سفر رئیس بانک مرکزی به سنگاپور

‘ولی الله سیف’ رئیس کل بانک مرکزی و ‘راوی منون’ رئیس کل بانک مرکزی سنگاپور روز سه شنبه در مذاکرات خود برای همکاری های بانکی دو کشور به منظور تسهیل و توسعه همکاری های اقتصادی به توافق رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایرنا، رئیس کل بانک مرکزی کشورمان و هیات همراه در سنگاپور با رئیس کل بانک مرکزی این دولت شهر جنوب شرق آسیا دیدار و مذاکره کرد.

سیف در این دیدار که ‘جواد انصاری’ سفیر ایران در سنگاپور نیز حضور داشت با ارائه توضیحاتی در خصوص تحولات انجام شده در حوزه ایجاد روابط کارگزاری با بانک های مختلف بین المللی، آمادگی کامل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برای حمایت از بانک های دو کشور به منظور شروع همکاری های بانکی با بانک های سنگاپور اعلام کرد.

وی با اشاره به تقاضاهای فزاینده از سوی تجار و فعالان اقتصادی دو کشور برای استفاده از خدمات بانکی به منظور تسویه معاملات تجاری فی مابین، لزوم ارائه خدمات متنوع نظیر گشایش اعتبارات اسنادی و صدور ضمانت نامه های بانکی جهت پرهیز از هرگونه مخاطرات بالقوه برای تجار را اجتناب ناپذیر دانست.

رئیس کل بانک مرکزی کشورمان همچنین اقدامات صورت گرفته در شبکه بانکی جمهوری اسلامی ایران در حوزه شفاف سازی صورت های مالی و اجرای دقیق مصوبات مجلس شورای اسلامی در حوزه های مبارزه با پالشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم را بسیار مفید خواند و بر نظارت کامل بانک مرکزی بر حسن اجرای این مصوبات تاکید کرد.

سیف، فعالیت های بانکداری بین المللی شبکه بانکی ایران را از حیث رعایت استانداردها و مقررات بین المللی بسیار حرفه ای و پیشرفته دانست و اعلام کرد متاسفانه عدم شناخت کامل بانک های بین المللی از وضعیت و عملکرد بانک های ایرانی همواره موجب نگرانی آنها از احتمال بروز مخاطره در مورد همکاری با شبکه بانکی ایران شده است.

وی پیشنهاد کرد بانک های مرکزی ایران و سنگاپور با تعامل سازنده نسبت به رفع این نگرانی ها تلاش کنند.

‘راوی منون’ رئیس کل بانک مرکزی سنگاپور نیز در این دیدار آمادگی خود و بانک متبوعه را برای شروع روابط بانکی با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی گفت از منظر بانک مرکزی سنگاپور، صرفا اجرای قطعنامه های سازمان ملل در دستور کار قرار دارد و سایر تحریم ها نظیر وزارت خزانه داری آمریکا لازم الاجرا نیست.

رئیس کل بانک مرکزی سنگاپور تصریح کرد: این موضوع به اطلاع شبکه بانکی سنگاپور رسیده است.

وی همچنین درخواست کرد نشست ها و دیدارهای بیشتری بین شبکه بانکی دو کشور با هدف رفع ابهامات و ایجاد روابط بانکی سازنده انجام شود.

سنگاپور بهمن ماه سال گذشته با صدور دستورالعملی به بانک های این کشور بخشنامه تحریم تجارت و هرگونه عملیات بانکی با ایران را که سال 2012 صادر کرده بود، لغو کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  ⁄  75  =