هشدار به اپراتورهاي موبايل

در جريان رونمايي از شبكه ٤G پلاس اعلام شد

چندي است كه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات عزم خود رابراي افزايش توليد محتوا در شبكه‌هاي اجتماعي جزم كرده و در اين راستا برنامه‌هاي مختلفي را به اجرا گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بنا به گفته محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات توليد محتوا يك ثروت و درآمد است و بايد از اين ديتا و پهناي باند موجود كسب ثروت كرد و لذا اگر مي‌خواهيم از ديتا و پهناي باند درآمد زايي كنيم بايد توليد محتواي فاخر كنيم. به اين جهت اين امر به يكي از اولويت‌هاي وزارتخانه مبدل شده است. وي كه در مراسم رونمايي از پروژه‌هاي اپراتور دوم سخن مي‌گفت با اشاره به اولويت‌هاي دولت در حوزه ارتباطات گفت: «شبكه ملي اطلاعات ۱۳ سال است كه در دستور كار دولت قرار دارد و مقام معظم رهبري همواره پيگير روند پيشرفت آن بوده‌اند. اعتقاد دارم كاري كه امروز انجام شد قسمت قابل توجهي از آن در خدمت گسترش شبكه ملي اطلاعات و دولت الكترونيك است.

ايرانسل و در تمامي جلسات مرتبط به شبكه ملي اطلاعات حضور داشته است و طبق برنامه زمانبندي كه ارايه كرده‌اند كارها را پيش برده‌اند. »وي در همين حال از بهره‌برداري از فاز دوم شبكه ملي اطلاعات در دهه مبارك فجر خبر داد و تاكيد كرد: « در كنار اين امر اميدوار هستيم پايه‌هاي دولت الكترونيك مستحكم شود و به يقين در اين راه اپراتورها بايد نقش پر رنگي ايفا كنند. در كشور بايد در پي توسعه كسب و كار بود و شغل‌هاي بيشتري را پديد آورد، در اين زمينه اپراتورها بايد پيشگام باشند. امروز پيام‌ها از طريق ويديو منتقل مي‌شوند؛ راهكاري كه استفاده عظيمي از ديتا مي‌كند به همين خاطر هيچ كس گمان نمي‌كرد مصرف ديتاي كشور به چنين حجمي برسد. سياست‌هاي ما در زمينه افزايش پهناي باند و تعداد كاربران مخالفان زيادي داشته ولي به هر حال ما سياست‌هايي را دنبال مي‌كنيم كه هم‌راستا با اهداف نظام هستند. »

برخورد با اپراتورهاي متخلف در ترابردپذيري
وزير ارتباطات همچنين در پاسخ به كارشكني‌هايي كه گاهي در حوزه اجراي طرح ترابردپذيري شماره‌ها صورت مي‌گيرد، گفت: «براي بررسي اين موضوع كميته‌اي تشكيل شده و در كل ابزارهاي متعددي براي برخورد با تخلفات اين بخش داريم. شنيده‌ام كه هر سه اپراتور برخورد واحدي با اين طرح ندارند اما هفته گذشته از سازمان تنظيم مقررات ارتباطات خواسته‌ايم كميته ويژه‌اي راه‌اندازي شود تا بدين‌ترتيب به شيوه ميداني مشكلات اين طرح احصا شود و موانع كار مورد ارزيابي قرار گيرد. قطعا اگر اين موانع با تذكر برطرف نشود براي برخورد با اپراتورهاي متخلف ابزارهاي متعددي داريم چراكه اين حق مردم است كه پس از ايجاد اين فضا بتوانند از خدمات مربوطه استفاده كنند. »وي همچنين درباره واگذاري فركانس به اپراتورها نيز توضيح داد: «طبق آنچه در پروانه اپراتورها آمده فركانس‌هاي درخواستي واگذار خواهند شد و براي واگذاري فركانس‌هاي جديد نيز مزايده‌هاي مربوطه برگزار خواهد شد. »واعظي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه با اجرايي شدن فاز اول شبكه ملي اطلاعات همچنان برخي اپراتورها اينگونه عنوان مي‌كنند كه امكان تفكيك هزينه در ديتاي داخلي و خارجي وجود ندارد، گفت: «تصميمات رگولاتور در حوزه‌هاي مختلفي مانند تعرفه‌گذاري براي تمام شركت‌هاي فعال در حوزه لازم‌الاجراست و بايد قطعا هزينه پهناي باند داخلي كه بر بستر شبكه ملي اطلاعات واگذار مي‌شود هزينه كمتري داشته باشد حال اگر شركت يا اپراتوري از اين موضوع اجتناب كرده در صورت اعلام نام شركت مربوطه حتما تذكرهاي لازم به آنها داده خواهد شد.»

شكايت از تغيير تعرفه
وزير ارتباطات در ارتباط با اينكه برخي اپراتورها نيز تعرفه بسته‌هاي اينترنت خود را تغيير داده‌اند متذكر شد: «آنچه به ما مرتبط است بحث رعايت سقف تعرفه در ارايه خدمات است كه براي واگذاري هر كيلوبايت داده از اين رقم عدول نشود اما در ارتباط با ارقام كمتر از اين سقف اختيار با اپراتور است. البته اكنون با اجراي طرح‌هايي مانند ترابردپذيري اين امكان براي مشتركان وجود دارد كه بر اساس تعرفه‌هاي مناسب‌تر با حفظ شماره خود اپراتور ارايه‌دهنده خدمات‌شان را تغيير دهند. »واعظي در پايان در ارتباط با وضعيت سرمايه‌گذاري در بازار فاواي كشور از علاقه‌مندي شركت‌هاي داخلي و خارجي ياد كرد و افزود: در شرايط فعلي در داخل كشور بسياري از بانك‌ها و هلدينگ‌ها علاقه‌مند به سرمايه‌گذاري و ورود به اين حوزه بوده و علاقه‌مندي‌ها در اين زمينه افزايش يافته است.
منبع:اعتماد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  +    =  21