ثبت‌نام اینترنتی۱۱۶هزار خانوار درسرشماری/اعلام نتایج اولیه دیماه

ثبت اطلاعات ظرف ۸ دقیقه؛

رئیس مرکز آمار ایران از ثبت‌نام بالغ بر ۱۱۶ هزار خانوار ایرانی در سرشماری نفوس و مسکن خبرداد و گفت: نتایج اولیه سرشماری دیماه امسال و گزارش تفصیلی مردادماه ۹۶ اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،‌  از ثبت‌نام اینترنتی بیش از ۱۱۶ هزار خانوار ایرانی در سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ خبر داد و گفت: اشکالات سایت سرشماری نفوس و مسکن از دیروز کاملا برطرف شده و به اندازه کافی وقت، زمان و فضا برای همه ایرانیان پیش‌بینی شده است تا تنها با صرف ۸ دقیقه، در سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی شرکت کنند.

رئیس مرکز آمار ایران افزود: از ساعت ۸ صبح تا غروب دیروز ، ۱۱۶ هزار خانوار ایرانی در سرشماری ثبت‌نام کرده و اطلاعات خود را وارد نموده‌اند که از این رقم، ۲۳ هزار ثبت‌نام مربوط به خانوارهای تهرانی بوده است؛ ولی اگر با توجه به ضریب نفوذ تلفن و حجم جمعیت نگاهی به ثبت‌نام‌ها داشته باشیم، استان‌های سمنان، خراسان‌جنوبی و بوشهر عملکرد بهتری نسبت به سایر نقاط کشور داشته‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اصلاحات انجام شده، ترافیک ثبت‌نام و پشت خط ماندن‌های روزهای گذشته را برای سرشماری اینترنتی نداریم و از دیروز نیز، کار شتاب قابل ملاحظه‌ای به خود گرفته است؛ بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم که به صورت اینترنتی در سرشماری این دوره شرکت کنند.

پارسا خاطرنشان کرد: حرکت کل کشورهای دنیا به سمت دنیای دیجیتال و انجام سرشماری بر بستر اینترنت است؛ به نحوی که سرشماری‌های سنتی و کاغذی، امروزه در دنیا تنها در برخی کشورهایی انجام می‌شود که سطح پایین‌تری از توسعه‌یافتگی دارند و به طور قطع، حرکت به این سمت است که این نوع سرشماری در ایران هم وسعت یابد.

وی ادامه داد: چشم‌انداز ما رسیدن به جایی است که به جای سرشماری اینترنتی، سرشماری ثبتی‌مبنا داشته باشیم، به نحوی که اطلاعات ثبت‌شده در دستگاههای اجرایی مختلف، به هم لینک داده شود، چراکه این سرشماری جهت‌گیری توسعه‌ای دارد و همه مردم را باید تشویق کنیم که در آن مشارکت کنند.

به گفته پارسا، هزار جایزه یک میلیون تومانی به قید قرعه به مشارکت‌کنندگان در سرشماری به صورت اینترنتی ارایه خواهد شد، ضمن اینکه برای ۵۰۰ مدرسه مشارکت‌کننده نیز، ۵۰۰ جایزه یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده است، و برای ۵۰۰ مدرسه هم جایزه یک میلیون تومانی پیش بینی شده است.

رئیس مرکز آمار ایران خاطرنشان کرد: نتایج اولیه سرشماری را تا قبل از پایان دی‌ماه امسال و نتایج تفصیلی آن را تا پایان مردادماه اعلام خواهیم کرد.
منبع:مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  8  =  1