معرفی G٥ به بازار ارتباطات ایران

برگزاری نخستین همایش بین‌المللی نسل پنجم ارتباطات

نخستین همایش بین‌المللی نسل پنجم ارتباطات، برای اولین‌بار در خاورمیانه در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نخستین همایش بین‌المللی تهران G٥ با حمایت ویژه همراه اول و مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت ریاست‌جمهوری و مشارکت شرکت‌های دمنه (DEMNEH) و تلکام وایس (Telekom wise) و اثنا برگزار شد.

در این سمینار بین‌المللی که با حضور تصمیم‌سازان و مدیران حوزه مخابرات و تلفن همراه و سخنرانان داخلی و بین‌المللی برگزار شد، استادان دانشگاه و چهره‌هایی مانند عطاا… ملکی‌تبار، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت ریاست‌جمهوری، حمیدرضا نیکوفر، قائم‌مقام اپراتور همراه اول، «ورنر مور» رئیس انجمن gppp٥، «کیم کیز بش لارسن» معاون رئیس گروه تکنولوژی اقتصادی Dutsch Telekom، جوان عرفانیان، عضو هیأت‌مدیره و دبیر NGMN و عضو ارشد فنی شرکت Bell mobility کانادا، مینو عابدی، مدیر ارشد فنی، اقتصاد و دگرگونی شبکه Dutsch Telekom AG، رضا غیابی، مدیرعامل شرکت ایلیا-فرصت‌آفرین، مونا قاسمیان، پرفسور و عضو هیأت‌علمی دانشگاه شهیدبهشتی و محقق مدعو دانشگاه کینگز کالج و مرآت شهیدی سخنرانی کردند. ‎‎ملکی‌تبار، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت ریاست‌جمهوری در این رویداد گفت: ایران اولین کشور در خاورمیانه بوده که موفق به راه‌اندازی خط موبایل شده است.

 ‎وی در ادامه افزود: صندوق یک‌میلیارددلاری سرمایه را برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته‌ایم که این نشان‌دهنده حمایت دولت است. ‎ملکی‌تبار بیان کرد: پروژه پایلوت در جزیره کیش با همکاری شرکت اریکسون انجام می‌شود. نیکوفر، قائم‌مقام اپراتور همراه اول، در ادامه با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری اپراتورها گفت: برای GMS,UNTS,LTE,٥G تقریبا دوره‌های گذار ١٠ساله در نظر گرفته می‌شود. ‎وی افزود: ٢٢ سال از عرضه سرویس موبایل در ایران می‌گذرد و دو سال است که وارد UMTS شده‌ایم. غیابی، مدیرعامل شرکت ایلیا-فرصت‌آفرین، در ادامه این برنامه گفت: درحال‌حاضر سالانه ٣٠٠‌ هزار کار برای نسل جوان ایران در حال شکل‌گرفتن است که این عدد با وجود فناوری‌هایی مانند G٥ می‌تواند افزایش چشمگیری پیدا کند. وی افزود: جامعه استارت‌آپ‌های ایرانی جامعه‌ای پویا و پربار است که با بهره‌گیری از چنین زیرساخت‌هایی می‌تواند با سرعت بیشتری به مسیر خود ادامه دهد. مرآت شهیدی، بنیان‌گذار تلکام وایز، دیگر سخنران این برنامه هم گفت: سری دوم همایش تهران G٥ در کنفرانس دوروزه‌ای در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود؛ در روز اول سخنرانی‌های متنوعی از استادان و نمایندگان داخلی و بین‌المللی داریم؛ روز دوم این کنفرانس کارگاه اختصاصی برگزار می‌شود و فراخوان مقاله درباره G٥ داریم که از سوی استادان دانشگاه‌های ایرانی و خارجی بررسی می‌شود. در آیین بازگشایی این کنفرانس مهندس فواد احمد، مدیرعامل شرکت دمنه، به‌عنوان پایه‌گذار و برگزار‌کننده سلسله کنفرانس‌های ٥G Tehran، با اشاره به لزوم تداوم برگزاری این مجموعه با محوریت تکنولوژی مخابراتی G٥ به تشریح برنامه‌ها و تأکید بر استمرار برگزاری این قبیل کنفرانس‌ها پرداخت.

منبع:شرق

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  ⁄  14  =