نپیوستن به FATF هزینه‌های بیشتری نسبت به زمان تحریم‌ها در پی دارد

علی‌ دینی:

در صورتی که شبکه بانکی به FATF ملحق نشود ایران باید هزینه‌های بسیار بیشتری نسبت به گذشته بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های تهران ، در مورد الحاق ایران به سازمانFATF اظهار داشت: برای این که شبکه بانکی کشور بتواند از تحریم خارج شود چاره‌ای جز الحاق به سازمان FATF ندارد و شبکه بانکی داخلی نیز باید در چارچوب نهادی و سازمانی شبکه بانکی جهان فعالیت کند.

وی افزود: در حقیقت یکی از الزامات پیوستن به این سازمان عدم سرویس‌دهی به جریان‌های تروریستی است، زیرا یکسری از نهادهای کشور در لیست این سازمان قرار دارند و نباید در داخل کشور نیز به‌این نهادها سرویس داده شود.

علی دینی با اشاره به علت مخالفت‌ها در داخل کشور اظهار داشت: برخی از مخالفان معتقدند که نباید شرایط تحمیلی غرب را بپذیریم و غربی‌ها حق ندارند برای ما تعیین کنند که با کدام سازمان و یا نهاد کار بشود یا نشود.

وی ادامه داد: این در حالی است که این نکته حائز اهمیت است که در ساختار مالی و پولی اقتصادی جهان طرف غرب دست بالا را دارد و تجربه تحریم‌ها نشان داده که اگر شرایط گذشته بر شبکه بانکی ایران باقی بماند آثار منفی آن بیش از گذشته خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: واقعیت را باید پذیرفت که مبارزه با پول‌شویی امری مهم است که اگر آنرا نپذیریم و به اقتصاد جهانی ملحق نشویم این علامت به اقتصاد جهانی داده می‌شود که ایران در مبارزه با پول‌شویی ناموفق بوده و تلاش ها برای رفع تحریم‌ها نقش بر آب می‌شود.

وی تصریح کرد: این یک موافقت‌نامه بین‌المللی بین دولت‌های مختلف در بالاترین سطح بوده و در صورتی که ما این موضوع را نپذیریم هزینه‌های بسیار بیشتری را باید بپردازیم.
منبع:ایلنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  36