فواید سحرخیری

اگر سحرخیز باشید از زمان کافی برای درست کردن صبحانه ای سالم و سرشار از پروتئین (به عنوان مثال، تخم مرغ، میوه، و نان تست گندم سبوس دار) برخوردار خواهید بود و به واسطه احساس سیری، کمتر درگیر هوس خوردن تنقلات و میان وعده ها در طول روز می شوید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از عصر ایران به نقل از “ریدرز دایجست”، همان گونه که خواب کافی و به اندازه شبانهبرای بدن مفید است، سحرخیزی نیز می تواند فواید چشمگیری برای رژیم غذایی، ظاهر وحتی شغل شما داشته باشد. در ادامه با برخی از فواید سحرخیزی بیشتر آشنا می شویم.

ورزش می کنید

اگر صبح زود از خواب بیدارشوید می توانید زمان اضافه ای که در اختیار دارید را به ورزش کردن اختصاص دهید کهاز دویدن در پارک تا تمرین با وزنه در باشگاه را شامل می شود. ورزش کردن روش خوبیبرای آغاز یک روز پر نشاط است و این عادت می تواند روحیه و بهره‌وری شما را افزایشدهد.

شما می توانید زمان اضافی خودرا به انجام یوگا اختصاص دهید که نه تنها بدن را بیدار می سازد بلکه انرژی بیشتریبه شما بخشیده و در کل احساس آرامش و استرس کمتر را به همراه دارد. انجام تمریناتورزشی صبحگاهی موجب می شود تا رویدادها و مسئولیت های غیر منتظره عصرگاهی در روندورزش شما اختلالی ایجاد نکنند.

سالم‌تر غذا می خورید

هنگامی که عجله دارید ممکناست وسوسه شوید در مسیر رفتن به محل کار غذاهایی مانند یک دونات یا کیک را بهعنوان صبحانه انتخاب کنید. اما تمام این کالری های اضافی صبحگاهی می توانند بهسرعت روی یکدیگر جمع شده و به بروز مشکلات سلامت مانند چاقی منجر شوند.

نتایج مطالعه ای که در سال2011 توسط دانشگاه نورث وسترن انجام شد، نشان داد افرادی که شب ها دیر می خوابندنسبت به افرادی که صبح زود از خواب بیدار می شوند روزانه 248 کالری بیشتر دریافتمی کنند، دو برابر بیشتر فست فود و نصف آنها میوه و سبزیجات مصرف می کنند. افرادیکه تا دیر وقت بیدار بودند از متوسط شاخص توده بدنی (BMI) بالاتری نیز برخورداربودند.

در مقابل، اگر سحرخیز باشیداز زمان کافی برای درست کردن صبحانه ای سالم و سرشار از پروتئین (به عنوان مثال،تخم مرغ، میوه، و نان تست گندم سبوس دار) برخوردار خواهید بود و به واسطه احساسسیری، کمتر درگیر هوس خوردن تنقلات و میان وعده ها در طول روز می شوید.

خلق و خوی خود را بهبود می بخشید

مطالعات نشان داده اند کهسحرخیزان در مقایسه با آنهایی که تا دیر وقت بیدار می مانند، افرادی شادتر هستند ونگاه مثبت‌تری نسبت به محیط اطراف و رویدادهایی که رخ می دهند، دارند. همچنین،سحرخیزان احساس سلامتی بیشتری می کنند که احتمالا به خاطر همگامی ساعت داخلی بدنآنها با طلوع خورشید است.

کمتر احساس نگرانی و اضطراب میکنید

شما می توانید از آرامش وسکوت صبحگاهی برای تنظیم فهرست کارهایی که در طول روز باید انجام دهید یا ثبتتفکرات و ایده هایی که مد نظر دارید، استفاده کنید. انجام این قبیل کارها می تواندآرامش ذهن را به همراه داشته و برای روز پیش رو هرچه بیشتر آماده باشید. مدیتیشنمی تواند ذهن و روان شما برای ادامه روز تقویت کند. مطالعات نشان داده اند کهمدیتیشن می تواند اضطراب را کاهش دهد، مهارت های استدلالی را بهبود ببخشد، و روابطقوی را حفظ کند.

از ظاهر بهتری برخوردار می شوید

سحرخیزی نه تنها می توانداحساس بهتری در شما ایجاد کند بلکه به کسب ظاهری بهتر نیز کمک می کند. زمان اضافی کههنگام صبح در اختیار دارید را می توانید به انجام کارهایی کوچک مانند اطو کردنلباس، مرتب کردن مو، کوتاه کردن ناخن و غیره اختصاص دهید. طی مطالعه ای که در سال2013 انجام شد، 80 درصد پاسخ دهندگان به این نکته اشاره داشتند که ظاهر و لباس یکمتقاضی کار اثر قابل توجهی بر احتمال استخدام آنها دارد.

از بهره‌وری بیشتری برخوردارمی شوید

آرامش صبحگاهی می تواند بهره‌وریشما را افزایش دهد. در نبود صداهای مزاحم و ناهنجار جلسات، ایمیل ها و گفت و گوهایاطراف اداره، شما می توانید روز خود را پیش از هر فرد دیگری آغاز کرده و از اینزمان آرام بیشترین استفاده را ببرید.

از شلوغی و ترافیک دور میشوید

گیر افتادن در ساعات شلوغروز و ترافیک های طاقت فرسا می تواند حتی پیش از آن که کار خود را آغاز کنید، روزشما را نابود کند. در مقابل، صبح زود از خواب بیدار شده و زودتر از خانه خارج شویدتا از ازدحام و شلوغی دور بمانید و البته اگر با خودرو تردد می کنید می توانید جایپارک بهتری نیز پیدا کنید. اگر به اندازه کافی وقت دارید حتی می توانید از نوشیدنیک فنجان قهوه یا چای در مسیر خود به سمت محل کار لذت ببرید تا روز خود را هرچهبهتر آغاز کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  +    =  21