هر نفریک بانک شخصی

گر به میامی بروید و یا با فرودگاه تماس بگیرید، که هزار دلار گم کرده‌اید. آنها به شما پرداخت می‌کنند و هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، چرا که آنها می‌دانند چنانچه افراد به یک رفتار جدید عادت کنند، قانونگذاران برای تغییر آن ذهنیت، فشار زیادی را متحمل می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نوآوری برای هر شخصی که در یک شرکت سنتی فعالیت کرده بسیار مشکل است. من آن را تناقض ابداعات تحت کنترل می‌نامم. نسل آتی، ما را مجبور به تفکر و تصور مجدد درباره مشاغل‌مان می‌کند و در اینجا دچار این تناقض می‌شویم که تمامی بخش‌ها، از جمله حمل و نقل، ارتباطات، سلامت، خدمات مالی، صنایع و …. به نوآوری نیاز مبرم دارند. البته نوآوری نه فقط در زمینه‌های کلی یا روندهای معمول، بلکه در جزئی‌ترین روش‌های کسب و کار، به ویژه در حوزه بانکدای و پرداخت که تغییرات فزاینده در آن، نه سال به سال و نه ماه به ماه، بلکه روز به روز اتفاق می‌افتد.

حال در اینجا یک سوال مهم مطرح است؛ شما در خصوص «تغییر» چگونه می‌اندیشید وقتی تمام اتفاق‌های روزانه خود را پذیرفته‌اید؟ چگونه در ایده‌ای پیشرفت می‌کنید؟ هنگامی که قبل از انجام هر کاری به دنبال یافتن مجوز هستید؟ حتی همین الان.

در بانکداری آینده، فعالیت‌های رسانه‌ای اجتماعی توسط خدمات مالی سفارش داده می‌شوند. هدف از فکر کردن چیست؟ موضوع عجیب این است که هر فردی که در هر فضایی به صورت مبتکرانه عمل می‌کند، اساسا مجبور به اتخاذ رویکرد‌های متفاوت از قوانین است. هیچ قانون‌گذاری به شما مجوز تغییر آینده را نخواهد داد. آیین‌نامه‌ها و قوانین همیشه در سطح بالاتری به عنوان مکانیسم هل دادن و کشیدن ایده‌های عمومی عمل می‌کنند و به همین علت است که مثلا بابت پرداخت کم کرایه تاکسی جریمه می‌شوید.

اگر به میامی بروید و یا با فرودگاه تماس بگیرید، که هزار دلار گم کرده‌اید. آنها به شما پرداخت می‌کنند و هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، چرا که آنها می‌دانند چنانچه افراد به یک رفتار جدید عادت کنند، قانونگذاران برای تغییر آن ذهنیت، فشار زیادی را متحمل می‌شوند. آیا می‌توانید تصور کنید که مسئولین اپل قبل از شروعِ ایجاد یک سرویس جدید، تصمیم به اخذ مجوز از تمام قانون‌گذاران کره زمین می‌کنند؟ این یکی از وظایف مشاغل است. گاهی اوقات باید شجاع، مشتاق تجربه و علاقمند به کشف چیزهای جدید باشیم. چراکه به نظر من بانک‌های آینده، نرم‌افزار و شعب دوباره طراحی‌شده، لوگوی جدید و یا تیم رسانه‌ای اجتماعی نیستند، بلکه می‌توانند تمامی آنها با همدیگر باشند.
بانک‌های آینده نسبت به دستیابی افراد به سطح مطلوب اهداف مالی شخصی، متعهدتر از امروز می‌شوند و علت این امر آن است که در عصر اطلاعات، ما می‌توانیم پیشنهادات خودمان را شخصی کنیم تا برای هر فرد، یک بانک خلق کنیم و این در آینده محقق خواهد شد.

برای رسیدن این منظور، بانک‌های آینده دست به تغییر درك مشتریان براساس نگرش‌شان نسبت به روش‌ها و مجاری دیجیتال خواهند زد. مردم دنیا هم اکنون عاشق فناوری و کار با وسایل و ابزارهای هوشمند هستند. دیگر نیازی نیست برای انجام فعالیت‌ها و امور بانكی از طریق شعبه یا حتی رایانه‌های خانگی اقدام کرد بلکه برای انجام امور بانكی، گوشی‌های هوشمند تلفن همراه نقش اصلی را ایفا خواهند کرد. مردم به سرعت مزایای بانكداری دیجیتال را پذیرفته و مشكلی با انجام تراكش‌های خود به‌صورت آنلاین و موبایلی نخواهند داشت. اگرچه برخی از امور به ناچار باید در شعب انجام گیرد اما بانکداری آینده به سمت و سویی خواهد رفت که تا حد امکان تمام امور بانکی به وسیله آپ‌ها و در فضاهای مجازی و موبایل‌ها صورت بپذیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  69  =  78