بیمه رازی از اتحادیه اروپا رتبه اعتباری کسب کرد/ حق بیمه ۴۹۰ میلیارد تومانی

مدیرعامل شرکت بیمه رازی اعلام کرد: این شرکت موفق شده است بعد از یکسال تلاش از موسسه CI(Capital Intelligence) رتبه اعتباری اتحادیه اروپا دریافت کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، یونس مظلومی در نشستی خبری با اعلام این خبر اظهارداشت: بیمه رازی اولین شرکت بیمه گر ایرانی است که موفق می شود از اتحادیه اروپا رتبه اعتباری دریافت کند.

وی شرکت های بیمه گر را به ۲ دسته دارای رتبه بندی اعتباری و فاقد آن تقسیم کرد و افزود: نداشتن رتبه بندی اعتباری به معنای این نیست که رتبه اعتباری ندارند بلکه بدین معناست که اعتبار آنها مورد سنجش قرار نگرفته است.

موسسه اروپایی CI(Capital Intelligence) به شرکت بیمه رازی در سطح داخلی رتبه اعتباری A+ و در سطح بین المللی رتبه اعتباری B+ داده است.

مظلومی با توضیح اینکه قانون نانوشته ای در رتبه بندی شرکت ها در سطح بین المللی وجود دارد که رتبه اعتباری شرکت های بیمه در سطح بین المللی نمی تواند از رتبه اعتباری آنها در سطح داخلی بالاتر باشد، ابراز امیدواری کرد با همکاری دولت و نهاد ناظر رتبه بندی شرکت های بیمه داخلی ارتقاء پیدا کند.

وی اظهار داشت: کسب رتبه اعتباری از اتحادیه اروپا می تواند بر فعالیت های بیمه رازی تاثیر مثبتی داشته باشد زیرا این شرکت قادر به پوشش ریسک های بالاتری خواهد بود.

این فعال صنعت بیمه درباره معیارهای موسسات برای رتبه بندی شرکت های بیمه گفت: موسسات رتبه بندی از شاخص های مختلفی مانند توانگری ایفای تعهدات، مدیریت ریسک، نقدینگی مورد نیاز، ریسک هایی که شرکت ها نزد خود نگاه می دارند یا توزیع می کنند و … است.

 

** توزیع ریسک های بیمه رازی در سطح بین المللی

یونس مظلومی یکی از سیاست های شرکت بیمه رازی را توزیع ریسک های دریافتی در سطح بین المللی عنوان کرد و افزود: ما بدنبال آن هستیم تا براساس سیاست توزیع جهانی ریسک، ریسک های خود را نزد بیمه گران اتکایی بین المللی توزیع کنیم.

مدیرعامل بیمه رازی خاطرنشان کرد: در طول سال های گذشته و بدلیل تحریم های اقتصادی، شرکت های بیمه گر داخلی قادر به همکاری با شرکت های درجه یک جهانی نبوده و به همین دلیل شرکت بیمه رازی با شرکت های درجه یک بیمه گر اتکایی آسیایی همکاری کرده است که دارای توانگری مالی پایین تری بوده اند.

 

** حق بیمه تولیدی ۴۹۰ میلیارد تومانی از ابتدای
۹۵

مدیرعامل بیمه رازی درباره حق بیمه تولیدی این شرکت در سال ۱۳۹۵ گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۵ تاکنون و در رشته های مختلف بیمه ای ۴۹۰ میلیارد تومان حق بیمه صادره بیمه رازی بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد رشد نشان می دهد؛ البته ما رشد ۷۰ درصدی حق بیمه تولیدی را در سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۳ نیز داشته ایم.

وی یکی از دلایل موفقیت شرکت بیمه رازی را استفاده از نیروی انسانی متخصص نام برد و افزود: سیاست ما تنها افزایش سهم بازار نیست بلکه بدنبال سودآوری، حفظ توانگری مالی، ارائه نرخ های منطقی به منظور توان پرداخت ریسک های پذیرفته شده است.

مدیرعامل بیمه رازی خاطرنشان کرد که این شرکت در طول ۱۴ سال گذشته بیش از ۴۲ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده و در حال حاضر دو و نیم میلیون بیمه نامه معتبر در رشته های مختلف صادر کرده است؛ همچنین ۳۰۰ هزار نفر از خدمات بیمه تکمیلی آن بهره می برند.

مظلومی درباره تعیین نرخ های تکلیفی از سوی بیمه مرکزی گفت: قانون جدید بیمه شخص ثالث از ۲۹ خرداد اجرایی شده است و شرکت های بیمه نیز از قیمت های آن تبعیت می کنند.

به گفته وی، بیمه مرکزی با برخی از شرکت ها که کارت های تخفیف برای صدور بیمه نامه های شخص ثالث صادر کرده بودند برخورد کرد.

این فعال صنعت بیمه با بیان اینکه بیمه گذاران براساس کیفیت و خدمات شرکت های بیمه گر خود را انتخاب می کنند، افزود: نرخ های شرکت های بیمه درباره بیمه های عمر بسیار به یکدیگر نزدیک است و تنها تفاوت شاید در محاسبه ذخایر ریاضی باشد.

مدیرعامل بیمه رازی درباره بیمه آثار هنری اظهار داشت: شرکت های بزرگ بیمه گر در دنیا در زمینه آثار هنری سرمایه گذاری می کنند و بزرگترین گالری های هنری متعلق به بیمه هاست؛ متاسفانه این دیدگاه در ایران وجود ندارد و آئین نامه ۶۰ در زمینه سرمایه گذاری چنین مواردی را پیش بینی نکرده است.

وی ادامه داد: بیمه آثار هنری براساس تقاضایی که وجود داشت، در بیمه رازی طراحی شد و امروز هرجایی نیاز باشد این بیمه نامه را صادر می کنیم.


** ناتوانی صنعت بیمه در آموزش نیروی انسانی لازم

مظلومی در بخش دیگری از نشست خبری خود درباره آموزش نیروی انسانی گفت: خصوصی سازی در صنعت بیمه باعث شد از ۴ شرکت بیمه فعال، امروز کشور دارای بیش از ۳۰ شرکت باشد ولی نتوانسته ایم نیروی انسانی لازم را پرورش دهیم.

وی تصریح کرد که در ۱۴ سال گذشته عدم توانایی در تربیت نیروی متخصص و مدیریت دانش یکی از نقطه ضعف های صنعت بیمه بوده است.

مدیرعامل بیمه رازی افزود که این شرکت بالاترین نفر ساعت آموزش را در صنعت بیمه ایران داراست و هر فرد دست کم ۷۰ ساعت آموزش می بیند.


** تاکید بر لزوم ثبات مدیریتی

مظلومی در پاسخ به سوالی در خصوص جابه جایی های اخیر در صنعت بیمه و رعایت نشدن حاکمیت شرکتی گفت: در حوزه بنگاهدای سهامداران حق دارند زمانی که از عملکرد مدیری رضایت ندارند، وی را جابه جا کنند اما وقتی جابه جایی ها به کمتر از ۶ ماه می رسد، نشان می دهد که انتخاب آنها درست نبوده است.

مدیرعامل بیمه رازی ثبات مدیریتی را از جمله عوامل موثر بر چشم انداز یک شرکت برشمرد و افزود: اگر مدیری نسبت به جایگاه خود اطمینان نداشته باشد، شاید تلاش لازم برای موفقیت را نداشته باشد.

این فعال صنعت بیمه افزود: شرکت های بیمه تعهدات بلندمدت می فروشند و اگر مدیری تصمیمات درستی نگیرد، می تواند بر تعهدات آتی شرکت ها تاثیر بگذارد و از این نظر ثبات مدیریتی در شرکت های بیمه گر مهم تر از سایر حوزه هاست.

وی توضیح داد که براساس حاکمیت شرکتی، منافع تمامی ذی نفعان باید رعایت شود و نباید تصمیماتی گرفته شود که منافع بخشی از سهامداران رعایت و منافع دیگران نادیده گرفته شود.

مظلومی درباره ورود شرکت های جدید به بازار بیمه کشور گفت: ورود شرکت های جدید به شرطی که باعث گسترش بازار شود، ایرادی ندارد؛ حتی معرفی محصول جدید، نوعی از گسترش بازار است.

 

** ورود نمایندگان شرکت های بیمه گر اتکایی به ایران پس از برجام

وی درباره تاثیر برجام و رفع محدودیت ها بر صنعت بیمه گفت: در یک سال گذشته، تقریبا هر روز مهمانی خارجی از بیمه گران اتکایی یا کارگزاران بین المللی به ایران سفر کرده اند و با برخی از شرکت ها برای مشارکت در بازار صنعت بیمه کشور مذاکره کرده اند.

مظلومی خاطرنشان کرد که همچنان و علیرغم گذشت یک سال از برجام اتفاق خاصی در حوزه سرمایه گذاری در صنعت بیمه رخ نداده و شاید شرکت های بین المللی بدنبال جای پایی در ایران برای استفاده در زمان مناسب هستند.

 

** انتقاد مظلومی از شرایط انحصاری حوزه فناوری ارتباطات

مدیرعامل بیمه رازی درباره استفاده از نرم افزارهای جدید در حوزه بیمه گفت: ایران یکی از ضعیف ترین کشورها در زمینه استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت بیمه است و بیش از ۷۰ درصد شرکت های بیمه از یک نرم افزار مشخص استفاده می کنند.

وی با انتقاد از انحصار موجود در این زمینه و همچنین کیفیت پایین خدمات فناوری اطلاعات اظهار داشت: باید انحصار موجود در زمینه فناوری اطلاعات را در ایران از بین ببریم و حتی بدنبال کسب خدمات از شرکت های معتبر بین المللی باشیم.

منبع:ایبنا
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  +    =  38