كاهش قيمت جهاني طلا در هفت روز گذشته

هفته گذشته قيمت سكه و طلا در ايران و بازار جهاني كاهش ملايم را تجربه كرد تا كماكان فعالان بازار چشم به تحولات احتمالي نرخ بهره در امريكا داشته باشند. سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با كاهش قيمت پنج هزار و ١٠٠ توماني كه ظرف هفت روز گذشته تجربه كرد، با نرخ يك ميليون و ١١٥ هزار و ١٠٠ تومان به تعطيلات آخر هفته رفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  همچنين هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم با قيمت يك ميليون و ١١٣ هزار تومان در روز پنجشنبه به كار خود پايان داد كه اين امر حاكي از كاهش قيمت ٦ هزار توماني نسبت به آغاز هفته است. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب ٥٦٥ هزار تومان و ٢٩٤ هزار تومان معامله شدند، حال آنكه در آغاز هفته نرخ نيم سكه سه هزار تومان و ارزش ربع سكه چهار هزار تومان بيشتر از نرخ پايان هفته بود.

 سكه يك گرمي هم با نرخ ١٨٧ هزار توماني به كار خود در هفته گذشته پايان داد. در بازارهاي جهاني، شوك روز پنجشنبه حاصل از افزايش قيمت نفت تعديل شدو با افزايش چهار دلاري، هر اونس طلا هزار و ٣٢٦ دلار خريد و فروش شد. در همين رابطه و به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از ايسنا، محمد ولي با اشاره به اينكه بازار طلا طي ۱۰ روز گذشته تحت تاثير شاخص نرخ بهره امريكا قرار داشت، بيان كرد: پس از منتفي شدن افزايش نرخ بهره امريكا مجددا با افزايش قيمت جهاني طلا همراه شديم. مثقال طلا هم در آخرين روز كاري هفته گذشته ٤٩٣ هزار تومان به بازار عرضه شد و هر گرم طلاي ١٨ عيار نيز ١١٣ هزار و ٧٠٢ تومان معامله شد. در بازار ارز، نرخ دلار امريكا نسبت به آغاز هفته گذشته، ١٠ تومان افزايش يافت و به قيمت سه هزار و ٥٧٦ تومان در ميان خريداران و فروشندگان مبادله شد.
منبع:اعتماد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =