشنبه شب در دانشگاه نوادا در لاسوگاس برگزار شد. این مناظره که 18 روز قبل از انتخابات برگزار شد آخرین فرصت ترامپبرای جلوگیری از سقوط آزاد بود اما وی باز هم موفق نشد جلوی پیشروی های کلینتون رابگیرد.

اشتباه مرگبار ترامپ

در کنار انتقادات بجایی که کلینتون و ترامپ همانند مناظره های قبلی از یکدیگرانجام می دادند، همچون بحث عملکرد کلینتون در وزارت خارجه، کمک های مالی به بنیاد کلینتون،ایمیل های کلینتون و رسوایی جنسی ترامپ، موضوع جدیدی که در این مناظره صورت گرفتبحث قبول نتیجه انتخابات بود.

کریس والاس، مجری فاکس نیوز از ترامپ درباره قبول نتیجه انتخابات پرسید و ایننکته را مطرح کرد که با توجه به این که ترامپ بارها مدعی تقلب در انتخابات شده استدر صورتی که در انتخابات شکست بخورد آیا نتیجه را خواهد پذیرفت؟ والاس به اینمسئله اشاره کرد که: «در آمریکا سنتی که وجود دارد این است که فارغ از رقابت هایسخت انتخاباتی، نامزد بازنده نتیجه انتخابات را می پذیرد و این در راستای منافعملی است و کشور دوباره متحد می شود، آیا شما می خواهید بگویید به این سنت پایبندنخواهید بود؟»

ترامپ در پاسخ گفت: «من همان زمان در این رابطه اظهار نظر خواهم کرد.» ترامپاز دادن پاسخ طفره رفت و اعلام نکرد که نتیجه انتخابات را می پذیرد.

این یکی از بزرگترین اشتباهات ترامپ در طول زندگی اش بود. همانند بیشتر گافهایی که داده این مسئله هم در واقع اشتباه نبود بلکه بیان صادقانه ای از طرف ویبود که همانند خودکشی بود. این اظهارات از سوی ترامپ در حالی صورت می گیرد که ویمنفورترین کاندیدای تاریخ معاصر در انتخابات ریاست جمهوری است.

در حالی که رسوایی جنسی به ترامپ ضربه شدیدی وارد کرد و وی قصد داشت بااستفاده از این مناظره مجدداً شانسش را برای پیروزی احیا کند، اما اظهار تشکیکدرباره سلامت انتخابات و نپذیرفتن نتیجه آن در صورتی که شکست بخورد اشتباه دیگریبود که وی مرتکب شد.

ترامپ نباید دغدغه سلامت انتخابات را داشته باشد چون اگر شکست بخورد به خاطراشتباهات خودش بوده است و نه تقلب در انتخابات. در جامعه آمریکا برخلاف اروپا هنوزمسائل اخلاقی و بنیان خانواده اهمیت دارد، بنابراین رسوایی جنسی و اظهارات و اعمالرکیک و منافی عفت ترامپ نمی تواند از سوی مردم مورد قبول واقع شود، به همین دلیلوی پس از این رسوایی دچار سقوط در نظرسنجی ها شد.

نکته دیگر این است که در فضای سیاسی آمریکا پذیرفتن نتیجه انتخابات اهمیت داردو جزء سنت های دموکراسی در این کشور محسوب می شود. پس در حالی که ترامپ باانتقادات بجا از عملکرد کلینتون و بیان برخی مشکلات سیاسی آمریکا توانسته استطرفدارانی برای خودش دست و پا کند، اما چنین اقدامات و اظهاراتی که در تضاد باارزش های اخلاقی و سیاسی جامعه است موجب می شود تا وی شانس اش برای پیروزی درانتخابات را به مرور از دست بدهد.


اشتباهی که ترامپ را زمین زد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄    =  6