سرنوشت بیمه درمان در آمریکا

بسیاری از آمریکا نگران سرنوشت بیمه درمان در کشورشان هستند چرا که دو کاندیدای نهایی این کشور برای ورود به کاخ سفید، دیدگاه های متفاوتی در این زمینه دارند و انتخاب هریک از آنان در روز هشتم ماه نوامبر می تواند برای آنان چالش های جدیدی را به وجود آورد؛ آنهم در بخشی که برای شهروندان آمریکایی اهمیت گسترده ای دارد؛ بیمه درمان.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اگر دموکرات ها به رهبری “هیلاری کلینتون” پس از ماه نوامبر ساکن هدایت کاخ سفید را در دست بگیرد، ‌میلیون ها آمریکایی همچنان می توانند پوشش بیمه ای خود را حفظ کنند. اما اگر جمهوری خواهان به قدرت بازگردند، میلیون ها نفر بدون بیمه خواهند ماند.

در تحقیقات جدید انجام شده مشخص شده که عملکرد و دو مسیر متفاوت این دو کاندیدها بر زندگی چه تعداد از آمریکایی ها تاثیر می گذارد.

لایحه خدمات درمانی اوباما که به “اوباما کر” معروف است در دوره اول ریاست جمهوری او و در زمانی که کنگره به صورت کامل در اختیار دموکرات ها بود به تصویب رسید و مطابق آن از سال 2014، بیمه خدمات درمانی در آمریکا اجباری می شود. مخالفان این امر هم جمهوری خواهان هستند که می گویند هزینه های خدمات درمانی برای دولت و شرکت های خصوصی بیمه زیاد است و امکان پذیر هم نیست. حتی “میت رامنی” رقیب اوباما در انتخابات قول داده بود که اگر رئیس جمهور شود اولین کاری که خواهد کرد حذف این قانون خواهد بود. طرح اوباما از جهاتی مشابه طرحی است که میت رامنی در زمان فرمانداری ایالت ماساچوست در این این ایالت دموکرات تصویب و اجرایی کرد.

بنا بر این قانون همه شهروندان ایالات‌متحده موظفند تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند. این پوشش درمانی می ‌تواند توسط کارفرمایان یا به ‌طور خصوصی از شرکت‌ های بیمه خریداری شود و دولت به آن ‌دسته از افرادی که تمکن پرداخت حق بیمه خود را ندارند کمک خواهد کرد. همچنین، از ابتدای سال جدید میلادی، شرکت‌ های بیمه دیگر اجازه ندارند که از تحت پوشش قرار دادن متقاضیانی که بیماری مزمن و سابقه‌داری دارند، امتناع کنند.

“دونالد ترامپ” نامزد نهایی جمهوری خواهان می گوید اگر به مقام ریاست جمهوری دست یابد، لایحه خدمات درمانی تصویب شده توسط “باراک اوباما” رئیس جمهوری این کشور را ملغی می کند. به گزارش تحلیل انجام شده توسط گروه تحقیقاتی “رند کروپ”و بنیاد “کامن‌ولث” با اجرای این قانون 19.7 میلیون آمریکایی بیشتر بدون بیمه می مانند و در سال 2018 آمریکا با کسری بودجه 33.1 میلیارد دلاری مواجه می شود.

در این تحقیق همچنین آمده است که نامزد جمهوری خواهان به جای این طرح، خواهان دادن اعتبار مالیاتی است که به شدت منافع طبقه ثروتمند آمریکا را تامین می کند. ترامپ می گوید برنامه ای دارد تا تمامی شهروندان آمریکایی تحت پوشش درمان قرار بگیرند. او در مصاحبه ای تاکید کرد که اگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، با بیمارستان ها قراردادی امضا می کند که هزینه های درمان 25 درصد جمعیت فقیر آمریکا را تامین کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بر این باور است که تنها از این طریق می ‌توان مبالغ زیادی را صرفه‌ جویی کرد. طبق برنامه درمانی او، باقی شهروندان آمریکا نیز برای خریداری بیمه‌ نامه درمان مشمول طرح خصوصی خواهند شد که طبق آن می‌ توانند با شرکت‌ های بیمه مستقیما وارد گفت ‌و گو شوند تا بیمه ‌نامه ‌ای با قیمت ارزان و جامع ‌تر از بیمه ‌نامه ‌های کنونی دریافت کنند.

خلاف این برنامه، یکی از اصلی ترین برنامه‌های اصلاح سیستم درمانی هیلاری کلینتون تحت پوشش قرار دادن 9.6 میلیون فرد حقیقی و کاهش هزینه های درمانی برای طبقه متوسط و کم درآمد این کشور است. اما اگر این طرح هزینه های بیشتری را بر بودجه این کشور تحمیل کند، کسری بودجه فدرال آمریکا به 90.4 میلیارد دلار می رسد.
به همین دلیل بسیاری از کارشناسان بر این باورند که نخستین مناظره 2 نفره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ که قرار است امشب در آمریکا برگزار شود، بسیار پراهمیت است و بدون شک یکی از مهمترین موارد که مورد توجه قرار می گیرد همان موضوع بیمه های درمانی است.

 به گزارش صنعت بیمه ، “”سارا کولینز” معاون صندوق کامن‌ولث، در این باره می گوید، “ما سالهاست که شنیدم قرار است جایگزینی برای این طرح مطرح شود اما هیچ گاه طرح کاملی مطرح نشده است و میلیون ها آمریکایی نمی دانند چه آینده ای در انتظارشان استچرا که هر روز قانون جدیدی جایگزین قانون های در حال اجرا می شود و به همین دلیل مردم همواره نگران هزینه های درمانی و دوران بازنشستگی خود هستند. او ادامه می دهد: این شرایط تنها یک نتیجه در بر دارد و آن بدون بیمه ماندن میلیون ها آمریکایی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  71  =  76