«سرمد» سرآمد سرعت در پرداخت خسارت / چک خسارت برج سلمان تحویل شد

بیمه «سرمد» خسارت برج سلمان را در کمتر از 75 روز صادر و به بیمه گذار پرداخت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مراسم پرداخت خسارت برج سلمان مشهد با حضور مدیر عامل و اعضا هیات مدیره بیمه سرمد ، اعضا هیات مدیره برج سلمان ، انجمن انبوه سازان ، هیات مدیره شرکت توسعه و عمران فلات توس و مدیران منطقه ای بانک صادرات  برگزار شد.

علیرضا هادی ، مدیرعامل بیمه سرمد ، در مراسم پرداخت چک خسارت برج سلمان با بیان اینکه در سال گذشته بیمه سرمد بالغ بر 45 میلیارد تومان خسارت در انواع رشته ها پرداخت کرده است ، گفت:بیمه سرمد در سال 93 و 94 موفق به اخذ رتبه یک توانگری گردید و این بدان معناست که شرکت با ارزیابی صحیح ریسک توانایی ایفای تعهدات را داراست.

به گفته وی امروز بیمه سرمد شرایطی را داراست که به موجب قراردادهای بیمه اتکایی و کنسرسیومی توانسته اعتماد بیمه گران را جلب کند.
مدیرعامل بیمه سرمد در خصوص وقوع آتش سوزی در برج سلمان اظهار داشت: از همان ساعات اولیه تیم کارشناسی و ارزیابی خسارت  با حضور در محل به بررسی شرایط فنی ، بیمه ای ، ساختمانی ، حقوقی و … پرداختند و توانست با پرداخت به موقع خسارت  اعتماد و اطمینان بیمه گزار خود را بدست آورد.
وی البته بر این نکته نیز تاکید کرد : با وجود اینکه در برج تعداد قابل توجهی دفاتر نمایندگی بیمه ای وجود داشت اما متاسفانه کمتر از ده درصد ساکنین برج بیمه نامه داشتند و این نشان از عدم توسعه فرهنگ بیمه و عدم توجه به مقوله بازار یابی از سوی نمایندگان شرکتهای بیمه است.
هادی به وضعیت این شرکت  پس از تحریم ها اشاره کرد و گفت: در طی مذاکره با بیمه گران خارجی مباحث جدیدی در خصوص قراردادهای اتکایی ، تولید محصولات مشترک و سرمایه گذاری مطرح شد که امیدواریم با همکاری شرکتهای خارجی بتوانیم در توسعه دانش و انتقال تکنولوژی پیشرو باشیم.

در این مراسم قیطاقی ،عضو هیات مدیره برج سلمان با اشاره به تاریخچه شکل گیری برج در شهر و مشارکت شهرداری با بخش خصوصی در راه اندازی این پروژه اذعان داشت: پروژه برج سلمان در مساحتی بالغ بر 10 هزار و 750 متر مربه در سال 83 برای اولین بار با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری مشهد احداث شد و در سال 92 به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به اینکه این مجتمع دارای 20 طبقه و مشتمل بر 350 واحد تجاری و 80 واحد اداری است ، گفت: بر اثر اتصال سیم برق در نما ، برج دچار حریق شد و سیستم های اطفاء حریق به دلیل وقوع حادثه در خارج از ساختمان تا زمان سرایت آتش سوزی به داخل فعال نشد و در نهایت منجر به آتش سوزی وسیع در سطح برج گردید.
قیطاقی در ادامه افزود: 48 ساعت پس از وقع آتش سوزی تیم مدیریت بیمه سرمد از برج بازدید به عمل آوردند و همزمان با انتخاب از سوی هیات مدیره برج پرونده پرداخت خسارت به جریان افتاد.
وی با ابزار رضایت از عملکرد بیمه سرمد در طول 75 روز گذشته که در نهایت منجر به صدور چک خسارت در روز پنجم مهر ماه 95 گردید ، گفت: عملکرد بیمه سرمد دراین پروژه سبب گردید که هیات مدیره نسبت انتخاب این شرکت به عنوان بیمه گر احساس رضایتمندی داشته و شایعات مطرح در خصوص عملکرد کمرنگ شرکتهای بیمه در زمان پرداخت خسارت را کم اثر کند.
عضو هیات مدیره برج سلمان تاکید کرد: مسلما در صورت خرید پوشش های کامل تر بیمه ای امروز می توانستیم بخش بیشتری از خسارت را زیر چتر بیمه سرمد قرار دهیم و این تجربه ای برای آینده است تا نسبت به خرید بیمه نامه با پوشش های کامل تر اقدام کنیم .

قیطاقی با اشاره به تاریخ انقضاء بیمه نامه تاکید کرد: در سال آینده این قرارداد همراه با اخذ پوشش های تکمیلی  با بیمه سرمد تمدید خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد مطلوب بیمه سرمد در پرداخت خسارت ،خبر داد:  معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در نظر دارد در پرروژه های آتی این سازمان با بیمه سرمد همکاری داشته و از قابلیت های این شرکت در صدور بیمه نامه های جدید استفاده کند.
عضو هیات مدیره برج سلمان همچنین اذعان داشت: در پی وقوع این آتش سوزی سازمان نظام مهندسی  مشهد اقدام به بروزرسانی استانداردهای ساختمانی کرد.
در پایان جلسه با حضور اعضا هیات مدیره و مدیرعامل بیمه سرمد و اعضا هیات مدیره برج سلمان چک خسارت به بیمه گذار پرداخت شد.
لازم بذکر است ، برج سلمان در تاریخ بیست تیرماه سال جاری دچار آتش سوزی شد و در تاریخ پنجم مهرماه 1395 چک خسارت خود را دریافت کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  4  =