احتمال افزايش مجدد نرخ تورم

تورم نقطه به نقطه چند ماهي است كه افزايش را تجربه مي‌كند؛ دولت اكنون ديگر به پوسته سخت تورمي رسيده و از اينجا به بعد، تورم با آهنگ كندتري كاهش مي‌يابد و شايد هم روند كاهش متوقف شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تورم بالاخره به پوسته سخت خود رسيد؛ همان انتظاري كه حتي خود دولتمردان و اقتصاددانان همكار دولت از ماه‌ها قبل انتظار آن را مي‌كشيدند. حال ديگر آهنگ كاهش تورم سالانه آنقدر كند شده كه بسياري از اينجاي كار به بعد را براي دولت در كنترل تورم سخت مي‌دانند؛ به خصوص اينكه تورم نقطه به نقطه هم چند ماهي است كه افزايش پياپي را تجربه مي‌كند.

در اين ميان البته دولت مي‌گويد كه كنترل تورم، يكي از سياست‌هاي جدي است كه از ابتدا آن را اجرايي كرده و هنوز هم قصد ندارد كه آن را كنار بگذارد، حتي اگر راهكارهايي را به كار بندد تا در كنار كنترل اين متغير مهم اقتصادي، بخواهد رونق را به اقتصاد ايران بازگرداند. رفتار دولت هم البته طي ماه‌هاي گذشته اين را نشان مي‌دهد؛ اما نگراني از آنجا شروع مي‌شود كه تورم نقطه به نقطه، چند ماهي است كه سر ناسازگاري با برنامه‌هاي دولتي را دارد و به نظر هم نمي‌رسد در ماه‌هاي پيش رو، قصد داشته باشد كه از اين سرپيچي دست بردارد. بر اساس آنچه آمارهاي رسمي بانك مركزي مي‌گويد، تورم نقطه به نقطه از خردادماه امسال رو به افزايش نهاده، در حالي كه بسياري از اقتصاددانان بر اين باورند كه اين سيگنال‌ها، با وقفه‌اي نه چندان كوتاه، خود را در نرخ تورم سالانه نشان خواهد داد؛ همان چيزي كه ممكن است ميراث دولت حسن روحاني براي كابينه‌اي باشد كه بعد از اتمام كار دولت يازدهم به سر كار خواهد آمد.
منبع:اعتماد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  15