صدور ۲۰ هزار کارت اعتباری توسط بانک ملی

خبرهای جدید از نحوه صدور کارت‎های اعتباری

معاون فناوری و ارتباطات بانک ملی گفت: در سه روز گذشته که دستورالعمل صدور کارت‎های اعتباری اجرایی شده بانک ملی بیش از۲۰هزار کارت اعتباری را بر اساس درخواست مشتریان صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک ملی، مسعود خاتونی امروز در حاشیه مراسم رونمایی از کارتهای اعتباری برنزی، نقره ای و طلایی در جمع خبرنگاران گفت: از خردادماه تاکنون بیش از ٢٠٠ هزار کارت در این حوزه صادر شده که ٧٢ هزار در پایه عقد مرابحه، ٧٠ هزار کارت فراگیر و بیش از ٧٢ هزار برای کالاهای ایرانی است.

معاون فناوری و ارتباطات بانک ملی استقبال از این کارت ها مناسب ارزیابی کرد و افزود:‌ مشتریان می توانند با مراجعه به شعب بانک ها با توجه به نیاز و توانایی برای بازپرداخت از محصولات متنوع برای کارتهای اعتباری استفاده کنند.

وی تصریح کرد:‌ در سه روز کاری گذشته که دستورالعمل اجرایی بانک مرکزی برای صدور کارت های اعتباری در شعب اجرایی شده بانک ملی بیش از ۲۰ هزار کارت اعتباری را بر اساس درخواست مشتریان صادر کرده است.

وی با بیان اینکه بتدریج شاهد افزایش تعداد تقاضا برای صدور کارت ها باشیم، افزود: برای سهولت مشتریان در پایگاه اینترنتی مشتریان بانک ملی سامانه اعتبار سنجی را در نظر گرفته ایم و مشتریان می توانند اعتبار سنجی خود را در این سایت انجام دهند.

این مقام مسئول در بانک ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نحوه ضمانت کارت های اعتباری چیست؟ گفت: ضمانت برای کارت ها بر اساس عقودی است که در حال حاضر شعب بانک ملی برای اعطای تسهیلات در نظر می گیرد ولی مشتریان یکبار اگر ضمانت لازم را بدهند کارت های اعتباری قابلیت گردش تا ۱۲ دوره را دارد.

خاتونی با تاکید بر اینکه بانک ملی هیچ سقفی را برای صدور کارت های اعتباری ندارد، افزود:‌ قرارداد کارت های اعتباری ٣ ساله است و صورت حساب های آن از روز صدور کارت به طور ماهیانه صادر خواهد شد.

معاون فناوری و ارتباطات بانک ملی درباره نحوه جلوگیری از برداشت نقدی از کارت های اعتباری گفت: نباید زوذ قضاوت کنیم؛ احساس ما این است که هرچه زمان جلوتر می رود، با توجه به بازخوردهایی که می گیریم، راهکارهایی را برای استفاده هدفمند در نظر می گیریم.

خاتونی در عین حال افزود: در حال حاضر نیز نمی توان از کارت های اعتباری به طور نقدی برداشت کرد و تنها امکان خرید از پایانه های فروشگاهی و اینترنتی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه صورت حساب های کارت های اعتباری از روز صدور و به طور ماهیانه صادر خواهد شد، گفت: اگر یک مشتری امروز ٤ مهر کارت خود را دریافت کند، صورت حساب وی روز چهارم آبان صادر می شود؛ حتی اگر این مشتری تا روز سوم آبان نیز از کارت خود استفاده نکرده باشد.

معاون بانک ملی درباره نحوه تعیین سود کارت های اعتباری اظهار داشت: در ماه اول هیچ سودی از مشتریان دریافت نمی شود به شرطی که هزینه انجام شده تسویه شود اما از زمان صدور صورت حساب، مشتری ٧ روز فرصت تسویه دارد و اگر تسویه نکند، سود تمام دوران از وی دریافت می شود.

وی درباره نحوه اعتبارسنجی از افرادی که پیش از این کارت اعتباری از بانک دیگر دریافت کرده اند، توضیح داد: اعتبار سنجی مشتریان یکبار است. همچنین سامانه مکنا زیر نظر بانک مرکزی است و کارت تکراری صادر نخواهد شد.

خاتونی خاطرنشان کرد: در آینده این امکان وجود دارد که یک مشتری تا سقف جمع جبری اعتباری مشخص از چند بانک کارت دریافت کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه افرادی که پیش از این کارت اعتباری ١٥ میلیونی دریافت کرده اند آیا می توانند کارت جدید بگیرند، گفت: اگر اعتبارسنجی به گونه ای باشد که سقف آن ١٥ میلیون شود، قطعا سامانه مکنا بیش از این رقم اجازه صدور کارت نمی دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄    =  14