ايران از برزيل هواپيما مي‌گيرد

پس از آنكه با صدور مجوز اوفك، خريد هواپيما از بويينگ و ايرباس يك گام تا تحقق نهايي فاصله دارد، حالا وقت آن رسيده كه ايران به ديگر گزينه‌هاي موجود در صنعت هواپيمايي جهان نيز فكر كند، موضوعي كه اين‌بار برزيل را به آسمان ايران دعوت خواهد كرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، يكي از اصلي‌ترين گزينه‌هايي كه ايران در طول ماه‌هاي گذشته پيگيري كرده گزينه افزايش توان اجرايي فرودگاه‌هاي كوچك در مناطق مختلف كشور بوده است. فرودگاه‌هايي كه با وجود هزينه‌هاي كلان براي سرپا نگه‌داشتن آنها، نبود هواپيماهايي كه به كار آنها بيايد، باعث شده بسياري از آنها با درصد كمي از توان‌شان كار كنند. در همين راستا ايران مذاكرات خود را به‌طور همزمان با شركت ايرباس باATR ايتاليا نيز آغاز كرد كه با ورود هواپيماي نمايشي اين شركت به نظر مي‌رسد در آينده‌اي نزديك شرايط براي ورود آن فراهم خواهد شد. در كنار اين شركت ايتاليايي حالا قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي از آغاز مذاكرات رسمي با شركت امبرائر برزيل خبر داده است. اين شركت كه سابقه‌اي نسبتا طولاني در تلاش براي به دست آوردن بازارهاي بين‌المللي دارد در طول سال‌هاي گذشته با متنوع‌كردن ناوگان خود برنامه‌ريزي‌هايي را براي از سرگيري رقابت با شركت بمبارديه كانادا براي تبديل شدن به سومين شركت بزرگ هواپيماساز جهان پيگيري كرده است.

هرچند فخريه كاشان درباره چگونگي مذاكرات با اين شركت برزيلي و مدل‌هاي هواپيماي مدنظر ايران در اين مذاكرات توضيحاتي نداد، اما نگاهي به شرايط هواپيماهاي توليد شده اين شركت برزيلي نشان مي‌دهد بسياري از مدل‌هاي آن در صورت ورود نهايي به ايران مي‌تواند كارساز باشد. امبرائر به‌طور خاص هواپيماهاي مسافرتي خود را در سه خانواده مختلف عرضه مي‌كند.

مدل هواپيماهاي جت منطقه‌اي امبرائر كه در سه شاخص ERJ۱۳۵، ۱۴۰ ERJ و ERJ ۱۴۵ ارايه مي‌شود براي پروازهاي داخلي در مسافت‌هاي كوتاه كارايي بسياري دارد.
منبع:اعتماد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  77  =  78