تخلفات آنلاین در سال ۲۰۱۶

مثل هر تکنولوژی دیگر، مدتی طول می‌کشد یک تکنولوژی جدید پس از ورود به اجتماع به‌طور گسترده مورد استقبال و استفاده قرار گیرد در نتیجه این امر فرصت مناسبی برای متخلفان و کلاهبرداران به وجود می‌آورد تا از این امر بهره‌برداری کنند. هنگامی که برای اولین بار ازEMV در انگلیس پدید آمد بود بلافاصله کلاهبرداری‌های آنلاین افزایش یافت و این روند تا مدتی ادامه داشت

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ممکن است شما به دلیل یک شوک بسیار سریع در آغاز سال جدید تصمیم بگیرید خریدهای خود را در فصل تعطیلات انجام دهید اما به همان میزان در مورد تخلفات احتمالی در سال جدید و فصل خریدها نمی‌توان به روشنی صحبت کرد.
هیچ چیز‌ مانند فصل‌های خرید نمی‌تواند میزان کارایی و قدرت امنیتی شرکت ما و همچنین تکنولوژی‌های جدید پرداخت مالی را مورد تست و آزمون قرار دهد.  «جرمی گامبلی» از شرکت امنیتی و حفاظت از اطلاعات Creditcall در رابطه با تخلفات و تقلب می‌گوید:
«به دنبال تغییر مسئولیت و روند کاری شرکت از ماه اکتبر EMV همچنان به‌عنوان یک نیرو قدرتمند و در زمینه امنیت شبکه و حفاظت از اطلاعات کارت‌ها و خطوط اعتباری باقی خواهد‌ماند و حرکت خود را در راستای کاهش تخلفات و تقلب‌ها در تعطیلات 2016 و فصل جدید خرید ایالت متحده ادامه خواهد داد. » او از تجربه صحبت می‌کند: «زمانی که شرکتCreditcall  برای کمک به شرکت‌های مهاجرت که از کارت‌های MAG نواری و تراشه کارتها و کارت PIN در انگلستان اقدام کرد در سال 2011 در انگلستان 79 درصد تقلب آنلاین طی دوره‌ای سه سال کاهش یافت. »
جرمی همچنین پیش بینی می‌کند وقفه‌های پیش آمده در آسیب‌پذیری امنیتی، حاکی از رخ دادن یک تغییر در روند تخلفات کارتهای اعتباری است؛ به این شکل که این روند نسبت به دوران پر تنش و پرسرعت آن احتمالا آهسته‌تر و کمتر خواهد شد.  جرمی توضیح می‌دهد: «مثل هر تکنولوژی دیگر، مدتی طول می‌کشد یک تکنولوژی جدید پس از ورود به اجتماع به‌طور گسترده مورد استقبال و استفاده قرار گیرد در نتیجه  این امر فرصت مناسبی برای متخلفان و کلاهبرداران به وجود می‌آورد تا از این امر بهره‌برداری کنند. هنگامی که برای اولین بار ازEMV  در انگلیس پدید آمد بود بلافاصله کلاهبرداری‌های آنلاین افزایش یافت و این روند تا مدتی ادامه داشت. » او می‌گوید: «هنوز خیلی زود است پیش بینی کنیم که در آمریکا و کانادا کلاهبرداری و تخلفات آنلاین چه مقدار افزایش یا کاهش خواهد داشت اما چیزی که مسلم این است که شرکت‌های امنیتی از جمله EMV  در مسیر مبارزه با تخلفات حوزه کارتهای اعتباری با تجربیات جدیدی مواجه خواهند بود. در عین حال، شمال آمریکا دارای پتانسیل قابل توجهی برای استقبال از بهترین تجربیات و درس‌های آموخته شده و پیشرفته‌ترین فن آوری‌های حوزه پرداخت که در نوع خود بهترین هستند و دیگران از میان رفته‌اند».  مدیر فناوری شرکت Creditcall علاوه بر احتمال وقوع بهره برداری توسط متخلفان از این تغییر وضعیت در ضعیف‌ترین حلقه سیستم است که شامل کارتهای اعتباری نواری MAG است که هنوز در تشکیلات EMV مورد استفاده قرار می‌گیرد.  جرمی می‌افزاید: «این مایه تاسف مشتریان و مصرف کگنندگان کارتهای اعتباری است که در دوران تعطیلات و جشن –که محوری‌ترین زمان در دنیای پرداختهاست- آغاز سال قربانی کلاهبرداران آنلاین شوند. با این حال پیرامون هر گونه تغییر و تحول قابل توجه تجب آور نیست اگر ببینیم برخی کلاهبرداران برای بهره برداری از مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها وارد معرکه شوند».  بر اساس تجربه و آمار ثابت شده است که کارت‌های نواری MAG به آسانی هک می‌شوند- و با توجه به اینکه بسیاری از مردم هنوز اینگونه کارتها را –نظیر کارت‌های تخفیف-  در اختیار داشته و استفاده می‌کنند متخلفان از این ناحیه که آسیب‌پذیرتر ‌بهره برداری کنند.
یکی دیگر از علاقه برای Gumbley  در حدود قابلیت استفاده از کارت‌های تراشه جدید برای هر دو فروشندگان و مصرف‌کنندگان به‌طور یکسان است.
بر اساس گزارشی که به تازگی در وب‌سایت “CreditCards. com‌” منتشر شد اعلام گردید که حدود 1. 2 میلیارد قطعه کارت اعتباری و نقدی هنوز در حال استفاده و بروزرسانی است و حدود 12 میلیون صاحب کسب‌وکار از پایانه‌های فروش که مرتبا بروزرسانی می‌شود تا تراشه کارتها را قبول کنند. علاوه بر این، وب‌سایت “PYMNTS” نیز در یادداشتی تاکید می‌کند: «بسیاری از مصرف‌کنندگان و خرده فروشان با چگونگی استفاده از این فناوریها آشنایی کامل ندارند».  جرمی اشاره می‌کند: حتی یک عملکرد ساده نظیر کشیدن کارت خای پرداخت مستلزم تغییر رفتار و فرهنگ ما انسانهای اسیر عادت است. این احتمال وجود دارد که مکن است فقط یک سری اطلاعات پیش فرض در رابطه با این کارتها و فرهنگ استفاده از آنها داشته باشند.  این موضوع محتمل است که اگر یک تراکنش با خطا مواجهخ شده و صورت نپذیرد مصرف‌کننده بلافاصله تصور کند که کارت وی سوخته است.  وی با اشاره به این نکته که این وضعیت به مرور بهتر خواهد شد می‌افزاید: «فصل خرید و تعطیلات سال نو فرصت بسیار خوبی است تا مردم با روند جدید عادت کنند».  جرمی نهایتا افزایش استفاده از اینترنت را در میان ابزارهای و روش‌های پرداخت جدید پیش می‌کند.   او اشاره می‌کند که آخرین سرقت و تخریب اطلاعات VTECH  که اطلاعات 6. 4  میلیون کودک و 4. 9  میلیون بزرگسال در افشا شد و همین امر موجچب افزایش نگرانی‌های امنیتی و خطراتی شد که با تمام سیستم‌های اینترنت فعال ما در ارتباط است.  جرمی با اشاره به “شیوع روزافزون اینترنت اشیا یادآور می‌شود: «بسیاری از اشیا هوشمند در لیست خرید تعطیلات موجود هستند که انتظار می‌رود امور مربوط به پرداخت‌ها از طریق این دستگاه‌های دارای اینترنت افزایش یافته و همین امر موجب می‌گردد تا بیشتر مردم اطلاعات شخصی خود را به‌طور ناخواسته در معرض دسترس هکرهای قرار دهند. »
“در پی VTECH هک اطراف تعطیلات، « نتیجه Gumbley، “ما ممکن است بازیکنان بزرگتر‌ مانند گوگل و اپل بینید احتیاط بیشتر برای کمک به کاربران را بهتر درک خطرات بالقوه IP-هک و چگونه به راه‌اندازی اقدامات امنیتی عمومی. “ جرمی در پایان اظهار می‌کند: «به دنبال هک VTECH در دوران تعطیلات، ممکن است سازمانهای بزرگ و غولهای تکنولوژی‌ مانند گوگل و اپل برای کمک به کاربران خود و با تمرکز بر خطرات بالقوه هکِ IP احتیاط بیشتری به خرج دهند و دست به اقدامات امنیتی گسترده‌تری بزنند».
منبع: ماهنامه بانکداری آینده، شماره 12 و 13 مرداد و شهریور 95

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1